Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 26 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: наявність підстав для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель (інформація, документи щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі). визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Рідне місто» Новомосковської міської ради (далі – Замовник) UA-P-2023-11-29-000648-a, підстави для здійснення закупівлі (обґрунтування закупівлі послуг без використання електронної системи);, , протокол розкриття тендерної пропозиції, договір про надання послуг з поточного ремонту, укладений з фізичною особою – підприємцем Мартиросян Карен (далі – ФОП Мартиросян Карен) від 29.11.2023 №29/11-1 на суму 2 842 503,91 гривень без ПДВ (далі - Договір), додаткову угоду №1 від 24.12.2023 до договору від 29.11.2023 №29/11-1 пояснення та документи Замовника надані 19.12.2023, 2.12.2023 на запити Східного офісу Держаудитслужби від 14.12.2023, 18.12.2023 через електронну систему закупівель.
На запит Східного офісу Держаудитслужби від 18.12.2023 Замовником надане пояснення на 1 день пізніше, чим порушено норми частини 5 статті 8 Закону №922.
Дослідженням питання наявності підстав для здійснення закупівлі без застосування електронної системи закупівель встановлено наступне. Згідно пояснень Замовника та копій документів, отриманих через електронну систему закупівель 22.12.2023 закупівля UA-2023-11-29-001701-a здійснена Замовником без застосування електронної системи закупівель на підставі підпункту 6 пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості).
З урахуванням норми підпункту 6 пункту 13 Особливостей предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих Особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Аналізом інформації в електронній системі закупівель щодо оголошеної Замовником процедури закупівлі UA-2023-11-09-016225-а, яку було відмінено через відсутність пропозицій, встановлено, що сума договору, укладеного з ФОП Мартиросян Карен від 29.11.2023 №29/11-1 на суму 2 842 503,91 гривень без ПДВ не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів та яка складає 2 842 503,91 гривень.
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації у процедурі закупівлі UA-2023-11-09-016225-а Замовником зазначалися вимоги до учасників, які викладені у Додатку 1 до тендерної документації, а саме:
1.1. Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідне для виконання робіт, які є предметом даної закупівлі. Зазначається транспортні засоби, машини механізми обладнання, асфальтобетонні заводи тощо, необхідні для проведення робіт, визначених технічним завданням. Для підтвердження тендерної пропозиції іншим умовам тендерної документації учаснику необхідно надати довідку в довільній формі з документальним підтвердженням про наявність/ відсутність атестованого асфальтобетонного заводу.
2.1. Довідка, що містить інформацію про працівників, що підтверджує наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, яких учасник планує залучати до виконання умов договору та з підтвердженням можливості учасника виконати роботи власними силами та/або із залученням співвиконавця.
3.1. Довідка, що містить інформацію про досвід виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі договору (зразок довідки додається).
3.2. На підтвердження інформації, зазначеної у п 3.1., подається копія договору про виконання аналогічних робіт (сканований оригінал (-и))
Моніторингом установлено, що будь-які відомості та документи, які б свідчили про наявність у ФОП Мартиросян Карен матеріально-технічної бази, працівників відповідної кваліфікації та досвіду виконання аналогічного виду послуг, робіт, що давало б підстави стверджувати про можливість виконання ним умов договору з поточного ремонту дорожнього покриття по вул. Сучкова у м.Новомосковську № 29/11-1 від 29.11.2023, відсутні.
У поясненнях Замовника надано файл «Довідки», в якому всі документи стосуються ФОП Мартиросян Жирайр, який не є учасником закупівлі.
З огляду на викладене, Замовником документально не підтверджено наявність підстав для укладення без застосування відкритих торгів з ФОП Мартиросян Карен договору надання послуг з поточного ремонту дорожнього покриття по вул.Сучкова (від вул.Гетьманська до вул.Зіни Бєлої), м.Новомосковськ, Дніпропетровської області.
Таким чином, КП «Рідне місто» НМР у порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 без застосування відкритих торгів укладено з ФОП Мартиросян Карен договір від 09.11.2023 № 09/11-2 на суму 2 842 503,91 гривень без ПДВ.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом встановлено порушення частини 5 статті 8 Закону №922.
За результатами аналізу питання наявності підстав укладання договору без застосування електронної системи закупівель та обґрунтування здійснення закупівлі встановлено порушення підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.