Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 25 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для проведення закупівлі без використання електронної системи, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами (далі - Закон № 922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Хмелівської сільської ради (далі - Замовник) на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, протокол розкриття, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі від 18.10.2023, договір підряду від 18.10.2023 № 220, повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 09.11.2023 №1, пояснення Замовника, оприлюднене в електронній системі закупівель 21.12.2023.
Відповідно до обґрунтування підстави для здійснення закупівлі від 18.10.2023 Замовником обрано підставу підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником проводились відкриті торги з особливостями UA-2023-09-25-007514-a, очікуваною вартістю 4 577 964,00 грн на закупівлю робіт будівництва водопровідних мереж в с. Хустянка Роменського району Сумської області, які відмінені у зв’язку з відсутністю пропозицій.
Моніторингом установлено що Замовником укладено договір підряду від 18.10.2023 № 220 з Приватним підприємством «Сантехкон» (далі – ПП «Сантехкон») на виконання робіт по об’єкту «Нове будівництво водопровідних мереж в с. Хустянка Роменського району Сумської області» на суму 4 517 556,00 гривень.
Відповідно до пункту 1.9. зазначеного договору гарантійний строк експлуатації об’єкту становить 1 (один) рік від дня прийняття об’єкта в експлуатацію, що не відповідає пункту 1.9 проекту договору, який є Додатком 3 до тендерної документації (далі – проект договору), який міститься в закупівлі UA-2023-09-25-007514-a та яким визначено що «відповідно до статті 884 Цивільного Кодексу України Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку. Гарантійний строк становить 10 (десять) років від дня прийняття об'єкта в експлуатацію».
При цьому, відповідно до частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Крім того, моніторингом установлено, що пункти 1.4.; 3.1.4.; 3.1.5.; 3.1.6.; 3.4.11.;4.1. укладеного договору підряду від 18.10.2023 № 220 не відповідають умовам проекту договору, який міститься в закупівлі UA-2023-09-25-007514-a. При цьому пункти 3.1.7.; 3.1.8.; 3.1.9., які містяться в проекті договору взагалі відсутні в умовах договору підряду від 18.10.2023 № 220. Зазначене не відповідає умовам підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
Також, моніторингом установлено, що Замовником до зазначеного договору укладено додаткову угоду від 09.11.2023 №1, умовами якої є зміна банківських реквізитів підрядника.
Проте, на порушення підпункту 7 пункту 19 Особливостей Замовником невірно обрано підставу зміни істотних умов договору у зв’язку із зміною встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку "на добу наперед", що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом внесення відповідних змін до договору підряду від 18.10.2023 № 220 через укладання додаткової угоди, притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.