Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 29 січня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Кропивницької міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом про прийняття рішення уповноваженою особою від 04.01.2024 б/н, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТТОРГ-К» (далі – ТОВ «ОПТТОРГ-К»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.01.2024 б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 12.01.2024, договір від 19.01.2024 № 59 на суму 4 185 000,00 грн, укладений між Замовником та ТОВ «ОПТТОРГ-К», пояснення надані 24.01.2024 Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено, що на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОПТТОРГ-К» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини 3 статті 22 Закону, внаслідок чого на порушення вимог підпункту 1 пункту 51 Особливостей відкриті торги автоматично не відмінено.
Так, згідно з пунктом 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (далі пункт 2 Розділ 3) тендерної документації, строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) має відповідати строку дії пропозиції учасника. Гарантія має набувати чинності з дня її надання. До закінчення встановленого у тендерній документації строку, замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерної пропозиції та її забезпечення у формі банківської гарантії (у вигляді електронного документа, скріпленого ЕП (електронним підписом) банка – гаранта) відповідно до строку, на який продовжено тендерну пропозицію учасника, про що у складі тендерної пропозиції учасник надає довідку довільної форми про погодження продовження строку дії тендерної пропозиції та її забезпечення у формі банківської гарантії у разі отримання відповідної вимоги від замовника.
Тобто, учасник повинен погодитися не тільки на продовження строку дії тендерної пропозиція, а й на продовження строку дії забезпечення тендерної пропозиції – електронної банківської гарантії, шляхом надання у складі тендерної пропозиції довідку у довільній формі.
Строк дії тендерної пропозиції учасника складає 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерної пропозиції. Строк дії електронної банківської гарантії від 08.01.2024 № IG/24025/Коо (далі – Гарантія) становить до 14.05.2024 включно, якщо жодна з подій, передбачена у пункті 4 Гарантії не настане.
Пункт 4 Гарантії передбачає, що строком дії гарантії є період з дати початку дії гарантії до дати закінчення дії гарантії (включно) або до настання однієї з таких подій залежно від того, що настане раніше: сплата бенефіціару (Замовнику) суми гарантії, отримання гарантом (банком) письмової заяви бенефіціара про звільнення гаранта від зобов'язань за цією гарантією, отримання гарантом повідомлення принципала (ТОВ «ОПТТОРГ-К») про настання однієї з обставин, що підтверджується відповідною інформацією, розміщеною на вебпорталі Уповноваженого органу, а саме, закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації, укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, відкликання принципалом тендерної пропозиції до закінчення строку її подання, закінчення тендеру у разі не укладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОПТТОРГ-К» відсутня довідка довільної форми про те, що учасник на вимогу Замовника погоджується на продовження строку дії Гарантії, чим не дотримано вимоги пункту 2 Розділу 3 тендерної документації.
При цьому, твердження Замовника в наданому 24.01.2024 поясненні на запит Держаудитслужби, що інформація про погодження продовження строку дії Гарантії міститься у завантажених учасником листі-згоді з проектом договору та тендерній пропозиції, не відповідає дійсності, оскільки в жодному документі (файлі) тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОПТТОРГ-К» не міститься інформація щодо погодження учасника на вимогу Замовника продовжити строк дії Гарантії. Крім того, ні умова Гарантії, ні умовами проекту договору про закупівлю не передбачено продовження строку дії Гарантії.
Крім того, враховуючи участь у торгах лише одного учасника та за умови наявності підстав для відхилення його тендерної пропозиції, дані торги підлягали автоматичній відмінні електронною системою закупівель відповідно до підпункту 1 пункту 51 Особливостей.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44, підпункту 1 пункту 51 Особливостей.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, виконання вимог Постанови № 710, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, виконання вимог Постанови № 710, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця відкритих торгів, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень вимог підпункту 2 пункту 44, підпункту 1 пункту 51 Особливостей шляхом припинення зобов’язань за Договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.