Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 22 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції чинній на момент публікації (далі – Особливості №1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.02.2024 № 25 зі змінами (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА» (далі - Переможець), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.03.2024 № 46, повідомлення про намір укласти договір від 01.03.2023, договір від 14.03.2024 № 55/1403, відповіді Замовника на запит Північного офісу Держаудитслужби від 03.04.2024, від 05.04.2024, від 15.04.2024 та від 19.04.2024.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro встановлено, установлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів - ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА» з ціною 6 772 852,09 грн з ПДВ.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції переможця ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА» технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та технічної специфікації до предмета закупівлі та вимогам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до Додатку 3 до ТД учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документи щодо підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, зокрема, відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
На виконання вимоги Додатку 3 до ТД учасник в складі тендерної пропозиції надано кошторисні розрахунки, відповідно до яких встановлено наступне.
Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва не відповідає вимогам ТД в частині розрахунку витрат труда, будівельних машин і механізмів, будівельних машин, врахованих в складі загальновиробничих витрат, а саме:
- витрати труда робітників-монтажників згідно ТД має становити 4816 люд. год, а згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 4013,53 люд. год;
- витрати труда пусконалагоджувального персоналу згідно ТД має становити 1974 люд. год, а згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 1677,91 люд. год;
- витрати труда робітників, заробітна плата яких враховується в складі загальновиробничих витрат згідно ТД має становити 669,34 люд. год, а згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 560,52 люд. год;
- разом кошторисна трудомісткість згідно ТД має становити 8011,15 люд. год, а згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 6711,24 люд. год;
- трактори на пневмоколісному ходу, потужність 59 кВт (80 к.с.) згідно ТД має становити 0,4224 маш. год, а згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 0,352 маш. год;
- машини свердлильні електричні згідно ТД має становити 10,788 маш. год, а згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 8,99 маш. год;
- гайковерт пневматичний згідно ТД має становити 47,62368 маш. год, а згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 39,6864 маш. год;
- перфоратор електромагнітний згідно ТД має становити 232,02924 маш. год, а згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 182,1577 маш. год;
- пістолет монтажний згідно ТД має становити 319,8816 маш. год, а згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 240,328 маш. год;
- апарат для газового зварювання і різання згідно ТД має становити 1,2007764 маш. год, а згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 1,000647 маш. год;
- дрилі електричні згідно ТД має становити 13,3602588 маш. год, а згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 0,333549 маш. год;
- перфоратори електричні згідно ТД має становити 22,32 маш. год, а згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 9,3 маш. год.
Враховуючи вищевикладене, розрахунки, які містяться у відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва поданих ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА» у складі тендерної пропозиції не відповідають вимогам ТД, чим не дотримано вимоги Додатку 3 до ТД.
Згідно підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII.
Також, за результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність умов договору змісту тендерної пропозиції переможця.
Так, розрахунки у підсумковій відомості ресурсів що є невід’ємною частиною договору від 14.03.2024 № 55/1403 не відповідає розрахункам зазначених у підсумковій відомості ресурсів поданій у тендерній пропозиції ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА» в частині розрахунку витрат труда, будівельних машин і механізмів, будівельних машин, врахованих в складі загальновиробничих витрат та поточної ціни за одиницю будівельних матеріалів, виробів і комплектів, зокрема:
- витрати труда робітників-монтажників згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 4013,53 люд. год, а у Підсумковій відомості ресурсів, що є невід’ємною частиною Договору від 14.03.2024 № 55/1403 (далі – Додаток № 5) зросла та становить 4816 люд. год;
- витрати труда пусконалагоджувального персоналу згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 1677,91 люд. год, а згідно Додатку № 5 зросла та становить 1974 люд. год;
- витрати труда робітників, заробітна плата яких враховується в складі загальновиробничих витрат згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 560,52 люд. год, а згідно Додатку № 5 зросла та становить 657,94 люд. год;
- разом кошторисна трудомісткість згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 6711,24 люд. год, а згідно Додатку № 5 зросла та становить 7907,22 люд. год;
- машини свердлильні електричні згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 8,99 маш. год, а згідно Додатку № 5 зросла та становить 10,788 маш. год;
- перфоратор електромагнітний згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 182,1577 маш. год, а згідно Додатку № 5 зросла та становить 218,58924 маш. год;
- пістолет монтажний згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 240,328 маш. год, а згідно Додатку № 5 зросла та становить 288,3936 маш. год;
- перфоратори електричні згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 9,3 маш. год, а згідно Додатку № 5 зросла та становить 11,16 маш. год.
