Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 05 січня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель
Відділу освіти, молоді та спорту, культури, туризму та зовнішніх зв'язків Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області (далі – Замовник) на 2023 рік; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; договір підряду від 20.11.2023 №4 укладений з ТОВ «НТЛ ГАРАНТ-БУД»; обґрунтування підстави для здійснення Замовником закупівлі; додаткову угоду від 04.01.2023 №1; пояснення Замовника, надані 22.12.2023 та 02.01.2024 через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
Пунктом 3 Особливостей установлено, що Замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до положень пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами (у редакції від 17.11.2023, що діяла на момент проведення закупівлі, далі – Особливості), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону № 922-VIII.
Пунктом 13 Особливостей визначено, що замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Проте, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що на порушення пункту 13 Особливостей Замовник, разом із звітом про договір про закупівлю, укладеним без використання електронної системи закупівель, не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей.
Водночас, згідно із інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель встановлено, що після запиту Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області про надання пояснень, Замовником в ході проведення моніторингу було усунуто вказане порушення шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства під час укладання договору про закупівлю установлено наступне.
Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону № 922-VIII та цих особливостей.
Згідно звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель предметом даної закупівлі є роботи - «45210000-2 — Будівництво будівель «Реконструкція з розширенням Полянської загальноосвітньої школи I-III ступенів Полянської сільської ради Свалявського району Закарпатської області за адресою село Поляна вул. Духновича, 59. Коригування.».
Слід зауважити, що постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджені «Загальні умови укладання та виконання договорів підряду» (далі – Постанова № 668), які у відповідності до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення, виконання договорів підряду та є обов'язковими до врахування при укладанні та виконанні договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств, а також комплексів і видів робіт, пов’язаних із капітальним будівництвом.
Так, пунктом 83 Постанови № 668 установлено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи.
Проте, внаслідок не врахування вимог пункту 83 Постанови № 668 Замовником укладено з ТОВ «НТЛ ГАРАНТ-БУД» договір від 20.11.2023 № 4 на закупівлю робіт «45210000-2 — Будівництво будівель «Реконструкція з розширенням Полянської загальноосвітньої школи I-III ступенів Полянської сільської ради Свалявського району Закарпатської області за адресою село Поляна вул. Духновича, 59. Коригування.», у якому відсутній план фінансування робіт, який є обов’язковим під час укладання та виконання договорів підряду.
Враховуючи викладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства під час укладання договору про закупівлю встановлено порушення пункту 17 Особливостей та пункту 83 Постанови
№ 668.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатом аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Особливостей, яке усунуто Замовником під час проведення моніторингу процедури закупівлі.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю встановлено порушення пункту 17 Особливостей та пункту 83 Постанови № 668.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, привести умови договору підряду від 20.11.2023 № 4 у відповідність до вимог пункту 17 Особливостей з урахуванням пункту 83 Постанови № 668 шляхом внесення відповідних змін до договору та здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому (зокрема, шляхом проведення навчань та роз’яснювальної роботи, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.