Закупівля деревина дров`яна промислового використання ДК-021:2015:03410000-7 «Деревина» від ВІДДІЛ ОСВІТИ СТОРОЖИНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРНІВЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ.
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
02.10.2023 № 221
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 02.10.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 02.10.2023 № 221
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
2 UA-2023-08-23-002830-a 23.08.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 12 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, укладений без використання електронної системи закупівель; оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність проведеної закупівлі, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості); оприлюднення договору про закупівлю; відповідності укладеного договору вимогам законодавства; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Сторожинецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області (далі – Замовник) на 2023 рік; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; протокол розкриття тендерної пропозиції; обґрунтування підстави для здійснення закупівлі; протокол уповноваженої особи відділу освіти Сторожинецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області від 23.08.2023 №147; договір про закупівлю від 23.08.2023 № 685; пояснення Замовника від 06.10.2023, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, укладений без використання електронної системи закупівель; оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність проведеної закупівлі, вимогам Закону та Особливості; оприлюднення договору про закупівлю; відповідності укладеного договору вимогам законодавства, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
У межах проведення моніторингу закупівлі Деревини дров'яної промислового використання, твердолистяна (дуб , бук, ясен, клен, береза, граб в’яз модрина акація) та Деревини дров'яної промислового використання, хвойної породи (ялина , ялиця, сосна) (ДК 021:2015: 03410000-7 — Деревина) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-08-23-002830-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (аналіз ринку щодо цін та асортименту товарів (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме Державне спеціалізоване господарське Підприємство «Ліси України» - Філія «Чернівецьке лісове господарство» (код ЄДРПОУ 45064237), з яким укладений договір від 23.08.2023 № 685 без використання електронної системи закупівель?
4. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
деревина дров`яна промислового використання ДК-021:2015:03410000-7 «Деревина»
«На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту:
1. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено статистичним аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі на підставі затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: згідно з пунктом 1 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі, здійснювався Замовником шляхом моніторингу середньоринкових цін на деревину, актуальних на момент моніторингу. Замовником здійсювався пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації про ціни товарів, що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі на сайтах постачальників, в електронному каталозі, в електронній системі закупівель «ProZorro», щодо анологічних закупівель. Оскільки на ринку від початку року не відбулося коливання ціни на деревину, надаємо Лист-Звернення(додається) до Державного спеціалізованого господарського Підприємства «Ліси України» - Філія «Чернівецьке лісове господарство» із запитом про ціну на деревину, тобто комерційну пропозицію для визначення очікуваної вартості.
Розмір бюджетного призначення: 2499810,00 грн (два мільйони чотириста дев’яносто дев’ять тисяч вісімсот десять гривень 00 копійок). Зміни до річного плану закупівель на 2023 рік. Рішення ХХІХ позачергової сесії Сторожинецької міської ради VIII скликання « Про внесення змін до міського бюджету Сторожинецької територіальної громади на 2023 рік від 19 травня 2023 року № 90-29/2023
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Термін постачання —по 20.12.2023р.
Якісні та технічні характеристики заявленої кількості деревина дров`яна промислового використання визначені з урахуванням реальних потреб закладів освіти Сторожинецької міської ради та оптимального співвідношення ціни та якості.
Враховуючи зазначене, замовник прийняв рішення стосовно застосування таких технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: ДК-021:2015:03410000-7 «Деревина».
1. Кількість:
№ Найменування
Товару Одиниця виміру
Кількість
1 Деревина дров'яна промислового використання, твердолистяна (дуб , бук, ясен, клен, береза, граб в’яз модрина акація)* м. куб. 1046
2 Деревина дров'яна промислового використання , хвойної породи (ялина , ялиця, сосна ) м. куб. 423
* деревина може зазначатись переліком порід
2. Продукція лісозаготівлі (деревина дров'яна промислового використання) повинна відповідати діючому ТУУ-00994207-005:2018.
-розмір дров по довжині 2-4 м та в діаметрі від 5 см і більше.
-дрова повинні бути очищенні від сучків і гілок, висота сучків, що залишається не повинна перевищувати 30 мм.
-дрова можуть бути як в корі, так і без кори.
-дрова не повинні бути трухлявими без гнилі .
На запропонований товар під час його транспортування, виробництва, тощо повинні застосовуватися заходи із захисту довкілля, передбачені законодавством України.
3. Послуги, які обов’язково надає учасник та включає в ціну товару:
- доставка товару здійснюється за адресою підпорядкованих закладів освіти Сторожинецької міської ради, передбаченою цією документацією;
- здійснення вантажно-розвантажувальних послуг при поставці товару.
4. Загальні умови поставки товарів:
- строки поставки : з дати укладення договору до 20.12.2023 року. Всі дрова повинні бути доставлені до закладів освіти згідно заявок Замовника;
- поставка товару здійснюється партіями, що погоджуються сторонами в залежності від фактичної потреби замовника.
5. При поставці товару повинні надаватися супровідні документи, що підтверджують його походження, якість, відповідність державним стандартам. При прийомі товару, обсяг товару має відповідати обсягу, який зазначений у супровідних документах. Приймання Товару за кількістю і якістю здійснюється представником замовника. Також при поставці товару учасник має дотримуватися заходів із захисту довкілля.
Для підтвердження можливості в Учасника поставити Замовникові деревину дров’яну промислового використання, у кількості та строки, визначені тендерною документацією, Учасник долучає до технічної специфікації копію Дозволу на лісозаготівельні роботи, або копію лісорубного квитка.
2. Посилання на сторінку власного вебсайту http://www.stor-osvita.cv.ua/ Відділ освіти Сторожинецької міської ради.
3. Також зазначаємо, що Замовником було укладено договір з Державним спеціалізованим господарським Підприємством «Ліси України» - Філія «Чернівецьке лісове господарство», так як він має досвід виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, постачання деревини за якими були виконанні належно, своєчасно і якісно, з дотриманням усіх процесів. Оскільки між Відділом освіти Сторожинецької міської ради та Державним спеціалізованим господарським Підприємством «Ліси України» - Філія «Чернівецьке лісове господарство» вже був заключений аналогічний договір, за яким підприємство зарекомендувало себе, як добросовісний постачальник, вчасно здійснювалися поставки деревини, зауваження та нарікання щодо якості товару та вчасного постачання заявленого товару – відсутні.
4. Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами).
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 6 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Обсяг закупівлі визначається на підставі потреби закладів освіти Сторожинецької міської ради на період 2023 року .
Відповідно до рішення ХХІХ позачергової сесії Сторожинецької міської ради VIII скликання « Про внесення змін до міського бюджету Сторожинецької територіальної громади на 2023 рік від 19 травня 2023 року № 90-29/2023 існує потреба у здійсненні Закупівлі.
Відділом освіти Сторожинецької міської ради була оголошена закупівля за процедурою відкриті торги (з особливостями) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2023-05-26-003584-а. 20.06.2023 року між Відділом освіти Сторожинецької міської ради та ФОП Корж Вітою Володимирівною було укладено договір №450 від 20.06.2023 року.
08.08.2023 року Відділ освіти Сторожинецької міської ради з однієї сторони (далі-Замовник) та ФОП Корж Віта Володимирівна з іншої сторони (далі-Постачальник), дійшли взаємної згоди, у зв’язку з неможливістю виконання своїх зобов’язань Постачальником, на умовах передбачених Договором, розірвати Договір № 450 від 20.06.2023 року, вирішили укласти Додаткову угоду №1 від 08.08.2023 року (ФОП Корж Віта Володимирівна зарекомендував себе як недобросовісний постачальник, який не виходив на контакт та не був у змозі постачати деревину, тобто не виконував зобов’язання за договором).
10.08.2023 року Відділом освіти Сторожинецької міської ради було оголошено повторно закупівлю за процедурою відкриті торги (з особливостями) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2023-08-10-008209-а.
18.08.2023 року через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником, відкриті торги щодо Закупівлі автоматично відмінені електронною системою закупівель відповідно до п. 51 Особливостей. Звіт про результати проведення процедури закупівлі додається (ID оголошення - UA-2023-08-10-008209-а.).
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення потреби закладів освіти Сторожинецької міської ради в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації, і укладення договору.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
1. Звіт про результати проведення процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2023-05-26-003584-а
2. Звіт про розірвання договору про закупівлю за ідентифікатором UA-2023-05-26-003584-а
3. Оголошення про проведення відкритих торгів за ідентифікатором 2023-08-10-008209-а.
4. Звіт про проведення процедури закупівлі за ідентифікатором 2023-08-10-008209-а.