Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 10 листопада 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Солонківської сільської ради Львівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-10-03-007069-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 17.10.2023 щодо кваліфікації пропозиції учасника ТОВ «ЕКСПОДОР»; тендерну пропозицію ТОВ «ЕКСПОДОР»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 31.10.2023 щодо відхилення тендерної пропозиції переможця тендеру; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Проведеним моніторингом встановлено, що за умовами тендерної документації Замовника (Додаток №1, Розділ №1) на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасник повинен надати довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази за формою таблиці А (наведена у Додатку №1 до тендерної документації), у якій необхідно вказати, зокрема, виробника / марку та термін експлуатації транспортного засобу, обладнання, устаткування та у разі, якщо автомобільна техніка (на автомобільному ходу) орендована, чи у лізингу, чи надаються послуги автотранспорту, тощо - надати копії технічних паспортів/свідоцтв про реєстрацію; копії договорів (з усіма додатками) оренди (лізингу, надання послуг, тощо) на запропоновану автомобільну техніку (на автомобільному ходу) та лист-підтвердження орендодавця (надавача послуг, тощо), щодо не заперечення використання його машин та механізмів для виконання робіт/надання послуг учасником за предметом закупівлі, а також з підтвердженням, що договір є діючий на момент проведення закупівлі, а також за необхідності буде продовжено на строк необхідний для закінчення робіт по предмету закупівлі.
Учасником ТОВ «ЕКСПОДОР» у складі тендерної пропозиції надано Довідку (№09/10/23-001 від 09.10.2023) про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у якій (позиція 1.8) вказано про наявність в учасника спеціального вантажного автопідйомника (автогідропідіймач) відповідно до договору оренди №03/05/23-1 із зазначенням виробника – Російська Федерація, марки – MAN та терміну експлуатації – 32 роки.
Водночас, ТОВ «ЕКСПОДОР» у складі тендерної пропозиції надано скан-копію договору оренди №03/05/23-1 від 03.05.2023 щодо оренди спеціального вантажного автопідйомника ЗИЛ 133ГЯ, свідоцтва про реєстрацію (СХМ 715194) на спеціальний вантажний автопідйомник ЗИЛ 133ГЯ (ВО 5419 АЕ) та відповідний лист-підтвердження орендодавця (ФОП Волинська І.М.), у якому міститься інформація про спеціальний вантажний автопідйомник ЗИЛ 133ГЯ.
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, Замовником, за наявності невідповідностей у документах, що подані учасником ТОВ «ЕКСПОДОР» у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією (щодо наявності в учасника спеціального вантажного автопідйомника (автогідропідіймача)), не розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що відповідно до пункту 3.2. Розділу 3 тендерної документації, згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 №710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій у наступній редакції: «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Також, у поясненні Замовника вказано, що зроблена учасником помилка під час оформлення тексту документа, що не впливає на ціну тендерної пропозиції та не призводить до її спотворення, зазначення невірної марки є формальною (несуттєвою) помилкою, що пов’язана з оформленням тендерної пропозиції та не впливає на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічною помилкою та опискою.
Слід зазначити, що відповідно до норм пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Виключний перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 «Про затвердження Переліку формальних помилок».
Зокрема, до вищевказаного Переліку формальних помилок віднесено наступну формальну помилку: помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
Аналогічного змісту формальна помилка наведена у пункті 3.2 Розділу 3 тендерної документації Замовника.
Водночас, наведена учасником ТОВ «ЕКСПОДОР» у Довідці №09/10/23-001 від 09.10.2023 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази інформація стосується підтвердження учасником його відповідності кваліфікаційному критерію, а вказана у позиції 1.8 такої довідки інформація (що буде використовуватись для виконання робіт за предметом закупівлі) не є комп'ютерною коректурою, заміною літер чи їх переставленням місцями, тощо, а визначає марку техніки, а отже не є формальною помилкою.
З врахуванням вищенаведеного, Замовником за наявності невідповідностей у документах тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКСПОДОР» (щодо наявності в учасника спеціального вантажного автопідйомника (автогідропідіймача)), не розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, чим порушено вимоги пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Відповідно до вимог Розділу №2 Додатку №1 до тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (за наведеною у Додатку №1 тендерної документації формою таблиці Б) та для підтвердження інформації про наявність працівників, вказаних в таблиці Б, учасник повинен надати трудові книжки (1 сторінка та сторінки із записами про прийом на роботу) або витяги з трудових книжок із записами про прийом на роботу або накази або витяги з наказів про прийняття на роботу, шляхом надання сканованих з оригіналу копій щодо всіх осіб, зазначених в Таблиці Б.
