Звернення:
За тендером : Молоко та вершки (Молоко коров’яче питне пастеризоване, молоко незбиране згущене з цукром)
Тема:
Надмірні вимоги та дискримінація
Зміст:
Шановний замовник, звертаємось до Вас з вимогою прибрати дискримінаційні вимоги зазначені в тендерній документації щодо закупівлі «Молоко та вершки (Молоко коров’яче питне пастеризоване, молоко незбиране згущене з цукром)» ID UA-2024-02-26-010741-a, які обмежують коло потенційних учасників.
Ваші дії суперечать статті 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Закону України «Про публічні закупівлі», чим унеможливлюють максимальну економію бюджетних коштів. Зазначені вами вимоги є надмірними, що дискримінують потенційних учасників та ставлять їх у не рівні умови. Наразі тендерна документація оформлена під конкретного учасника (виробника), а саме Товариство з обмеженою відповідальністю "Радивилівмолоко".
Наголошуємо, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Вимоги тендерної документації, «слово в слово», переписані з документів ТОВ "Радивилівмолоко", відповідно вважаємо надмірними вимогами, що зазначені пункт 5 додатку 3 до тендерної документації: д) копію сертифікату на систему управління безпечністю харчових, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 «Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій в харчовому ланцюгу» (ISO 22000:2018, ITD), який підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві Виробника або Учасника процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках стосовно предмета закупівлі з відповідним кодом категорії харчового ланцюга: категорія С, підкатегорія СІ, категорія F, який виданий Учаснику. запропонованого товару Органом з сертифікації, діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/IEC 17021-1:2017 (з наданням підтверджуючих документів) та чинний на дату оголошення торгів;
е) копію сертифікату на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT ), який виданий Виробнику або Учаснику Органом з сертифікації, діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/IEC 17021-1:2017 (з наданням підтверджуючих документів) та чинний на дату оголошення торгів;
ж) копію сертифікату екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). який виданий Виробнику (запропонованого товару) або Учаснику Органом з сертифікації, діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/IEC 17021-1:2017 (з наданням підтверджуючих документів) та чинний на дату оголошення торгів;
з) наявність власної вимірювальної лабораторії виробника запропонованого товару або Учасника, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання», що підтверджується відповідним свідоцтвом (сертифікатом), яке учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції. Свідоцтво (сертифікат) має бути чинне до закінчення терміну поставки товару. У випадку коли учасник не є виробником запропонованого товару, для підтвердження даної вимоги він повинен надати свідоцтво видане на виробника, та договір про співпрацю.
Зважаючи на вищевикладену інформацію, вимагаємо прибрати дискримінаційні вимоги, які обмежують коло потенційних учасників. У разі не внесення змін до тендерної документації будемо змушені звернутись до Державної аудиторської служби України із вказанням переліку інших закупівель в системі прозоро з надмір ними вимогами, які виписані під конкретного учасника (виробника) ТОВ "Радивилівмолоко".
Дата оприлюднення звернення:
03.03.2024 20:56