Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ІНТЕРЕНЕРГО ІНЖИНІРИНГ"; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік КП "Харківські теплові мережі" (далі – Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 16.01.2024 року №455в, реєстр отриманих тендерних пропозицій ТОВ "ІНТЕРЕНЕРГО ІНЖИНІРИНГ", протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення переможця від 25.01.2024 №491в, повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 25.01.2024 року, Договір про закупівлю від 09.02.2024 року, №68020902 на загальну суму 2275000,00 в.т.ч.ПДВ 379166,67 Додаткова угода від 26.02.2024 №1 пояснення та док надані Замовником від 05.09.2024р. на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ІНТЕРЕНЕРГО ІНЖИНІРИНГ» встановлено, що Додатком 1 до тендерної документації Замовником передбачено перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону. Відповідно до пункту 1.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу про те, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного (-их) за предметом закупівлі договору (-ів) Учасник має надати довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (-их) за предметом закупівлі договору (-ів) (не менше одного договору), та окремо зазначено, що під аналогічним договором мається на увазі договір на надання послуг з технічного обслуговування когенераційних установок серії TCG виробництва MWM.. При цьому предметом даної закупівлі є Послуги з технічного обслуговування когенераційних установок MWM TCG 3016 (код ДК 021:2015 – 50530000-9 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки»).
В складі тендерної пропозиції Учасником надано Довідку щодо підтвердження виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (документ «1.1. Довідка по аналогічним договорах.pdf»), в якій Учасник повідомляє про факт виконання аналогічного (их) за предметом закупівлі договору (-ів). В даній довідці наявна інформація щодо Договору № 68092604 від 26.09.2022р. Предмет договору «Договір на технічне обслуговування та ремонт обладнання». Проте, сам Договір №68092604 від 26.09.2022 Учасник під час подання своєї тендерної пропозиції визначив як «Конфіденційні документи», що не відповідає вимогам пункту 40 Особливостей.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 02.09.2024 через звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації та документів), зокрема, надання пояснення щодо документів з позначкою «Конфіденційні документи», що містять інформацію відповідно до статті 16 Закону України Про публічні закупівлі, яка підтверджує відповідного учасника кваліфікаційним критерієм процедури закупівлі.
Замовником надано пояснення наступного змісту: «Відповідно до пункту 39 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону (положення частин 2, 12 та 16 статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 40 цих особливостей.
Частиною 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції / пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.»
Переможець закупівлі перед укладенням договору про закупівлю у відповідності до абзацу 3 пункту 44 Особливостей повинен підтвердити відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону. Під час подання тендерних пропозицій учасником було самостійно декларовано відсутність підстав відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей.
Замовник мав термінову потребу в проведенні технічного обслуговування когенераційних установок MWM TCG 3016. Пропозиція Учасника є найдешевшою, що є важливим фактором, враховуючи складну ситуацію, в якій опинилось місто Харків у зв’язку з постійними обстрілами країни-агресора».
Проте надане пояснення не свідчить про відсутність порушень з даного питання, оскільки на запит органу державного фінансового контролю Замовником не наведено законодавчого обґрунтування підстав для визначення документів тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ІНТЕРЕНЕРГО ІНЖИНІРИНГ", конфіденційними.
Враховуючи те, що метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, а також зміст пункту 40 Особливостей, відповідно до якого конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, Учасник ТОВ "ІНТЕРЕНЕРГО ІНЖИНІРИНГ", не мав обґрунтованих підстав для визначення його тендерної пропозиції з конфіденційною інформацією.
При цьому, замовником в порушення вимог абзацу 7 підпункту 1 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію Учасника ТОВ "ІНТЕРЕНЕРГО ІНЖИНІРИНГ".
Також згідно з Додатком №4 до тендерної документації переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи (після їх завантаження накладається електронний підпис (КЕП або УЕП) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі), що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Проте, у визначений в тендерній документації строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, переможцем ТОВ "ІНТЕРЕНЕРГО ІНЖИНІРИНГ" вищезгадані документи не надано.
Таким чином, на порушення абзацу 7 підпункту 1 пункту 44 Особливостей та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхили тендерну пропозицію учасника ТОВ «ІНТЕРЕНЕРГО ІНЖИНІРИНГ» як такого, що визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей, а також не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей, та уклав з ним Договір.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема припинити зобовязання за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.