Закупівля ДК 021:2015: 33140000-3: Медичні матеріали Набір покриттів операційних акушерський №4 (стерильний) , Набір покриттів для кесаревого розтину № 1 (стерильний) , Набір покриттів операційних для кесаревого розтину №4 (стерильний) , Набір одягу та покриттів операційних для операцій на головному мозку №4 (стерильний) , Чохол на мiкроскоп для нейрохірургії стерильний розмiр 235 х 120 см на 3 окуляри, Пелюшка поглинаюча 90см х 60см стерильна, Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см, Пелюшки поглинаючі 60см х 90см , Покриття 160х210см СММС, Покриття 70х80см ламінований спанбонд, Покриття 50х60см, ламінований спанбонд , Покриття операційне 120см х 80см ламінований спанбонд, Покриття операційне 145см х 78см ламінований спанбонд, Покриття 60см х 80см спанбонд, Покриття 60см х 80см ламінований спанбонд , Покриття 40см х 60 см спанлейс, Покриття операційне офтальмологічне 120см х 80см, Чохол для світловода 250см х 14см поліетилен , Чохол для свiтловода 250х18 см стерильний від КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОЛИНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ’ЄДНАНННЯ ЗАХИСТУ МАТЕРИНСТВА І ДИТИНСТВА» ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ.
Цей запис було додано до архіву, інформація по договору доступна до редагування
Подання пропозицій
(
Завершено
)
з 19.01.2024 15:48до 19.02.2024 18:00
Завершено
Період уточнень
з 19.01.2024 15:48
до 16.02.2024 00:00
Завершено
Період оскарження
з 19.01.2024 15:48
до 16.02.2024 00:00
Завершено
Період кваліфікації
з 19.02.2024 18:00
до 21.02.2024 12:33
Завершено
Період оскарження рішення на кваліфікації
з 21.02.2024 12:33
до 27.02.2024 00:00
Завершено
Підписання договору
з 21.02.2024 12:33
до 04.03.2024 08:37
Період уточнень
з
19.01.2024 15:48
до
16.02.2024 00:00
Період оскарження
з
19.01.2024 15:48
до
16.02.2024 00:00
Період кваліфікації
з
19.02.2024 18:00
до
21.02.2024 12:33
Період кваліфікації
з
19.02.2024 18:00
до
21.02.2024 12:33
Основні параметри
Лоти
Критерії
Контакти
Кваліфікація
Договір
Основні параметри
ДК 021:2015: 33140000-3: Медичні матеріали Набір покриттів операційних акушерський №4 (стерильний) , Набір покриттів для кесаревого розтину № 1 (стерильний) , Набір покриттів операційних для кесаревого розтину №4 (стерильний) , Набір одягу та покриттів операційних для операцій на головному мозку №4 (стерильний) , Чохол на мiкроскоп для нейрохірургії стерильний розмiр 235 х 120 см на 3 окуляри, Пелюшка поглинаюча 90см х 60см стерильна, Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см, Пелюшки поглинаючі 60см х 90см , Покриття 160х210см СММС, Покриття 70х80см ламінований спанбонд, Покриття 50х60см, ламінований спанбонд , Покриття операційне 120см х 80см ламінований спанбонд, Покриття операційне 145см х 78см ламінований спанбонд, Покриття 60см х 80см спанбонд, Покриття 60см х 80см ламінований спанбонд , Покриття 40см х 60 см спанлейс, Покриття операційне офтальмологічне 120см х 80см, Чохол для світловода 250см х 14см поліетилен , Чохол для свiтловода 250х18 см стерильний
згідно рішення Протоколу засідання фармакотерапевтичної комісії №5 від 15.01.2024 р.
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
ДК 021:2015: 33140000-3: Медичні матеріали Набір покриттів операційних акушерський №4 (стерильний) , Набір покриттів для кесаревого розтину № 1 (стерильний) , Набір покриттів операційних для кесаревого розтину №4 (стерильний) , Набір одягу та покриттів операційних для операцій на головному мозку №4 (стерильний) , Чохол на мiкроскоп для нейрохірургії стерильний розмiр 235 х 120 см на 3 окуляри, Пелюшка поглинаюча 90см х 60см стерильна, Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см, Пелюшки поглинаючі 60см х 90см , Покриття 160х210см СММС, Покриття 70х80см ламінований спанбонд, Покриття 50х60см, ламінований спанбонд , Покриття операційне 120см х 80см ламінований спанбонд, Покриття операційне 145см х 78см ламінований спанбонд, Покриття 60см х 80см спанбонд, Покриття 60см х 80см ламінований спанбонд , Покриття 40см х 60 см спанлейс, Покриття операційне офтальмологічне 120см х 80см, Чохол для світловода 250см х 14см поліетилен , Чохол для свiтловода 250х18 см стерильний
Примітки
ДК 021:2015: 33140000-3: Медичні матеріали Набір покриттів операційних акушерський №4 (стерильний) , Набір покриттів для кесаревого розтину № 1 (стерильний) , Набір покриттів операційних для кесаревого розтину №4 (стерильний) , Набір одягу та покриттів операційних для операцій на головному мозку №4 (стерильний) , Чохол на мiкроскоп для нейрохірургії стерильний розмiр 235 х 120 см на 3 окуляри, Пелюшка поглинаюча 90см х 60см стерильна, Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см, Пелюшки поглинаючі 60см х 90см , Покриття 160х210см СММС, Покриття 70х80см ламінований спанбонд, Покриття 50х60см, ламінований спанбонд , Покриття операційне 120см х 80см ламінований спанбонд, Покриття операційне 145см х 78см ламінований спанбонд, Покриття 60см х 80см спанбонд, Покриття 60см х 80см ламінований спанбонд , Покриття 40см х 60 см спанлейс, Покриття операційне офтальмологічне 120см х 80см, Чохол для світловода 250см х 14см поліетилен , Чохол для свiтловода 250х18 см стерильний
