Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 20 грудня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2023 рік, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 11.07.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель
КО ВМЦФЗН «Спорт для всіх», (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 05.08.2023, протокол №12; відповіді Замовника, надані на звернення та вимоги учасників щодо змісту тендерної документації; тендерні пропозиції Приватного підприємства «ОПТТОРБУД» (далі – ПП «ОПТТОРБУД»), Фізичних осіб підприємців Вєрємєєнко Вадим Анатолійович (далі - ФОП «Вєрємєєнко Вадим Анатолійович»), Вєрємєєнко Кирило Вадимович (далі – ФОП «Вєрємєєнко Кирило Вадимович»), Товариства з обмеженою відповідальністю «ГОСПОДАР-2» (далі –
ТОВ «ГОСПОДАР-2»); протокол уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції ПП «ОПТТОРБУД» від 15.08.2023 №13; протокол уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП «Вєрємєєнко Вадим Анатолійович» від 16.08.2023 №14; протокол уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП «Вєрємєєнко Кирило Вадимович» від 16.08.2023 №15; вимога учаснику ТОВ «ГОСПОДАР-2» про усунення невідповідностей до 18 серпня 2023; протокол уповноваженої особи щодо визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір від 18.08.2023 №16; повідомлення про намір укласти договір від 18.08.2023; договір від 31.08.2023 № 53; додаткова угода від 29.11.2023 №1; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 06, 11 та 14 грудня 2023 року.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, з урахуванням цих Особливостей.
В ході проведення моніторингу у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, 06.12.2023 було направлено запит про надання пояснень з питань, які є предметом досліджень в рамках моніторингу, проте відповідь (пояснення) на поставлене питання Замовником надано, на п’ятий робочий день (13.12.2023), чим порушено абзац перший частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника
ТОВ «ГОСПОДАР-2» та визначення переможця торгів встановлено наступне.
Замовником для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у підпункті 2.1 пункту 2 додатку 2 тендерної документації встановлена вимога щодо надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою Таблиці 1.
Водночас, згідно підпункту 2.3 пункту 2 додатку 2 тендерної документації, на працівників, інформація про яких наведена в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації учасникам необхідно надати видані уповноваженою організацією протокол/витяг з протоколу з перевірки знань з питань охорони праці з: 1. «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека у будівництві» НПАОП 45.2-7.02-12»; 2. «Правила безпечної роботи з інструментом та пристроями (НПАОП 0.00-1.71- 13)»; 3. «Правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00-1.75-15)»; 5. «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті (НПАОП 0.00-1.15-07)».
Учасником ТОВ «ГОСПОДАР-2» в складі тендерної пропозиції надано протоколи з перевірки знань з питань охорони праці (файл «Працівники2.pdf»), у яких відсутні дані щодо проходження перевірки знань з вищезазначених напрямків працівниками Масюта А.А., Батурський Д,В., Загородній В.М., Комарницькій В.І., Сажиєнко С.М, які зазначені у поданій учасником довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 07.08.2023 №101 (файл «Працівники.pdf»).
Також, Замовником у підпункті 2.3 пункту 2 додатку 2 тендерної документації встановлена вимога щодо надання копій медичних книжок працівників за формою №1-ОМК, які зазначені в довідці робітників, які матимуть безпосереднє відношення до виконання робіт на об’єкті.
Проте учасником ТОВ «ГОСПОДАР-2» на виконання даної вимоги надано медичні довідки про проходження періодичного медичного огляду замість медичних книжок працівників за формою №1-ОМК (файл «Працівники.pdf»), що не відповідає вищевказаній вимозі тендерної документації.
З урахуванням викладеного, під час здійснення моніторингу постала потреба у отриманні пояснень щодо відповідності учасника ТОВ «ГОСПОДАР-2» вимогам тендерної документації, відповідно, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 11 грудня 2023 року через електронну систему закупівель Замовнику було направлено запит про надання інформації та підтвердних документів, однак надані Уповноваженою особою Замовника пояснення не обґрунтовують прийняте рішення щодо відповідності тендерної пропозиції ТОВ «ГОСПОДАР-2» установленим вимогам тендерної документації Замовника.
Так, в наданих поясненнях Замовник, зокрема, зазначає наступне: «….Учасником дійсно надані медичні довідки про проходження періодичного медичного огляду (підстава Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 21.05.2007 р№246 «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій»). З’ясувалось, що Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 11.03.1998 р. №66 «Про затвердження форми первинного обліку №1-ОМК та інструкцію щодо порядку її ведення» скасовано 31.05.2013 року. Всі довідки видані комунальним підприємством «Первомайський міський центр первинної медико- и санітарної допомоги».
Слід зауважити, що Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 11.03.1998 р. №66 «Про затвердження форми первинного обліку №1-ОМК та інструкцію щодо порядку її ведення» було скасовано на підставі наказу Міністерства охорони здоров'я України від 21.02.2013 №150 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 23.04.2013 за №662/23194, яким у той же час затверджена форма первинної облікової документації № 1-ОМК та затверджена Інструкція щодо заповнення форми первинної облікової документації №1 - ОМК «Особиста медична книжка», який є чинним. Окрім цього, тендерною документацією була встановлена чітка вимога щодо надання медичних книжок працівників за формою №1-ОМК, і не містила можливості надання інших документів.
