Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 12 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в тому числі відображення інформації, документів передбачених пунктом 4? постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (далі – Постанова № 710), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон № 922) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління комунального господарства та будівництва Павлоградської міської ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену уповноваженою особою (протокол від 15.11.2023 № 437), протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БК-НОВОСТРОЙ» (далі – ТОВ «БК-НОВОСТРОЙ»), протокол уповноваженої особи щодо визначення переможцем учасника закупівлі від 27.11.2023 № 466, повідомлення про намір укласти договір, опубліковане в електронній системі закупівель 27.11.2023, договір від 04.12.2023 № 299, додаткові угоди від 13.12.2023 №1, від 28.12.2023 №2, від 23.01.2024 №3, звіт про виконання договору, відповідь Замовника, опубліковану в електронній системі закупівель 25.01.2024.
Згідно з підпунктом 2.1 пункту 2 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації ціна пропозиції учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281 (далі – Настанова №281) та з урахуванням Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва, який затверджений наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25.06.2021 р. №162. При цьому зазначеним підпунктом визначено, що договірна ціна, що пропонується згідно предмету закупівлі у цілому, за умовами торгів є динамічною.
Моніторингом установлено, що у Договірній ціні, яка є динамічною, учасником враховано кошти на покриття ризиків у сумі 1 873,38377 тис.грн (без врахування податків, зборів, обов’язкових платежів, встановлених чинним законодавством). Разом з тим, згідно з пунктом 5.31. Настанови №281 при динамічній договірній ціні зазначені кошти у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) не враховується.
Пунктом 2 Додатку 6 до тендерної документації Замовником визначені документи, які повинен надати учасник для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Додатку 6 до тендерної документації визначено надання довідки, складеної в довільній формі і завіреної підписом уповноваженої особи Учасника, яка містить інформацію про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід і будуть залучені для виконання умов договору про закупівлю. Довідка повинна містити відомості щодо працівників, які будуть залучені учасником до виконання умов відповідного договору, із зазначенням: їх прізвища, імені, по батькові та посади (або професії); інформації про взаємовідносини з Учасником (штатний працівник учасника (за основним місцем роботи) та/або працівник, що працює в учасника за сумісництвом та/або працівник, що працює в учасника за суміщенням та/або працівник, що працює в учасника за трудовим договором (або договором підряду) та/або працівник, що працює з учасником за цивільно-правовою угодою та/або працівник є працівником субпідрядної організації та/або працівник працює з субпідрядною організацією за цивільно-правовою угодою).
Моніторингом установлено, що в тендерній пропозиції ТОВ «БК-НОВОСТРОЙ» міститься «Довідка про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації які мають необхідні знання та досвід і будуть залучені для виконання умов договору про закупівлю» від 17.11.2023 № 6 (файл 23.Довідка наявність працівників.pdf), в якій зазначено про наявність директора, одного виконавця робіт, двох водіїв, машиніста екскаватору та машиніста котка.
Проте, учасником ТОВ «БК-НОВОСТРОЙ» в зазначеній довідці не підтверджено наявність машиніста автокрану, дорожніх робітників, електриків, сантехніків, малярів, необхідних для виконання робіт, які містяться в «Технічному завданні «Реконструкція гуртожитку по вул. Промислова,9/2 у м. Павлоград Дніпропетровської області (житло для внутрішньо переміщених осіб)», що є Додатком 3 до тендерної документації (далі – Технічне завдання) та в Локальних кошторисах на будівельні роботи (файл Кошторис.rar), які містяться в документах тендерної пропозиції зазначеного учасника, що суперечить вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Додатку 6 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідність у документах учасника ТОВ «БК-НОВОСТРОЙ», зокрема, щодо відсутності робітників відповідної кваліфікації, необхідних для виконання робіт, що не відповідає вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Додатку 6 до тендерної документації, включення до складу договірної ціни, яка є динамічною, коштів на покриття ризиків, що суперечить пункту 5.31. Настанови № 281, та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливості учаснику виправити зазначену невідповідність.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Проте, на порушення вимоги підпункту 2 пункту 44 Особливостей (у редакції, що діяла на дату оголошення закупівлі) Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ «БК-НОВОСТРОЙ», натомість визнав його переможцем процедури закупівлі та уклав договір на виконання роботи по об’єкту від 04.12.2023 №299 на суму 132 780 398,43 гривень.
На підставі додаткової угоди від 23.01.2024 № 3 договір від 04.12.2023 №299 розірвано та скасовано юридичні зобов’язання на суму 112 435 693,24 гривень.
Відповідно до звіту про виконання договору сума оплати за договором склала 20 344 705,19 гривень.