Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 23 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) та Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженої наказом ДП «ПРОЗОРРО» від 20.10.2022 № 25, розгляду пропозиції учасника, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції учасника, дотримання принципів закупівель.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення), пропозицію учасника ТОВ «Контек Україна» (далі – Учасник), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.09.2023 №22/2809, договір підряду від 17.10.2023 №203-у.
За результатами моніторингу закупівлі встановлено наступне.
І.
Відповідно до п.5 Додатку 3 до Оголошення учасником у складі пропозиції надається довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника відповідного обладнання (власного чи орендованого) з підтверджуючими документами.
На виконання наведеної умови Учасником надано довідку в довільної формі від 22.09.2023 №9 щодо наявності у нього орендованого обладнання, проте підтверджуючі документи (договори оренди, акти прийому-передачі тощо) у складі пропозиції відсутні.
Відповідно до п.4 Додатку 3 до Оголошення учасником у складі пропозиції надається довідка про робітників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (з копіями дійсних посвідчень на виконання відповідних робіт та з підтвердженням трудових відносин).
На виконання наведеної умови Учасником надано довідку в довільної формі від 22.09.2023 №8 про робітників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, проте копії дійсних посвідчень у складі пропозиції відсутні.
Відповідно до п.6 Додатку 3 до Оголошення учасником у складі пропозиції надається Інформаційна довідка про відсутність учасника в єдиній базі даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство та проти нього не відкрито ліквідаційну процедуру датована періодом Оголошення.
Необхідно зазначити, що відповідно до п.3.2 Положення про Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 15.09.2011 № 3018/5, інформаційна довідка з Єдиного реєстру підприємств - це документ, який надається безоплатно в електронній формі за он-лайн запитом юридичної або фізичної особи про видачу довідки з Єдиного реєстру підприємств стосовно суб’єкта підприємницької діяльності, щодо якого запитується інформація. Обов’язковим атрибутом зазначеної довідки є QR-код, який містить інформацію про документ.
У складі пропозиції Учасника відсутня зазначена інформаційна довідка.
Відповідно до п.2 Додатку 1 до Оголошення учасник у складі пропозиції подає кошторисну документацію у складі договірної ціни, локального та об’єктного кошторису, відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку з обґрунтуванням ціни та посиланням на постачальника.
У складі пропозиції Учасника відсутні зазначені документи.
Таким чином, пропозиція Учасника, якого обрано переможцем торгів, не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Згідно з п.1 ч.13 ст.14 Закону №922 замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Однак, на порушення вимог п.1 ч.13 ст.14 Закону №922 Замовник не відхилив пропозицію Учасника, як таку, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, а уклав з ним договір підряду від 17.10.2023 №203-у.
ІІ
Відповідно до п.5 Додатку 1 до Оголошення учасник у складі пропозиції подає акт обстеження об’єкту.
Вільний доступ усім учасникам до інформації про закупівлю, забезпечується замовником відповідно до ч.3 ст.5 Закону №922, у тому числі до інформації про обсяг робіт, технічної специфікації та інших вимог та умов виключно шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель. Відповідно до положень ч.8 ст.12 Закону №922 передбачено подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі виключно в електронному вигляді, з метою дотримання п.3, п.5 ч.1 ст.5 Закону №922, а саме принципів відкритості та прозористі на всіх стадіях закупівель і об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Відповідно до ч.1 ст.22-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі – Закон №2573) Єдина державна електронна система у сфері будівництва - це єдина інформаційно-комунікаційна система у складі містобудівного кадастру, що забезпечує створення, перегляд, відправлення, прийняття, збирання, внесення, накопичення, обробку, використання, розгляд, зберігання, захист, облік та надання інформації у сфері будівництва, а також електронну взаємодію між фізичними та юридичними особами, державними органами, органами місцевого самоврядування, центрами надання адміністративних послуг з метою отримання визначених цим Законом послуг у сфері будівництва.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.22-1 Закону №2573 єдина державна електронна система у сфері будівництва складається з реєстру будівельної діяльності.
Відповідно до п.6 ч.1 ст.22-2 Закону №2573 реєстр будівельної діяльності є компонентом єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, який забезпечує створення, збирання, накопичення, обробку, захист, облік інформації про об’єкти будівництва у тому числи проектну документацію на будівництво об’єктів.
Таким чином, ознайомлення з проектною документацією учасником здійснюється у єдиній державній електронній системи у сфері будівництва, а обстеження учасником закупівлі будівельного майданчику законодавством не передбачено.
Зазначеними діями Замовником порушено положення ч.8 ст.12 Закону №922.
Таким чином, Замовником складено Оголошення з порушенням вимог ч.8 ст.12 Закону №922, що своєю чергою призвело до порушення вимог п.3, п.5 ч.1 ст.5 Закону №922.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів, щодо припинення договірних відносин, враховуючи норми Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України, позицію Верховного Суду України у Постановах від 19.10.2023 у справі №420/25126/21, від 05.10.2023 у справі №160/18507/22 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.