Набір покриттів операційних акушерський №4 (стерильний) (НК 024:2019-44059-Одноразовий акушерсько-гінекологічний хірургічний набір, що не містить лікарських засобів)
Код ДК 021:2015
33141620-2 -
Медичні комплекти
Кількість
2 000
Одиниця виміру
набір
Адреса постачання
43008, Україна, Волинська область, Луцьк, ВУЛИЦЯ ЗАГОРОДНЯ, будинок 20
Набір покриттів для кесаревого розтину № 1 (стерильний) (НК 024:2019-44059-Одноразовий акушерсько-гінекологічний хірургічний набір, що не містить лікарських засобів)
Код ДК 021:2015
33141620-2 -
Медичні комплекти
Кількість
200
Одиниця виміру
набір
Адреса постачання
43008, Україна, Волинська область, Луцьк, ВУЛИЦЯ ЗАГОРОДНЯ, будинок 20
Набір покриттів операційних для кесаревого розтину №4 (стерильний) (НК 024:2019-44059-Одноразовий акушерсько-гінекологічний хірургічний набір, що не містить лікарських засобів)
Код ДК 021:2015
33141620-2 -
Медичні комплекти
Кількість
600
Одиниця виміру
набір
Адреса постачання
43008, Україна, Волинська область, Луцьк, ВУЛИЦЯ ЗАГОРОДНЯ, будинок 20
Набір одягу та покриттів операційних для операцій на головному мозку №4 (стерильний) (НК 024:2019-61938 – Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект для нейрохірургічних операцій)
Код ДК 021:2015
33141620-2 -
Медичні комплекти
Кількість
20
Одиниця виміру
набір
Адреса постачання
43008, Україна, Волинська область, Луцьк, ВУЛИЦЯ ЗАГОРОДНЯ, будинок 20
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
19.01.2024 15:48
Значення, яке очікується
Так
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України 'Про захист економічної конкуренції', у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
19.01.2024 15:48
Значення, яке очікується
Так
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань' (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
19.01.2024 15:48
Значення, яке очікується
Так
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
19.01.2024 15:48
Значення, яке очікується
Так
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України 'Про захист економічної конкуренції', у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
19.01.2024 15:48
Значення, яке очікується
Так
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань' (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
19.01.2024 15:48
Значення, яке очікується
Так
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОЛИНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ’ЄДНАНННЯ ЗАХИСТУ МАТЕРИНСТВА І ДИТИНСТВА» ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Поштовий індекс
43008
Країна
Україна
Область або регіон
Волинська область
Населений пункт
Луцьк
Адреса
ВУЛИЦЯ ЗАГОРОДНЯ, будинок 20
Кваліфікація
Лот № 1
ДК 021:2015: 33140000-3: Медичні матеріали Набір покриттів операційних акушерський №4 (стерильний) , Набір покриттів для кесаревого розтину № 1 (стерильний) , Набір покриттів операційних для кесаревого розтину №4 (стерильний) , Набір одягу та покриттів операційних для операцій на головному мозку №4 (стерильний) , Чохол на мiкроскоп для нейрохірургії стерильний розмiр 235 х 120 см на 3 окуляри, Пелюшка поглинаюча 90см х 60см стерильна, Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см, Пелюшки поглинаючі 60см х 90см , Покриття 160х210см СММС, Покриття 70х80см ламінований спанбонд, Покриття 50х60см, ламінований спанбонд , Покриття операційне 120см х 80см ламінований спанбонд, Покриття операційне 145см х 78см ламінований спанбонд, Покриття 60см х 80см спанбонд, Покриття 60см х 80см ламінований спанбонд , Покриття 40см х 60 см спанлейс, Покриття операційне офтальмологічне 120см х 80см, Чохол для світловода 250см х 14см поліетилен , Чохол для свiтловода 250х18 см стерильний
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
19.01.2024 15:48
Значення, яке очікується
Так
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України 'Про захист економічної конкуренції', у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
19.01.2024 15:48
Значення, яке очікується
Так
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань' (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
19.01.2024 15:48
Значення, яке очікується
Так
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Набір покриттів операційних акушерський №4 (стерильний) (НК 024:2019-44059-Одноразовий акушерсько-гінекологічний хірургічний набір, що не містить лікарських засобів)
Набір покриттів для кесаревого розтину № 1 (стерильний) (НК 024:2019-44059-Одноразовий акушерсько-гінекологічний хірургічний набір, що не містить лікарських засобів)
Набір покриттів операційних для кесаревого розтину №4 (стерильний) (НК 024:2019-44059-Одноразовий акушерсько-гінекологічний хірургічний набір, що не містить лікарських засобів)
