Зазначена вимога є необхідною зважаючи на специфіку діяльності замовника, а саме:
Згідно з Положенням про Управління поліції охорони в Харківській області (яке затверджене наказом Національної поліції України від 21.10.2019 № 1058) Управління є територіальним органом Національної поліції.
Відповідно до норми статті 2 Закону України «Про Національну поліцію» завданнями поліції є: 1) забезпечення публічної безпеки і порядку; 2) охорона прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави; 3) протидія злочинності; 4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.
На теперішній час, в умовах воєнного стану виконання цих завдань є значно складнішим та небезпечнішим, ніж в умовах мирного часу. Таким чином, від наявності та справності засобів зв’язку, безпосередньо залежить життя та здоров’я поліцейських, які виконують службові обов’язки в режимі 24/7. Крім того, проектом договору передбачено, що у разі постачання неякісного Товару або виникнення несправності Товару протягом гарантійного строку, Постачальник забезпечує заміну такого неякісного Товару якісним, чи здійснює його ремонт за власний рахунок і передачу Покупцю протягом одного дня. У разі знаходження сервісного центру в будь-якій іншій області України виконання зазначених вимог буде неможливим, що в свою чергу створить небезпеку для життя та здоров’я працівників Замовника.
При цьому Замовник вважає, що така вимога не містить ознак дискримінації та не може жодним чином обмежити коло учасників, оскільки будь-який суб’єкт господарювання не позбавлений можливості забезпечити наявність сервісного центу на території Харківської області, в тому числі, шляхом укладення відповідних партнерських договорів або в інший передбачений чинним законодавством спосіб.
У даній закупівлі вимоги тендерної документації поширюються не лише на конкретну групу суб’єктів господарювання, які фактично знаходяться та ведуть свою діяльність на певній території, а на всіх потенційних учасників торгів і обов’язкові до виконання всіма суб’єктами господарювання, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі.
При цьому, незгода суб’єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб’єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визнання умов тендерної документації дискримінаційними.