Також, у Розділі №2 Додатку №1 до тендерної документації вказано, що кваліфікація спеціаліста(ів), що відповідатиме(-уть) за охорону праці (не менше одного) підтверджується учасником додатково документом встановленого законодавством взірця (шляхом подання сканованих з оригіналу копій посвідчень та протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання пропозицій, а саме: учасник повинен надати чинні документи з перевірки знань спеціалістів з охорони праці.
Крім того, учасник додатково надає: підтвердження перевірки знань з питань цивільного захисту щодо дій у надзвичайних ситуаціях як мінімум одним працівником учасника (надаються чинні посвідчення, які підтверджують кваліфікацію у сфері цивільного захисту)( не менше 1).
Проведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЕКСПОДОР» надано Довідку (№09/10/23-004 від 09.10.2023) про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у якій наведено перелік працівників учасника, зокрема, вказано про наявність в учасника інженера з охорони праці Стабінскаса П.І. (сумісник).
Також, учасником ТОВ «ЕКСПОДОР» надано наказ №7-0000000089 від 10.06.2021 про прийняття на роботу Стабінскаса П.І. на посаду інженера з охорони праці за сумісництвом.
Водночас, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКСПОДОР» міститься витяг з протоколу №73-20 від 07.04.2020 засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці за результатами проходження навчання із загального курсу з охорони праці Стабінскасом П.І. як директором ТОВ «ЕКОДОРСЕРВІС», посвідчення №73-15/20 про проходження навчання і перевірки знань законодавчих актів із загального курсу з охорони праці, видане Стабінскасу П.І. як директору ТОВ «ЕКОДОРСЕРВІС», а також посвідчення ЛВС №008-401 про функціональне навчання (підвищення кваліфікації цільового призначення) у сфері цивільного захисту, видане Стабінскасу П.І. як директору ТОВ «Українська санітарно-ветеринарна компанія».
Проте, відповідно до статті 13 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці, а відповідно до статті 15 зазначеного Закону – на підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку.
За нормами п. 1.6. НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» передбачено, що навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки.
Такі ж вимоги по проведенню навчання та перевірки знань з питань охорони праці встановлюють пп. 3.1, 3.11, 5.1, п. 5 Додатка 3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за №231/10511, далі – Типове положення №15). А згідно з пунктом 3.16 цього Положення, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці.
Також, у пункті 5.6. Типового положення №15 позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці.
Порядок проведення навчання щодо дій у надзвичайних ситуаціях затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 (далі – Порядок №444).
Відповідно до пункту 2 Порядку №444 навчання щодо дій у надзвичайних ситуаціях працюючого населення здійснюється за місцем роботи, а відповідно до пункту 6 цього Порядку – навчання працюючого населення здійснюється безпосередньо на підприємстві, в установі та організації згідно з програмами підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях, а також під час проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту.
У пункті 7 Порядку №444 визначено, що програми підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях розробляються і затверджуються підприємствами, установами, організаціями на підставі програм та організаційно-методичних вказівок з підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях, що розробляються і затверджуються ДСНС, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.
Крім того, відповідно до пункту 16 Порядку №444, особи у разі прийняття на роботу та працівники щороку за місцем роботи проходять інструктаж з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях.
Однак, подані учасником у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують проходження навчання, інструктажу і перевірку знань з питань охорони праці, а також проходження перевірки знань з питань цивільного захисту щодо дій у надзвичайних ситуаціях Стабінскаса П.І. як працівника ТОВ «ЕКСПОДОР».
Також, щодо інших працівників учасника, які зазначені у Довідці №09/10/23-004 від 09.10.2023 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, документів встановленого законодавством взірця (чинних посвідчень та протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці та з питань цивільного захисту щодо дій у надзвичайних ситуаціях учасником ТОВ «ЕКСПОДОР» у складі тендерної пропозиції не надано.
З врахуванням вищенаведеного, ТОВ «ЕКСПОДОР» не дотримано вимог Розділу №2 Додатку №1 до тендерної документації Замовника щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕКСПОДОР» за результатами її розгляду, а визначено вказаного учасника переможцем тендеру (протокольне рішення уповноваженої особи від 17.10.2023 щодо кваліфікації пропозиції учасника) та опубліковано повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з вказаним переможцем.
Слід зазначити, що на дату опублікування повідомлення про початок моніторингу досліджуваної процедури закупівлі Замовником тендерну пропозицію переможця ТОВ «ЕКСПОДОР» відхилено (протокольне рішення уповноваженої особи від 31.10.2023) на підставі підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 (переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю).
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації, станом на дату завершення моніторингу процедура закупівлі UA-2023-10-03-012747-a відмінена.