Набір одягу та покриттів операційних для операцій на головному мозку №4 (стерильний) (НК 024:2019-61938 – Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект для нейрохірургічних операцій)
ДК 021:2015: 33140000-3: Медичні матеріали Набір покриттів операційних акушерський №4 (стерильний) , Набір покриттів для кесаревого розтину № 1 (стерильний) , Набір покриттів операційних для кесаревого розтину №4 (стерильний) , Набір одягу та покриттів операційних для операцій на головному мозку №4 (стерильний) , Чохол на мiкроскоп для нейрохірургії стерильний розмiр 235 х 120 см на 3 окуляри, Пелюшка поглинаюча 90см х 60см стерильна, Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см, Пелюшки поглинаючі 60см х 90см , Покриття 160х210см СММС, Покриття 70х80см ламінований спанбонд, Покриття 50х60см, ламінований спанбонд , Покриття операційне 120см х 80см ламінований спанбонд, Покриття операційне 145см х 78см ламінований спанбонд, Покриття 60см х 80см спанбонд, Покриття 60см х 80см ламінований спанбонд , Покриття 40см х 60 см спанлейс, Покриття операційне офтальмологічне 120см х 80см, Чохол для світловода 250см х 14см поліетилен , Чохол для свiтловода 250х18 см стерильний
Тендер:
UA-2024-01-19-013257-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2024-01-19-013257-a.a2
Дата:
26.01.2024 20:24
Стан:
Порушення усунуто
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Замовником у додатку 5 до Тендерної документації встановлені медико-технічні вимоги щодо медичної продукції (позиція № 7,8), виробництво якої здійснює лише один виробник, тобто встановлені дискримінаційні вимоги тендерної документації. (ст. 32-33 тендерної документації, яка затверджена протоколом № 3/364 від 19.01.2024 року Уповноваженої особи КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛИНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБЄДНАННЯ ЗАХИСТУ МАТЕРИНСТВА І ДИТИНСТВА" ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Тендер
UA-2024-01-19-013257-a
Інші вимоги процедури закупівлі
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Так, додатком 5 до ТД передбачено:
7. Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см
(НК 024:2019 – 61848 Простирадло всмоктуюче антибактеріальне, нестерильне)
( ДК 021:2015: 33141620-2 Медичні комплекти) Поглинаючі пелюшки мають багатошарову структуру: нетканий матеріал; паперовий матеріал; целюлозна вата; абсорбент; поліетиленова мембрана. Це забезпечує багаторівневий захист від протікання.
Пелюшки мають спеціальні міцні ручки (отвори по бокам). Зручні та міцні ручки, розташовані по довгій стороні пелюшки, забезпечують її надійний захват.
Колір пелюшок: зовнішній шар – блакитний, внутрішній – білий.
Розмір: 75 х 90 см
Медичний виріб для одноразового використання.
Нестерильні.
Поглинаюча здатність ?2000 шт 20
8. Пелюшки поглинаючі 60см х 90см
(НК 024:2019 – 61848 Простирадло всмоктуюче антибактеріальне, нестерильне)
( ДК 021:2015: 33141620-2 Медичні комплекти)
Поглинаючі пелюшки мають багатошарову структуру: нетканий матеріал; паперовий матеріал; целюлозна вата; абсорбент; поліетиленова мембрана. Це забезпечує багаторівневий захист від протікання.
Розмір: 60см х 90см
Поглинаюча здатність 870±100
Відповідає стандарту EN ISO 13485, дозволена для використання в медичній практиці
Термін придатності 5 років шт 20 000
Сукупність медико-технічних вимог, передбачених Замовником стосовно даних позицій, відповідає виключно одному товару, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753, №754, №755 від 02.10.2013. Дані товари є абсолютно ексклюзивними на ринку медичних виробів України і не мають жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Єдиним виробником Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см з медико-технічними вимогами, які встановлені у ТД є ТОВ «ІГАР», Україна, а виробником товару Пелюшки поглинаючі 60см х 90см з медико-технічними вимогами, які встановлені у ТД є Пауль Хартманн АГ, Німеччина.
На підтвердження вищезазначеного надаємо:
• Сертифікат якості та декларація про відповідність ТОВ «ІГАР»
• Технічні характеристики Пауль Хартманн АГ, Німеччина.
Отже, прописані Замовником у Додатку 5 до ТД вимоги чітко визначають конкретного виробника щодо Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см - ТОВ «ІГАР», Україна та Пелюшки поглинаючі 60см х 90см - Пауль Хартманн АГ, Німеччина. Звертаємо увагу, що спростувати наведене твердження Замовник може у разі надання документального підтвердження того, що, щонайменше, два виробника здійснюють виробництво Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см та Пелюшки поглинаючі 60см х 90см, що відповідають у повному обсязі медико-технічним вимогам, які встановлені у ТД.
Як зазначає Міністерство економіки України у консультаціях з питань публічних закупівель, «пунктом 31 частини першої статті 1 Закону передбачено, що тендерна документація розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації установлені частиною другою статті 22 Закону.