- поточна ціна за 1 м троса, дiаметр 3 мм згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 7,30 грн., а згідно Додатку № 5 зросла та становить 14,46 грн.;
- поточна ціна за 1 м шпильки М 12, оцинкована (гарячого цинкування) згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 57,50 грн., а згідно Додатку № 5 зросла та становить 101,85 грн.;
- поточна ціна за 1 шт анкер М 12 х 100, оцинкований (гарячого цинкування) згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 25,00 грн., а згідно Додатку № 5 зросла та становить 33,07 грн.;
- поточна ціна за 1 шт провода ПВ 3 10- й (L=600 мм ,з наконечниками) згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 58,60 грн., а згідно Додатку № 5 зросла та становить 351,43 грн.;
- поточна ціна за 1 шт блискавкоприймача 3 м (Al) згідно розрахунків поданих у тендерній пропозиції становить 542,00 грн., а згідно Додатку № 5 зросла та становить 678,44 грн. та інші будівельні матеріали, вироби і комплекти, ціна на які значно збільшилася під час укладання договору від 14.03.2024 № 55/1403 у порівнянні з поточними цінами, які учасник ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА» подав у тендерній пропозиції.
Крім того, Переможець у складі тендерної пропозиції згідно Додатку № 3 до ТД надав розрахунки договірної ціни складеної в поточних цінах станом на 20.02.2024 року, яка є твердою та прямі витрати, відповідно, становлять 923,28604 тис. грн.
Проте, слід зазначити, що при підписанні Договору від 14.03.2024 № 55/1403 у Додатку № 3 до договору, договірна ціна складена в поточних цінах станом на 20.02.2024 року і є твердою, розрахунок прямих витрат становить 1053,37522 тис. грн., що на 130,08918 тис. грн. збільшився у порівнянні з прямими витратами, які були розраховані у тендерній пропозиції Переможця.
Так, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби (далі – Орган ДФК) 18.04.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, інформації та документів, зокрема надати лист з проханням привести у відповідність кошторисні розрахунки учасника ТОВ "ЕКОБУДБЕЗПЕКА" до розробленої та погодженої проектно-кошторисної документації, яка має позитивний експертний звіт відповідно до якої внесенні Замовником/Переможцем (ТОВ "ЕКОБУДБЕЗПЕКА") зміни прямих витрат (у бік збільшення) Договірної ціни до Договору від 14.03.2024 від 55/1403.
На запит органу ДФК Замовником 19.04.2024 надано пояснення, зокрема лист від 07.03.2024 № 03-23/582 у якому зазначається: «… з метою приведення у відповідність кошторисних розрахунків поданих в складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА» до проектно-кошторисної документації, яка має позитивний експертний висновок, просимо внесення відповідні зміни до Вашої кошторисної документації, що буде частиною договору щодо закупівлі робіт «Нове будівництво місцевої автоматизованої системи центрального оповіщення в населених пунктах Макарівської селищної територіальної громади Бучанського району Київської області»».
Враховуючи вищезазначене, Замовник підтвердив той факт, що кошторисні розрахунки подані в складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА» не відповідають проектно-кошторисній документації, яка має позитивний експертний висновок та умовам ТД Замовника, чим порушено вимоги Додатку № 3 до ТД в частині надання технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та технічної специфікації до предмета закупівлі.
Отже, умови договору від 14.03.2024 № 55/1403 не відповідають умовам тендерної пропозиції переможця в частині технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та технічної специфікації до предмета закупівлі, що є порушенням пункту 18 Особливостей № 1178, згідно з якою умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону.
Таким чином, відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей № 1178 договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей.
Також, в порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII, а уклав з ним договір на 6 772 852,09 гривень.
Крім того, згідно з підпунктом 1 пункту 51 Особливостей № 1178, відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями.