Кваліфікований електронний підпис накладено.
Зміст
Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі за предметом «Капітальний ремонт (благоустрій) території ЗОШ №3 на вул. Герцена, 36 в м. Чернівці (коригування)» (унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель - UA-2023-09-21-010473-a) повідомляємо про наступне.
Стосовно оприлюднення обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Як вказано в констатуючій частині висновку, під час переходу за посиланням https://city.cv.ua/mt/publichni-zakupivli/publichni-zakupivli-departament-infrastrukturi-ta-blagoustroyu та введення у полі пошуку ідентифікатора закупівлі - UA-2023-09-21-010473-a відображається наступна інформація: «Обґрунтування: Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: відповідно до виготовленої проектної документації. Обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: відповідно до виготовленої проектної документації.».
У відповіді департаменту на запит про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які були предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-09-21-010473-a (лист № 23/01-04/4982 від 10.11.2023р.) зазначено, що обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі виготовленої проектної документації. Також замовником було надано скан-копії зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та позитивного експертного звіту.
Тобто надана департаментом на запит органу державного фінансового контролю інформація стосовно обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі співпадає з інформацією, опублікованою на офіційному веб-порталі Чернівецької міської ради.
Водночас вважаємо твердження органу державного фінансового контролю про те, що вказаний запис, оприлюднений на офіційному веб-порталі Чернівецької міської ради, не містить самого обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, безпідставним та хибним, оскільки фраза «відповідно до виготовленої проектної документації» і є цим самим обґрунтуванням, адже саме проектною документацією визначаються види та обсяги робіт (технічні та якісні характеристики предмета закупівлі), а також кошторис на виконання цих робіт (розмір бюджетного призначення та очікувана вартість предмета закупівлі).
Додатково слід зазначити, що а ні Постанова КМУ від 11 жовтня 2016р. № 710 (зі змінами), а ні жоден інший нормативний документ не містять норм стосовно того, яка саме інформація повинна оприлюднюватись як обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Стосовно календарного графіку виконання робіт
Як зазначено в констатуючій частині висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-21-010473-a, відповідно до пункту 17 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Між департаментом інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради та переможцем процедури закупівлі – ТОВ «ФЕЛІКС КОМ» 19.10.2023р. укладено договір підряду № 537 на виконання робіт з капітального ремонту (благоустрою) території ЗОШ №3 на вул. Герцена, 36 в м. Чернівці (коригування) (далі - Договір).
Відповідно до пункту 14.1. Договору невід'ємною частиною цього Договору є Договірна ціна (Додаток №1) та календарний план-графік виконання робіт (Додаток № 2).
В даному календарному плані-графіку виконання робіт відображено всі комплекси робіт, які були передбачені технічним завданням (додаток 1 до тендерної документації за закупівлею UA-2023-09-21-010473-a), а також строки їх виконання у розрізі місяців.
Враховуючи наведене вище, вважаємо, що департаментом під час укладення Договору не порушено норми пункту 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 (зі змінами), пунктів 3 та 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами).
Стосовно плану фінансування
Як зазначено в констатуючій частині висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-21-010473-a, пунктом 83 Постанови КМУ №668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. Також, за нормою пункту 84 Постанови КМУ №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Моніторингом встановлено, що укладений за результатами проведеної закупівлі за ID: UA-2023-09-21-010473-a договір №537 не містить плану фінансування робіт, чим недотримано вимоги пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668 та пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону.
Повідомляємо, що план фінансування робіт по договору підряду від 19.10.2023 року №537 узгоджено у пункті 3.1. зазначеного договору, яким ліміт асигнувань на 2023 рік встановлено у сумі 2 844 825,00 грн. Обсяг робіт, які підрядник мав виконати в межах даного ліміту у 2023 році, передбачений календарним планом-графіком виконання робіт та проектно-кошторисною документацією по даному об’єкту капітального ремонту. Даний ліміт буде коригуватися залежно від наявного в Замовника фінансування на поточний чи наступні періоди дії Договору.
Враховуючи зазначене, вважаємо, що департаментом під час укладення Договору не порушено вищезазначені норми пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668 та пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону.
Щодо зобов’язання внести зміни до договору підряду від 19.10.2023 року №537
Пунктом 19 Особливостей передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зазначених у даному пункті.
В контексті цього повідомляємо, що зобов’язання органу Держаудитслужби вжити заходів щодо приведення у відповідність до норм чинного законодавства, що регулює питання укладення та виконання договорів підряду у будівництві (Постанова КМУ №668), умов укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі договору шляхом укладення додаткової угоди до договору не передбачено як підстава для внесення змін до істотних умов договору, які перелічені в пункті 19 Особливостей.
Як наслідок повідомляємо, що з урахуванням відсутності підстав для внесення змін до істотних умов договору, які передбачені пунктом 19 Особливостей, виконання зазначеного висновку в частині внесення змін до істотних умов договору є неможливим.