У свою чергу, відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Водночас замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Згідно з частиною четвертою статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
При цьому замовнику слід керуватись метою Закону та дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, зокрема недискримінації учасників та рівного ставлення до них, не призводячи своїми діями до штучного або формального обмеження потенційного кола учасників» (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&isSpecial=True&id=fa5c61d2-f3e4-49e5-94d3-0d3aeab19ff3).
Таким чином, із наведеного роз’яснення Мінекономіки вбачається, що у разі, якщо замовник зазначає у предметі закупівлі певні якісні та технічні характеристики, які фактично вказують на продукцію конкретного виробника, Закон вимагає, щоб ТД обов’язкова містила обґрунтування здійснення такого посилання. Однак, Замовником порушено зазначену вимогу Закону та не надано зазначене обґрунтування.
Отже, так як за позиціями № 7,8: Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см та Пелюшки поглинаючі 60см х 90см, що зазначені у Додатку 5 до ТД не існує еквівалента, учасники фактично можуть запропонувати за даною позицією лише і тільки конкретну продукцію одного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінацією учасників, у тому числі, Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог до предмета закупівлі, є порушенням принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи наведене, вважаємо, що Замовник повинен внести зміни до Документації в цій частині. Зокрема, для виключення дискримінаційного підходу у ТД Замовника потрібно встановити за кожним технічним параметром межі можливого відхилення, які дадуть можливість взяти участь у закупівлі із продукцією іншого виробника для забезпечення конкуренції та економії бюджетних коштів.
Разом з тим, у випадку, якщо Замовник обґрунтує необхідність закупівлі Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см та Пелюшки поглинаючі 60см х 90см, що зазначені у Додатку 5 до ТД, враховуючи, що виробляє таку продукцію лише один суб’єкт господарювання, відповідно виконати умови ТД зможуть лише учасники, які співпрацюють із компанією ТОВ «ІГАР» та Пауль Хартманн АГ, тому вважаємо, що з метою виправлення допущеного порушення, створення конкурентного середовища та забезпечення можливості для участі Скаржника у закупівлі UA-2024-01-19-013257-a необхідно поділити предмет закупівлі на два лоти та виокремити у другий лот Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см та Пелюшки поглинаючі 60см х 90см, (позиція № 7,8) з медико-технічними вимогами, які встановлені у Додатку 5 до ТД.
Антимонопольний комітет України в рамках закупівлі UA-2023-09-07-012499-a вже розглядав ситуацію щодо виробництва продукції одним виробником, де встановив порушення замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки зазначена продукція виробляється лише одним виробником.
АМКУ розглядалась аналогічна ситуація щодо виробництва продукції одним виробником, де АМКУ встановив порушення замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки зазначена продукція виробляється лише одним виробником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОЛИНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ’ЄДНАНННЯ ЗАХИСТУ МАТЕРИНСТВА І ДИТИНСТВА» ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації, яку затверджену протоколом №№ 3/364 від 19.01.2024 року Уповноваженої особи КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОЛИНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ’ЄДНАНННЯ ЗАХИСТУ МАТЕРИНСТВА І ДИТИНСТВА» ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ з метою виключення дискримінаційної умови, описаної у мотивувальній частині скарги, а саме поділити предмет закупівлі на два лоти та виокремити у другий лот Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см та Пелюшки поглинаючі 60см х 90см, (позиція № 7,8)
Замовником у додатку 5 до Тендерної документації встановлена дискримінаційна вимога: З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає документація, якщо учасник не є виробником предмету закупівлі відповідно до умов цієї тендерної документації, такий учасник повинен надати скановану з оригіналу копію листа(ів) авторизації від виробника або заявника (у разі якщо товар не виробляється на території України, листом авторизації від представника товаровиробника в Україні) про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару в Україні, у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, виданим із зазначенням замовника торгів та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro. (ст. 34-35 тендерної документації, яка затверджена протоколом № 3/364 від 19.01.2024 року Уповноваженої особи КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛИНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБЄДНАННЯ ЗАХИСТУ МАТЕРИНСТВА І ДИТИНСТВА" ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Скаржник не є виробником всього переліку продукції, який зазначений у Додатку 5 до ТД, зокрема Скаржник не є виробником Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см та Пелюшки поглинаючі 60см х 90см (позиції № 7,8), які встановлені у Додатку 5 до ТД.
Виробник або заявник товару (уповноважений представник, представництво, філія виробника або заявника в Україні) (далі за текстом – виробник або його офіційний представник) в будь-якому випадку не зможе гарантувати того що Учасник має можливість поставки товару, який є предметом Закупівлі, у необхідній кількості, належної якості, з належним терміном придатності та у визначені строки. Адже виробник або його офіційний представник не має жодних повноважень щодо здійснення контролю щодо поставки учасником товару, який зазначений щодо позицій №7,8 у додатку 5 до ТД.
Згідно з ч. 1 ст. 42 Господарського кодексу України, підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Частиною 1 статті 43 Господарського кодексу України передбачено, що підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом.
Відповідно до ч.1 ст. 44 Господарського кодексу України, принципи підприємницької діяльності, підприємництво здійснюється на основі: вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону.
Таким чином, з вищевикладеного вбачається, що як Скаржник, так і виробники або офіційні представники здійснюють самостійно, ініціативно, систематично, на власний ризик господарську діяльність та самостійного формують програми діяльності, вибір постачальників і споживачів продукції, що виробляється. Тому виробник або офіційний представник не зможе гарантувати того що Скаржник має можливість поставити товар у кількості та в терміни, які визначені у ТД. Адже зазначені юридичні особи здійснюють підприємницьку діяльність самостійно та на власний розсуд. Тому вимога щодо надання гарантійного листа від виробника або офіційного представника, не лише порушує принципи здійснення публічних закупівель, але й основоположні засади здійснення підприємницької діяльності, які встановлені у Господарському кодексі.
Отже, зазначена вище вимога ТД робить участь у цій закупівлі Скаржника неможливою, адже Замовник вимагає гарантійного листа від виробника або заявника товару (уповноваженого представника, представництва, філія виробника або заявника в Україні), проте зазначені особи не можуть надати гарантійного листа. Адже виробники або заявники товару (уповноважені представники, представництва, філії виробника або заявника в Україні) не мають інформації, чи було Скаржником реалізовано продукцію, яка закуповувалася у них, чи така продукція зберігається у Скаржника та потенційний Учасник може її поставити.
Відтак Скаржник, маючи необхідний товар стає залежним від волі виробника або заявника товару (уповноваженого представника, представництва, філія виробника або заявника в Україні) в частині надання гарантійного листа від фактично третьої особи, яка немає жодного відношення до Закупівлі. Тим більше виробник не може проконтролювати, що Скаржник поставить ці товари у необхідній кількості, належної якості, з належним терміном придатності та у визначені строки, оскільки строки можуть бути змінені, наприклад в зв’язку з оскарженням закупівлі.
Жодна третя особа (ні виробник, ні посередник) не може гарантувати Замовнику вчасне постачання товару Скаржником. Фактично при підписанні договору за результатом процедури закупівлі в разі обрання переможцем Скаржника або іншого учасника, що не є виробником Замовник буде мати юридичні відносини з ним, а не з виробником. Тому взагалі не зрозуміло для чого вимагається цей гарантійний лист саме від виробника або заявника товару та ще й з посиланням на дану закупівлю.
Таким чином, встановивши у ТД вимоги щодо надання вищезазначеного гарантійного листа, Замовник фактично обмежив конкуренцію та дискримінував учасників (в тому числі, Скаржника). Також не зрозуміло на підставі якого Закону України Замовник встановлює таку вимогу, фактично порушуючи принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників: недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Замовник обмежує конкуренцію та встановлює дискримінаційні умови у тендерній документації та фактично не допускає до участі у закупівлі учасників які пропонують якісну продукцію. А яким чином на поставку товару впливає посилання на номер оголошення взагалі незрозуміло. Яким чином замовник може отримати гарантію поставки посилаючись на номер закупівлі в листі.
Вищезазначена вимога є дискримінаційною та суттєво звужує коло учасників, адже деякі виробники, як вже було зазначено, не мають змоги або бажання надати гарантійні листи саме з таким формулюванням як встановлює Замовник.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні та інші відносини саме з виробником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Аналогічний висновок викладений у рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9702-р/пк-пз від 19.09.2018 та рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3588-р/пк-пз від 22.03.2023.
Крім того, відповідно до п. 8 спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018, замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Тобто, вимогу стосовно надання такого листа визначено дискримінаційною у спільних рекомендаціях МОЗ і МЕРТ від 2018 року. У такому разі замовники обмежують кількість учасників закупівлі до певного кола постачальників, які мають можливість отримати такий лист у виробника чи його офіційного представника в Україні.
Виходячи з викладеного вище, такий підхід здійснення даної закупівлі є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників та впливає на можливість Скаржника взяти участь у процедурі відкритих торгів. Наведена вище умова ТД обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками. Зазначена вимога є також безпідставною через те, що потенційні учасники мають укладені прямі контракти з виробником товару, за умовами яких виробник вже гарантував та зобов’язався поставити продукцію, крім того, потенційні учасники можуть мати на складських приміщеннях достатню кількість товару для забезпечення поставок за тендерним договором.
Окрім того, звертаємо увагу органу оскарження, що вимогу щодо надання гарантійного листа від виробника заявника товару встановлено з метою гарантування можливість поставки учасником товару, що є предметом закупівлі належної якості. Проте гарантійний лист від виробника або заявника товару, враховуючи положення законодавства України, не підтверджує того що продукція є належної якості.
Так, З 01.07.2015 року в Україні було скасовано процедуру державної реєстрації медичних виробів. Замість цього в Україні було введено процедуру оцінки відповідності медичних виробів Технічним регламентам щодо медичних виробів (Постанови Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753, № 754, № 755). Відтак, з 01.07.2015 введення в обіг та/або експлуатація медичних виробів дозволяється лише після проходження процедури оцінки відповідності технічним регламентам щодо медичних виробів, затвердженим вищезазначеними постановами Кабінету Міністрів України. Крім того, з 01.01.2018 року втратив чинність Декрет Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», який визначав правові та економічні основи державної системи сертифікації на території України і, відповідно до цього, припинила своє існування державна система сертифікації, а тому із вказаної дати відмінена обов’язкова сертифікація продукції в державній системі сертифікації. Із втратою чинності Декрету в Україні здійснено остаточний перехід від системи обов’язкової сертифікації продукції в державній системі сертифікації до оцінки відповідності продукції вимогам технічних регламентів. Фактично на всю продукцію, яка раніше підлягала обов’язковій сертифікації в державній системі сертифікації, на сьогодні поширюється дія технічних регламентів. Положеннями Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачено, що документом про відповідність є – декларація (в т.ч. декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Згідно ч. 7 ст. 28 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», виробник шляхом складання декларації про відповідність бере на себе відповідальність за відповідність продукції вимогам, установленим у відповідних технічних регламентах.
Отже з вищевикладеного вбачається, що декларація про відповідність підтверджує в повній мірі вимоги щодо відповідності медичних виробів вимогам, установленим у відповідних технічних регламентах.
Відповідно до ч. 1-2 ст. 9 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», цілями прийняття технічних регламентів є захист життя та здоров’я людей, тварин і рослин, охорона довкілля та природних ресурсів, забезпечення енергоефективності, захист майна, забезпечення національної безпеки та запобігання підприємницькій практиці, що вводить споживача (користувача) в оману. Технічні регламенти розробляються, приймаються та застосовуються на основі принципів, установлених Угодою Світової організації торгівлі про технічні бар’єри у торгівлі, що є додатком до Марракеської угоди про заснування Світової організації торгівлі 1994 року.
Згідно з ч. 1 ст. 11 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», продукція, що вводиться в обіг, надається на ринку або вводиться в експлуатацію, а згідно з деякими технічними регламентами - також продукція, що виготовляється та/або вводиться в експлуатацію виробником для використання у власних цілях, повинна відповідати вимогам усіх чинних технічних регламентів, які застосовуються до такої продукції, крім випадків, визначених у статті 12 цього Закону та у відповідних технічних регламентах.
Відповідно до ч. 1, 2, 7 ст. 28 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», у випадках, визначених у технічних регламентах, якими передбачене застосування процедур оцінки відповідності, виробник або уповноважений представник (від імені та під відповідальність виробника) повинен складати декларацію про відповідність. У декларації про відповідність заявляється про те, що виконання вимог, визначених у відповідних технічних регламентах, було доведено. Виробник шляхом складання декларації про відповідність бере на себе відповідальність за відповідність продукції вимогам, установленим у відповідних технічних регламентах.
Таким чином, з вищевикладеного вбачається, що виконання вимог щодо забезпечення безпечності та якості продукції підтверджується декларацією про відповідність або сертифікатом відповідності. Законодавством України не передбачено, що для підтвердження відповідності медичних виробів вимогам технічних регламентів, зокрема щодо належної якості, окрім декларації про відповідність або сертифікату відповідності необхідно надавати гарантійний лист від виробника або офіційного представника. Тобто, фактично декларація про відповідність або сертифікат відповідності в повній мірі підтверджує якість продукції та законодавством України не передбачено додаткову вимогу щодо надання зазначеного гарантійного листа на підтвердження належної якості продукції.
Відповідно до ч. 5, 6 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Таким чином, надання учасниками, на виконання п. 1 Додатку 5 до ТД, свідоцтва або декларації про відповідність, або інших документів, передбачених чинним законодавством, на товар, для підтвердження якості та безпечності відповідної продукції, є достатнім, з урахуванням вимог законодавства України, для підтвердження якості та безпечності відповідної продукції. Тому встановлення вимоги щодо гарантійного листа від виробника або офіційного представника є проявом дискримінації.
Також необхідно зазначити, що для запобігання виникненню сумнівів Замовника з приводу здійснення учасником поставки товару у необхідній кількості, належної якості, з належним терміном придатності та у визначені строки, відповідно до вимог ст. 16 передбачена вимога щодо надання наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.
Крім того, законодавством України та проектом договору, який є додатком до ТД передбачається відповідальність за поставку товарів неналежної якості, що стимулює потенційного постачальника забезпечити поставку товару, який відповідає вимогам ТД.
Отже, виконання всіх вищезазначених вимог ТД (надання документально підтвердженого досвіду, виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), підписання проекту договору, який є додатком до ТД) у повній мірі підтверджує те що учасник має можливість поставити товар належної якості у кількості та строки, які зазначені у ТД.
На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, вважаємо, що Замовник має усунути порушення принципу недискримінації шляхом виключення наступної вимоги, яка встановлена в Додатку 5 до ТД: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає документація, якщо учасник не є виробником предмету закупівлі відповідно до умов цієї тендерної документації, такий учасник повинен надати скановану з оригіналу копію листа(ів) авторизації від виробника або заявника (у разі якщо товар не виробляється на території України, листом авторизації від представника товаровиробника в Україні) про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару в Україні, у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, виданим із зазначенням замовника торгів та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro.»
Таким чином, можна зробити висновок, що Замовник встановив такі вимоги у ТД, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Замовником штучно звужено коло потенційних учасників процедури закупівлі, це свідчить про наявність дискримінаційних умов Тендерної документації.
