Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 29 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації у річному плані закупівель відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розміщення та повноти оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі, наявності підстав та обґрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, дотримання принципів здійснення публічних закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Ужгородської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, інформацію опубліковану в електронній системі закупівель про предмет закупівлі, протокол розкриття тендерних пропозицій, додатковий договір від 25.12.2023 № 1 до договору підряду № 130 від 03.05.2023 (далі – Договір), укладений Замовником з Державним акціонерним товариством «Будівельна компанія «Укрбуд», звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Відповідно до положень абзацу першого пункту 23 Особливостей, Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Частиною першою статті 8 Закону передбачено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
Згідно з абзацом першим частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Управлінням через електронну систему закупівель 14.02.2024 та 23.02.2024 направлено запити про надання Замовником документів, необхідних для дослідження в ході моніторингу закупівлі та відповідних пояснень. Зокрема Управлінням вимагалося: «1. Надати затверджений Замовником річний план закупівель, відповідно до якого здійснено закупівлю. 2. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик. 3. Просимо повідомити, з яких причин, Замовником в електронній системі закупівель не було оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі? 4. З яких причин, Замовником разом з Додатковим договором від 25.12.2023 № 1 до договору підряду № 130 від 30.05.2023 (далі – Договір), укладеним з Державним акціонерним товариством «Будівельна компанія «Укрбуд», не оприлюднено Договірну ціну (додаток № 1 до Договору) та Календарний план (додаток № 2 до Договору), які є невід’ємною частиною Договору? 5. Просимо надати проєктно-кошторисну документацію до Додаткового договору від 25.12.2023 № 1 до договору підряду № 130 від 30.05.2023, укладеного між Замовником та Державним акціонерним товариством «Будівельна компанія «Укрбуд». 6. Просимо повідомити про стан виконання договору (з наданням підтверджуючих документів: форма № КБ-2в акт приймання виконаних будівельних робіт, форма № КБ-3 довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, платіжних документів, тощо).
7. Просимо надати Договір підряду від 30.05.2023 № 130, укладений між Замовником та Державним акціонерним товариством «Будівельна компанія «Укрбуд».».
Проте, в порушення вимог абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону, Замовником у відповідь на вищевказані запити Управління від 14.02.2024 та повторний запит від 23.02.2024 не надано запитувані документи та пояснення.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Частиною першою статті 5 Закону визначено принципи здійснення закупівлі, зокрема принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель (пункт 3 частина перша статті 5 Закону).
Таким чином, ненадання Замовником запитуваних документів призвело до недотримання вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону, а саме, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також мети здійснення публічних закупівель, оскільки Управління фактично позбавлено можливості здійснити в ході моніторингу закупівлі контроль за використанням бюджетних коштів в сумі 4 888 956,06 грн, зокрема дослідити питання: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі, наявності підстав та обґрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
За результатами аналізу питання розміщення та повноти оприлюднення в електронній системі закупівель договору про закупівлю та додатків до нього, встановлено наступне.
Положеннями пункту 2.3 розділу 2 «Умови договору» Договору передбачено, що «Підрядник може звертатися до Замовника з пропозиціями щодо внесення змін до проєктної документації за умови, що вони не призведуть до підвищення Договірної ціни (додаток № 1 до Договору) та характери робіт»; пункту 2.4 розділу 2 «Умови договору» Договору передбачено, що «Замовник може вносити зміни до проєктної документації за умови, що вони не призведуть до підвищення Договірної ціни (додаток № 1 до Договору) і до зміни характеру робіт; пункту 2.7 2 «Умови договору» Договору передбачено, що «Терміни (строки) виконання окремих обсягів робіт передбачені календарним планом (додаток № 2 до Договору), який є невід’ємною частиною цього Договору; пункту 3.1 розділу 3 «Вартість робіт і порядок розрахунків» Договору передбачено, що «Загальна вартість доручених робіт за цим договором встановлюється згідно з проєктно-кошторисною документацією та Договірною ціною (додаток № 1 до Договору) і становить 4 888 956,06 (Чотири мільйона вісімсот вісімдесят тисяч дев’ятсот п’ятдесят шість гривень 06 копійок) з ПДВ».
Відповідно до вимог абзацу тридцять другого пункту 13 Особливостей, у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
Проте, в порушення вимог абзацу тридцять другого пункту 13 Особливостей, Замовником, разом із Договором не оприлюднено додаток № 1 «Договірна ціна» до Договору та додаток № 2 «Календарний план» до Договору.