Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 05 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для проведення закупівлі без використання електронної системи, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами (далі - Закон № 922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель СЛУЖБИ ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі - Замовник) на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 15.11.2023 № 133 ДСК, пояснення та документи Замовника, оприлюднені в електронній системі закупівель 30.01.2023 на запит Східного офісу через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу встановлено, що згідно звіту про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель за номером UA-2023-11-20-017072-а, Замовником укладено договір від 15.11.2023 № 133ДСК на послуги з технічного нагляду за виконанням робіт на об’єкті на суму 32 688 201,60 грн з урахуванням ПДВ.
Відповідно до обґрунтування Замовника закупівля без використання електронної системи здійснена відповідно до підпункту 13 пункту 13 Особливостей (здійснюється закупівля товарів, робіт та послуг для/з будівництва, ремонту та інших інженерно-технічних заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури за основними технічними показниками, погодженими Міненерго) та підпункту 15 пункту 13 Особливостей (здійснюється закупівля товарів, робіт і послуг для здійснення заходів, спрямованих на забезпечення захисту об’єктів підприємств, установ та організацій електроенергетичного, ядерно-промислового, вугільно-промислового та нафтогазового комплексів, у тому числі для організації захисту їх працівників у частині будівництва, створення та облаштування об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, а також для відновлення зруйнованих або пошкоджених внаслідок збройної агресії Російської Федерації таких об’єктів). Окрім цього, в обґрунтуванні зазначено, що інформація, яка міститься в технічних та інших вимогах до закупівлі є інформацією з грифом «Для службового користування», тобто не підлягає розголошенню. Замовником зазначено, що об’єкт відноситься до об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури відповідно до витягу з переліку об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури для їх будівництва, ремонту та інших інженерно-технічних заходів з їх захисту, погоджених Міненерго.
Відповідно до пункту 4.32.1. розділу IV «Визначення окремих складових вартості об’єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації» Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територiй України вiд 01.11.2021 №281 (зі змінами), до глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірингові послуги» включаються кошти на здійснення технічного нагляду в розмірі, який складає до 1,5 % від підсумку глав 1 – 9.
Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Східний офіс Держаудитслужби 25.01.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та її документального підтвердження, зокрема, щодо обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості, критеріїв, за якими здійснено оцінку можливого потенційного виконавця послуг.
На зазначений запит Замовник оприлюднив пояснення в електронній системі закупівель 30.01.2024, та зазначив, що «предметом закупівлі є послуги зі здійснення технічного нагляду в будівництві по об’єкту, будівництво якого здійснюється відповідно до постанови КМУ від 27 грудня 2022 р. № 1482 «Про реалізацію експериментального проекту щодо будівництва, ремонту та інших інженерно-технічних заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури». Об’єкт, за виконанням робіт на якому буде здійснюватися технічний нагляд, виконується за договором реконструкції з розробленням проектної документації («проектуй-будуй»). Очікувана вартість закупівлі визначена за нормами Настанови з визначення вартості будівництва (зі змінами) – відповідно до пункту 4.32.1. у розмірі 1,5% від підсумку глав 1-9 ЗКР (кошти на здійснення технічного нагляду). У зв’язку з тим, що на момент укладання договору зведений кошторисний розрахунок відсутній (об’єкт здійснюється за експериментальним проектом), очікувана вартість визначена у розмірі 1,5% від вартості будівельних робіт за договором підряду по даному об’єкту...» (далі– Пояснення).
Однак, відповідно до Пояснень, у Замовника наразі відсутній зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва, який є підґрунтям для визначення вартості та характеристик предмета закупівлі, що у свою чергу може призвести до ризиків використання бюджетних коштів під час виконання договору від 15.11.2023 № 133ДСК на суму 32 688 201,60 гривень.
Зважаючи, що здійснення технічного нагляду буде здійснюватись на об'єктi, що входить до перелiку об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури, якому присвоєно гриф «для службового користування», документи та інформація, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, та/або безпеці об’єктів енергетичної чи газової інфраструктури, та/або об’єктів електроенергетики, та/або об’єктів розробки чи видобування вуглеводнів, під час моніторингу не досліджувались.