Відповідно до вимог п.3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у Тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разi потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні зазначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Частиною 4 статті 5 та частиною 4 статті 22 того ж Закону встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Згідно ст. 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття, завдяки власним досягненням, переваг над іншими cyб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, cy6’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий cy6’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Стаття 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначає, що непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за ix певними ознаками виникають менш сприятливі умови a6o становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли ix реалізація чи застосування має правомірну, об’єктивну обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Цією ж статтею Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначено, що пряма дискримінація - це ситуація, за якої з особою та/або групою осіб за ix певними ознаками поводяться менш прихильно, ніж з іншою особою та/або групою осіб в аналогічній ситуації, крім випадків, коли таке поводження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Згідно із частиною першою статті 4 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дія цього Закону поширюється на відносини між юридичними особами публічного та приватного права, місцезнаходження яких зареєстровано на території України, а також фізичними особами, які перебувають на території України.
Таким чином, встановлення Замовником вимог щодо надання гарантійного листа від виробника або офіційного представника, мають ознаки штучного обмеження конкуренції, оскільки дають можливість взяти участь у тендері лише тим учасникам які мають певні домовленості з виробником товарів або його офіційним представником та є штучно створеною дискримінацією по відношенню до нашого товариства. Свідомо спотворюються основні принципи Закону України «Про публічні закупівлі», а саме відкрита і чесна конкуренція та економія бюджетних коштів.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
лист Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів від 19.12.2018
В листі зазначено, що Замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОЛИНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ’ЄДНАНННЯ ЗАХИСТУ МАТЕРИНСТВА І ДИТИНСТВА» ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації, яку затверджену протоколом №№ 3/364 від 19.01.2024 року Уповноваженої особи КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОЛИНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ’ЄДНАНННЯ ЗАХИСТУ МАТЕРИНСТВА І ДИТИНСТВА» ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ з метою виключення дискримінаційної умови, описаної у мотивувальній частині скарги, а саме виключити наступну вимогу, яка встановлена в Додатку 5 до ТД: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає документація, якщо учасник не є виробником предмету закупівлі відповідно до умов цієї тендерної документації, такий учасник повинен надати скановану з оригіналу копію листа(ів) авторизації від виробника або заявника (у разі якщо товар не виробляється на території України, листом авторизації від представника товаровиробника в Україні) про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару в Україні, у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, виданим із зазначенням замовника торгів та номером оголошення, що оприлюднене в електронній системі публічних закупівель ProZorro.»
Автор:
41404407, ТОВ "ДІАМАНТ-ФАРМ"
02081, Україна, м. Київ, місто Київ, ВУЛИЦЯ ЗДОЛБУНІВСЬКА, будинок 6
Згідно рішення АМКУ внесено зміни до тендерної документації
Перелік питань порожній. Якщо Ви бажаєте подати питання
Увійти
або
Підписатися.
На даному тендері відміни не були знайдені.
ДК 021:2015: 33140000-3: Медичні матеріали Набір покриттів операційних акушерський №4 (стерильний) , Набір покриттів для кесаревого розтину № 1 (стерильний) , Набір покриттів операційних для кесаревого розтину №4 (стерильний) , Набір одягу та покриттів операційних для операцій на головному мозку №4 (стерильний) , Чохол на мiкроскоп для нейрохірургії стерильний розмiр 235 х 120 см на 3 окуляри, Пелюшка поглинаюча 90см х 60см стерильна, Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см, Пелюшки поглинаючі 60см х 90см , Покриття 160х210см СММС, Покриття 70х80см ламінований спанбонд, Покриття 50х60см, ламінований спанбонд , Покриття операційне 120см х 80см ламінований спанбонд, Покриття операційне 145см х 78см ламінований спанбонд, Покриття 60см х 80см спанбонд, Покриття 60см х 80см ламінований спанбонд , Покриття 40см х 60 см спанлейс, Покриття операційне офтальмологічне 120см х 80см, Чохол для світловода 250см х 14см поліетилен , Чохол для свiтловода 250х18 см стерильний
Шановний потенційний учаснику!
Надаємо Вам пояснення з приводу медико-технічних вимог, які встановлені у додатку 5 до Тендерної документації:
По-перше, Замовником у додатку 5 до Тендерної документації встановлені медико-технічні вимоги які, на думку Скаржника, є дискримінаційними. Скаржник зазначає, що єдиним виробником товару «Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см» з медико-технічними вимогами, які встановлені у ТД є ТОВ «ІГАР», Україна, а виробником товару Пелюшки поглинаючі 60см х 90см з медико-технічними вимогами, які встановлені у ТД є Пауль Хартманн АГ, Німеччина.
Замовник уважно ознайомився зі змістом вимоги і не вбачає жодних дискримінаційних порушень щодо інших потенційних учасників закупівлі та повідомляє наступне.
Згідно з частиною четвертою статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити, посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз або еквівалент.
Керуватись метою Закону та дотримуючись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, зокрема недискримінації учасників та рівного ставлення до них, зазначаємо, що під час формування предмету закупівлі, Замовником вивчався асортимент товару, який пропонує ринок для забезпечення потреби лікарні.
Що стосується позиції 7-8 додатку 5 до Тендерної документації Замовник гарантує щодо відповідності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників. Скаржнику, варто було б, уважніше вивчати ринок, перед поданням вимоги.
Також хочемо зазначити, що в силу положень ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник має право надати аналог (еквівалент) продукції, яка вимагається Замовником, що зазначено в Додатку 5 до тендерної документації.
