Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 24 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на момент проведення торгів (далі – Особливості № 1178), стану виконання рішень постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз та від 13.02.2024 № 2746-р/пк-пз, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922- VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 29.01.2024 № Т-08/24 (зі змінами), рішення Колегії АМКУ від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз та від 13.02.2024 № 2746 -р/пк-пз, коментар замовника про виконання рішення Колегії АМКУ від 29.11.2023, пояснення Замовника та долучені документи, надані через електронну систему закупівель на запити органу державного фінансового контролю від 09.04.2024, від 12.04.2024 та 18.04.2024, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Колегії АМКУ не здійснювався.
В ході перевірки дотримання питань з виконання рішення Колегії АМКУ від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз встановлено, що відповідно до інформації, наявної в інформаційно-телекомунікаційній системі «Prozorro» Замовником 29.01.2024 на виконання рішення Колегії АМКУ внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі.
Враховуючи зазначене, в межах проведення моніторингу Орган державного фінансового контролю 15.04.2024, через електронну систему закупівель звернувся до Замовника із запитом про надання пояснень, щодо того «Чому Замовником в порушення частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII не виконано рішення Комісії Антимонопольного комітету України від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз в термін не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження, оскільки, згідно з інформацією, розміщеною на веб порталі Уповноваженого органу, Замовником внесено зміни до тендерної документації тільки 29.01.2024 року, тобто з порушенням строку.»
Відповідно до наданих через електронну систему закупівель пояснень від 18.04.2024, Замовником не надано об’єктивного підтвердження щодо вжиття заходів з виконання рішення органу оскарження від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз.
Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII – рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Однак, Замовником на виконання рішення Колегії АМКУ від 29.11.2023 № 19237-р/пк-пз, внесено зміни до тендерної документації лише 29.01.2024, а отже з порушенням тридцятиденного строку, чим порушено вимоги частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII.
Також, під час моніторингу встановлено, що Замовником 29.01.2024 оприлюднено інформацію про відміну торгів та оприлюднено протокольне рішення уповноваженої особи від 29.01.2024 № Т-09/24 відповідно до якого у Замовника відсутня подальша потреба в закупівлі товару.
Відповідно до пункту 52 Особливостей № 1178 оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей. Згідно абзацу четвертого пункту 56 Особливостей № 1178 скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів, відповідно до пункту 47 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Скаржником ФОП «ТРОПША ДМИТРО ДМИТРОВИЧ» 04.02.2024 було подано скаргу щодо прийнятого Замовником рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2023-11-17-015472-a, яка була прийнята до розгляду Колегією АМКУ рішенням від 06.02.2024 року.
Крім того, згідно з абзацом другим пункту 59 Особливостей № 1178, в електронній системі закупівель автоматично оприлюднюються прийняті органом оскарження рішення та розсилаються повідомлення суб’єкту оскарження та замовнику, таким чином, Замовник був повідомлений про оскарження скаржником ФОП «ТРОПША ДМИТРО ДМИТРОВИЧ», щодо прийнятого Замовником рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2023-11-17-015472-a.
В ході перевірки дотримання питань з виконання рішення Колегії АМКУ від 13.12.2024 № 2746-р/пк-пз встановлено, що Колегія АМКУ зобов'язала Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Враховуючи зазначене, Орган державного фінансового контролю 10.04.2024, через електронну систему закупівель звернувся до Замовника із запитом про надання пояснень, щодо того «Чи було Замовником дотримано послідовність виконання постанови Антимонопольного комітету України, в частині технічного скасування в системі рішення щодо відміни торгів?».
Відповідно до наданих через електронну систему закупівель пояснень від 12.04.2024, Замовником зазначено, що «Враховуючи вищенаведене в електронній системі 12.03.2024 року було виконано рішення комісії Антимонопольного комітету України від 13.02.2024 № 2746-р/пк-пз наступним чином: 1. Виконали вимоги рішення органу оскарження шляхом розміщення в електронній системі Протоколу Уповноваженої особи від 12.03.2024 року № Т-23/24 про скасування рішення про відміну закупі. 2. Повідомили АМКУ про виконання рішення через електронну систему. По п.2 Запиту повідомляю, що дати строку подачі пропозиції та проведення аукціону визначаються електронною системою автоматично. Враховуючі, що в електронній системі не змінено статус закупівлі «ПРИЗУПИНЕНО», не має можливості редагувати закупівлю, шляхом внесення змін до Оголошення та Тендерної документації.».
Однак, в електронній системі закупівель статус закупівлі «ПРИЗУПИНЕНО», та кінцевий строк подання тендерних пропозиції до 03.02.2024, що свідчить про невиконання рішення від 13.02.2024 № 2746-р/пк-пз Колегії АМКУ у період не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.