Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині визначення предмета закупівлі
встановлено порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 29 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Херсонська міська клінічна лікарня ім. Є.Є. Карабелеша» Херсонської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-01-05-002800-a, протокол розкриття тендерних пропозицій від 05.01.2024; договір про закупівлю від 05.01.2024 №4 на суму 239 072,59 гривень (далі – Договір про закупівлю); пояснення та документи Замовника надані 27.03.2024 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатом проведеного моніторингу питання визначення предмета закупівлі встановлено наступне.
Згідно з пунктом 1.2 Договору про закупівлю та Додатку №1 цього договору - предметом закупівлі є «Поточний ремонт фасаду господарської будівлі (ліквідація руйнувань після обстрілів) за адресою: м.Херсон, проспект Ушакова,22/1».
Предмет закупівлі, який наведено у пункті 1.2 Договору про закупівлю та Додатку №1 цього договору також відповідає предмету закупівлі визначеному Замовником у пункті 5 заповненої форми річного плану закупівель та інформації про предмет закупівлі звіту про договір, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-01-05-002800-a.
Відповідно до пункту 21 частини першої статті 1 Закону, поточний ремонт віднесено до предмету закупівлі - «послуги».
При цьому, відповідно до змісту звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-01-05-002800-a, Замовником поточний ремонт віднесено до предмету закупівлі - «роботи».
Таким чином, віднесення до робіт визначеного у пункті 1.2 та Додатку №1 Договору про закупівлю поточного ремонту, порушує вимоги пункту 21 частини першої статті 1 Закону.
Відповідь Замовника від 27.03.2024, надана на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель, що предметом закупівлі Договору про закупівлю є роботи з капітального ремонту суперечить пункту 1.2 та Додатку №1 цього договору, пункту 5 заповненої форми річного плану закупівель та інформації про предмет закупівлі звіту про договір, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-01-05-002800-a.
Також, моніторингом питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено наступне.
Відповідно до пункту 5 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 в редакції 17.11.2023 (далі – Особливості) встановлена заборона придбання замовниками товарів, робіт і послуг без проведення процедури закупівлі відкриті торги (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Відповідь Замовника від 27.03.2024, надана на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель, не містить документально підтвердженого обґрунтування щодо наявності підстав відповідно пунктів 9 та 13 Особливостей для проведення закупівлі послуги з поточного ремонту без проведення процедури закупівлі відкриті торги.
Таким чином, закупівля послуг поточного ремонту на суму 239 072,59 гривень без проведення процедури закупівлі відкритих торгів порушує вимоги пункту 5 Особливостей.
Згідно з підпунктом першим пункту 21 Особливостей, договір про закупівлю є нікчемним у разі коли замовник його уклав з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатом розгляду питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 21 частини першої статті 1 Закону.
За результатом розгляду питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 5 Особливостей.
За результатом аналізу питання відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.