Відтак, Замовник вважає, що в даній частині не допустив жодних дискримінаційних порушень щодо інших потенційних учасників цієї закупівлі. Але, з метою узагальнення вимог з приводу вказаних позицій, Замовником прийняти рішення внести зміни в тендеру документацію.
№ п/п Найменування товару або еквівалент Характеристики К-ть Одиниці виміру
7 Пелюшки гігієнічні поглинаючі з ручками 75 х 90 см
(НК 024:2019 – 61848 Простирадло всмоктуюче антибактеріальне, нестерильне)
( ДК 021:2015: 33141620-2 Медичні комплекти) Поглинаючі пелюшки мають багатошарову структуру: нетканий матеріал; паперовий матеріал; целюлозна вата; абсорбент; поліетиленова мембрана. Це забезпечує багаторівневий захист від протікання.
Пелюшки мають спеціальні міцні ручки (отвори по бокам). Зручні та міцні ручки, розташовані по довгій стороні пелюшки, забезпечують її надійний захват.
Колір пелюшок: зовнішній шар – блакитний, внутрішній – білий.
Розмір: 75 х 90 см
Медичний виріб для одноразового використання.
Нестерильні.
Поглинаюча здатність ?2000 шт 20
8 Пелюшки поглинаючі 60см х 90см
(НК 024:2019 – 61848 Простирадло всмоктуюче антибактеріальне, нестерильне)
( ДК 021:2015: 33141620-2 Медичні комплекти)
Поглинаючі пелюшки мають багатошарову структуру: нетканий матеріал; паперовий матеріал; целюлозна вата; абсорбент; поліетиленова мембрана. Це забезпечує багаторівневий захист від протікання.
Розмір: 60см х 90см
Поглинаюча здатність 870±100
Відповідає стандарту EN ISO 13485, дозволена для використання в медичній практиці
Термін придатності 5 років шт 20000
По-друге, Замовником встановлено у ТД, на думку скаржника, дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками гарантійного листа від виробника або заявника товару (уповноваженого представника, представництва, філії виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, яким гарантується можливість поставки Учаснику товару, що є предметом закупівлі.
Так, відповідно до п. 7 додатку 1 до ТД, На підтвердження Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції файл відсканований з Оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: повну назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, повну назву Замовника.
Зазначаємо, що встановлення Замовником вимоги надання гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора не може вважатись дискримінацією, оскільки стосується всіх учасників закупівлі і не обмежує ніяких прав. Замовником не визначено надання товарів від якогось конкретного виробника (що вважалося б дискримінацією). Кожен учасник може постачати товари від будь-яких виробників і відповідно від будь-якого виробника надати гарантійний лист. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Замовник вважає за необхідне присутність такої вимоги в тендерній документації з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та підтвердження своєчасного постачання товару у кількості, якості та з відповідними строками придатності. Тому ми використовуємо усі доступні інструменти підтвердження якості товарів, зокрема і гарантійні листи (як підтвердження надійності учасників та якості запропонованих ними товарів). Так, при поставках товару обов’язок постачальників надати супровідні документи, зокрема сертифікати якості, декларації тощо. Проте поставки відбуваються вже після укладання договору. В разі якщо товар виявиться неякісним, необхідно розривати договір та знову оголошувати закупівлю. Як наслідок, втрата часу, а що гірше, то ризик зупинки закладу, адже відсутність захисних покриттів та одягу унеможливлює надання послуг хворим. Саме тому, ще на етапі торгів, ми вимагаємо усі доступні документи, щоб підтвердити якість товарів.
Як засвідчує практика, без надання учасниками закупівлі гарантій виконання майбутніх поставок товарів у формі гарантійних листів від листа від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, ризики невиконання учасниками-переможцями закупівель суттєво зростають і є невиправданими та недопустимими. Виробники медичних матеріалів, чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому та на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів особам, які бажають реалізовувати їх товар.
Гарантійний лист надає замовнику гарантію постачання не фальсифікованого товару, підтверджує його офіційне походження, виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення на територію України, розмитнення, реєстрацію та є гарантією вчасної поставки товару. При цьому, у разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником-переможцем, замовник відповідно до наданого у складі учасника пропозиції гарантійного листа від виробника (його офіційного представника (дистриб’ютора) або заявника державної реєстрації предмету закупівлі в Україні, має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо повного та всебічного виконання договору.
З огляду на викладене, вимога п. 7 додатку 1 до ТД не порушує принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що у свою чергу також підтверджується відповідними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, від 25.06.2020 № 12639, від 07.10.2020 № 18893, від 02.02.2021 № 1808, від 04.03.2021 №4185, від 11.02.2021 № 2517.
Тому, вважаємо за необхідне не вносити зміни до документації щодо цього питання. Такі документи є необхідними для уникнення можливості фальсифікації товару та забезпечення законності поставки медичних матеріалів.
Завершена закупівля
Очікувана вартість
2 980 000
грн.
Період подання пропозицій
до
19.02.2024 18:00
Замовник:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВОЛИНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ МЕДИЧНЕ ОБ’ЄДНАНННЯ ЗАХИСТУ МАТЕРИНСТВА І ДИТИНСТВА» ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