Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 26 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами (далі – Закон № 922), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до вимог Закону № 922 та Особливостей, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4? постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) (далі - Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління майном колишнього смт Таромське Дніпровської міської ради (далі Замовник) на 2024 рік, у тому числі UA-P-2024-01-26-001976-b, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.01.2024 № 20, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття, тендерну пропозицію учасника ФОП Шевченко Євген Григорович, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 06.02.2024 № 25, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 06.02.2024, Договір від 16.02.2024 № 3 (далі – Договір № 3), Додаткова угода до Договору № 3 від 26.02.2024 №1, пояснення Замовника на запит Східного офісу Держаудитслужби отримане 17.09.2024 через електронну систему закупівель.
Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922 з урахуванням Особливостей.
Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям установлено, що Замовником при складанні тендерної документації не дотримано вимог пункту 19 частини 2 статті 22 Закону № 922 в частині не зазначення опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Моніторингом установлено, що умовами пункту 4 «Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними» розділу IІI. «Вимоги до класифікації Учасника та спосіб їх підтвердження» тендерної документації Замовника визначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 календарних днів з дати розкриття тендерних пропозицій, чим порушено норми пункту 11 частини другої статті 22 Закону № 922, яким визначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій установлено, що вимогами пункту 2.1 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій» розділу 1. «1. Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”» Додатку № 2 «Кваліфікаційні критерії до учасників» до тендерної документації Замовника на підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник мав надати документи/документ на підтвердження права власності/володіння/користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.
Моніторингом установлено, що в документах тендерної пропозиції учасника ФОП Шевченко Євген Григорович надано додано Договір оренди транспортних засобів від 01 січня 2024 р. № 1 (файли «довідка про мат.базу» та і «договір оренди 1 стр», «договір оренди 2 стр», орендодавець - Кашлєв Юрій Олексійович), але на порушення пункту 2.1 розділу 1. Додатку № 2 «Кваліфікаційні критерії до учасників» до тендерної документації Замовника та вимог частини другої статті 799 Цивільного кодексу України Договір найму транспортного засобу за участю фізичної особи не посвідчений нотаріально. Відповідно до вимог частини першої статті 220 Цивільного Кодексу України у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним.
Пунктом 43 Особливостей визначено: якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте Замовник не скористався зазначеним правом та не розмістив у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, чим порушив пункту 43 Особливостей.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій установлено, що на порушення вимог Додатку 3.2 «Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (фізичною особою чи фізичною особою — підприємцем» тендерної документації Замовника, пункту 1 розділу IІI. «Вимоги до класифікації Учасника та спосіб їх підтвердження» до тендерної документації Замовника та підпункту 12 пункту 47 Особливостей переможцем процедури закупівлі ФОП Шевченко Євген Григорович у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надав замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднене в електронній системі закупівель 06.02.2024 року.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника-переможця ФОП Шевченко Євген Григорович підлягала відхиленню відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей, натомість Замовником укладено Договір від 16.02.2024 № 3 на суму 1 193 000,00 гривень.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям встановлено недотримання вимог пунктів 11 та 19 частини 2 статті 22 Закону № 922 та Пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 43, підпунку 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до вимог Закону № 922 та Особливостей - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених шляхом припинення зобов`язань за Договором від 16.02.2024 № 3 з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.