Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 22 січня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, культури, молоді та спорту Соболівської сільської ради (далі - Замовник) на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 05 грудня 2023 року, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі від 01 грудня 2023 року, договір від 05 грудня 2023 року №137 (далі – Договір), звіт про виконання договору про закупівлю, звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2023-11-22-013500-а, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-11-22-013500-а, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 22 листопада 2023 року, пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 12 січня 2024 року через електронну систему закупівель.
Згідно із пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі - Постанова №1178) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником в обґрунтуванні підстави для здійснення закупівлі шляхом укладення прямого договору зазначено, що закупівлю проведено відповідно до підпункту 6 пункту 13 Постанови №1178.
Згідно з підпунктом 6 пункту 13 Постанови №1178 придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Постановою №1178, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Проте моніторингом установлено, що в додатку №1 (специфікація) до Договору, укладеного з селянським (фермерським) господарством Герасименка Володимира Іларіоновича передбачено закупівлю солом'яних пелет в кількості 71,428 тонни, що не відповідає кількісним характеристикам зазначеним в пункті 4.3 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації (ID: UA-2023-11-22-013500-a) відкритих торгів, які відмінені через неподання жодної тендерної пропозиції, а саме 71 тонна, чим порушено вимоги підпункту 6 пункту 13 Постанови №1178.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів установлено порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.