Окрім того, Замовником у поясненнях зазначено наступне «…Щодо наявності відповідної кваліфікації працівників та перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 45.2/7.12; НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 0.00-1.75-15;НПАОП 0.00-1.15-07) учасником надано інформацію про реєстрацію декларації Управління держпраці у Миколаївській області. Додаток 8 згідно Постанови КМУ від 03.03.2020 №207 до Порядку «Про внесення змін до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» «Декларація відповідності матеріально- технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці», де є наявна інформація про працівників Загородній В.М., Комарницькому В.І., Сожиєнку С.М. та протоколи з перевірки знань з питань охорони праці від 17.08.20220р. №3; від 18.08.2020 року №2; від 19.08.2020р. №3. Періодичність навчання 1 раз на 3 роки. Ці особи, безпосередньо, залучені до виконання робіт.»
Водночас, під час моніторингу встановлено, що Замовником при наданні роз’яснень в електронній системі закупівель на звернення учасників щодо змісту тендерної документації зазначено наступне: «..у разі неможливості надання такого документа на співробітників, керівник може надати такий протокол та надати письмове пояснення чому у співробітників немає цих документів! А взагалі ТД передбачено протокол від уповноваженої організації та у разі чого ваша тендерна пропозиція може бути відхилена», а також зазначено, що: «для учасника документи передбачені в додатку 2 ТД абзаці 2 пункті 2.1. В довідці щодо відповідної кваліфікації зазначаються працівники які буду виконувати роботи, у разі коли директор/керівник також буде виконувати певні роботи має внести себе у дану довідку та надати відповідні документи.»
Проте, у складі пропозиції ТОВ «ГОСПОДАР-2» не наданий протокол з перевірки знань з питань охорони праці щодо всіх працівників, зазначених у довідці та всі напрямки, по яких потрібно пройти перевірку знань. Разом з тим, Замовником у тендерній документації не передбачена можливість надання декларації чи дозволу замість протоколу/витягу з протоколу з перевірки знань з питань охорони праці.
Враховуючи вищеописане, учасником ТОВ «ГОСПОДАР-2» документально не підтверджено (в повному обсязі) кваліфікаційний критерій щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у спосіб, встановлений Замовником у тендерній документації (додаток 2 тендерної документації) та який би в повній мірі відповідав вимогам Замовника.
Окрім цього, під час моніторингу було встановлено, що всупереч вимог Замовника, визначених у відповідних додатках тендерної документації на підтвердження якісних характеристик товару та дотримання вимог Санітарних правил, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ГОСПОДАР-2» були відсутні наступні документи:
- сертифікат відповідності та протокол випробувань на профіль ПВХ, конструкцій, виробів з алюмінієвих сплавів, сертифікат відповідності на виріб ПВХ, сертифікат відповідності на армування, сертифікати відповідності на алюмінієвий профіль, стійки та накладки, протокол горючості профілю (Група горючості не менше Г2 чи Г1) для виробів з ПВХУ (підпункт 6 частини 2 «Інші документи, що вимагаються замовником» додатку 2), сертифікати відповідності та протоколи випробувань на віконні вітражі, алюмінієвий відлив, сандвіч панелі; протоколи випробувань на віконні та дверні блоки (алюмінієвих сплавів) (додаток 1 );
- висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на комплектуючі віконних виробів, а саме на профіль ПВХ та на фурнітуру для виробів ПВХ, які вимагалися Замовником у підпункті 7 частини 2 «Інші документи, що вимагаються замовником» додатку 2 тендерної документації.
З приводу зазначеного Замовником на запит Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області надано, зокрема, наступне пояснення: «…Учасником надані Сертифікати відповідності на підтвердження якісних технічних характеристик, які видані на підставі випробувань ліцензованих суб’єктів господарювання. Які у свою чергу зареєстровані у відповідному реєстрі.»
Однак, Замовником в тендерній документації були встановлені чіткі вимоги та перелік документів, які надає учасник на підтвердження технічних та якісних характеристик та не було встановлено можливості щодо не подання частини документів.
Слід зауважити, що пунктом 31 частини першої статті Закону № 922-VIII визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель, а підпунктом 32 цієї статті визначено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до пункту 18 частини першої статті першої Закону № 922-VIII переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю.
Як наслідок, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ГОСПОДАР-2» не відповідає встановленим технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі Замовника та іншим установленим вимогам визначених в Додатках 1, 2 тендерної документації та підлягає відхиленню, відповідно до абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, та вимогам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII.
Проте, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «ГОСПОДАР-2» встановлено, що Замовником на порушення абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, не відхилено тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ «ГОСПОДАР-2», а визнано його переможцем та укладено договір на закупівлю послуг: «Поточний ремонт фізкультурно- оздоровчого корпусу з плавальним басейном (з заміною склопакетів, вікон, дверей, стійок, накладок, відливів) за адресою:вулиця Шевченка,63а.місто Вознесенськ, Вознесенський район, Миколаївська область,56501» від 31.08.2023 № 53, на загальну суму 1 908 952,00 гривень з ПДВ.