Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 13 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі ? Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції станом на дату проведення торгів (далі – Постанова № 1178, Особливості); своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Перинатальний центр ІІ рівня Полтавської міської ради» (далі – замовник) на 2024 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 10.01.2024 № 1; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 02.02.2024 № 10; протокол Уповноваженої особи від 02.02.2024 № 11; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену 31.01.2024 в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення замовником чинного законодавства:
- замовником в тендерній документації (стор. 3 п. 4.5) вказано: «Тендерні пропозиції, ціна яких є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів … будуть відхилені на підставі абзацу третього підпункту 2 пункту 44 цих Особливостей», в той час як вказана підстава для відхилення тендерних пропозицій передбачена абзацем 4 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178;
- замовником в тендерній документації (п. 3 р. 5, стор. 18) здійснено посилання на нормативний документ, а саме Постанову Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України...», що втратив чинність 23.09.2023, тобто до моменту оголошення закупівлі;
- замовником в тендерній документації (п.4, р.5, стор. 20) однією з підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі (п. 11 учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції») визначено умову передбачену Постановою № 1178 в редакції до 01.09.2023, тоді як на дату оголошення процедури закупівлі діяла Постанова № 1178 в редакції від 17.11.2023.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, що передбачено нормами частини третьої статті 22 Закону.
Таким чином, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону тендерна документація Замовника містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю через електронну систему закупівель 26.01.2024 надано відповідний запит замовнику.
Замовником, 31.01.2024, в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення. При цьому, вподальшому 02.02.2024 Замовником внесено відповідні зміни до тендерної документації та відмінено відкриті торги з особливостями UA-2024-01-10-002999-a. Таким чином, замовником усунуто порушення, встановлені в ході моніторингу.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме абзацу 3 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), в частині не зазначення коду згідно з Національним класифікатором України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженим наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Пунктом 14 Порядку № 1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, зокрема щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-01-10-002999-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» передбачено закупівлю Акушерських -гінекологічних ліжок 6 комплектів, при цьому в графі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» визначено код «ДК 021:2015: 33190000-8 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні».
В той час, як відповідно до Єдиного закупівельного словника, код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмету закупівлі «Акушерські-гінекологічні ліжка» є код «ДК 33192100-3 – Медичні функціональні ліжка».
З урахуванням викладеного, замовником, визначивши в оголошенні код товару «ДК 021:2015: 33190000-8 — Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», як код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі порушено пункт 14 Порядку № 1082.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю через електронну систему закупівель 26.01.2024 надано відповідний запит замовнику.
Замовником, 31.01.2024, в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення. При цьому, вподальшому 02.02.2024 Замовником відмінено відкриті торги з особливостями UA-2024-01-10-002999-a. Таким чином, замовником усунуто порушення, встановлені в ході моніторингу.