Звернення:
За тендером : Послуги з розробки технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів с. Гур’ївка, с. Піски, с. Кандибине, с. Костянтинівка, с. Новопетрівське, с. Зайве, с. Новоінгулка, с. Себине Миколаївського району Миколаївської області
Тема:
Уточнення щодо положень Тендерної документації
Зміст:
Шановний Замовнику, після ознайомлення з вимогами тендерної документації та додатками до неї маємо до Вас наступні вимоги щодо аналогічного досвіду:
У пункті 3 додатку 5 до Тендерної документації для підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору учасник повинен надати не менше одного договору щодо розроблення нормативної грошової оцінки земель населеного пункту по Методиці нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 року №1147.
А також надати копію рішення про затвердження відповідної документації.
1. Вважаємо, що вимога Замовника щодо надання аналогічних договорів, предметом яких є розроблення нормативної грошової оцінки земель САМЕ населеного пункту, є дискримінаційною, антиконкурентною та такою, що звужує коло потенційних учасників.
Порядок розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок врегульований Методикою нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженою Постановою КМУ від 3 листопада 2021 р. № 1147 (далі – Методика).
Ця Методика встановлює методологічні засади проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка застосовується у випадках, визначених Законом України «Про оцінку земель».
Об’єктом нормативної грошової оцінки, відповідно до Методики, є земельні ділянки усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини).
Так, чинним законодавством не розрізняється здійснення окремо нормативно грошової оцінки земельних ділянок населених пунктів та за межами території населених пунктів.
За таких обставин у Замовника немає жодної потреби та жодних підстав вимагати від учасників договори по наданню послуг з нормативно грошової оцінки земельних ділянок саме населеного пункту. Цілком достатньо досвіду надання таких послуг незалежно від місцезнаходження земельних ділянок.
Звертаємо вашу увагу, що Антимонопольним комітетом також підтверджувалася надлишковість, необґрунтованість та дискримінаційність вимог Замовника щодо наявності аналогічного досвіду з нормативно-грошової оцінки земель саме населених пунктів. Зокрема, рішення АМКУ від 02.09.2022 №5666-р/пк-пз.
Тому просимо виключити словосполучення «населеного пункту» з п.п. 3.1 п. 3 Додатку 5.
2. До того ж вимога стосовно того, що послуги з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки за аналогічним договором повинні бути надані САМЕ по Методиці нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 року №1147, також звужує та обмежує участь у вказаній закупівлі досвідчених учасників, які мають позитивний досвід виконання аналогічних робіт (надання аналогічних послуг).
Багато потенційних виконавців мають аналогічні за предметом закупівлі договори, укладені та якісно і в повному обсязі виконані у період з січня по листопад 2021 року, а саме до прийняття Постанови КМУ від 03.11.2021р. №1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок» і набрання нею чинності. Отже, ніхто з них не матиме змоги надати аналогічні договори, які б відповідали вимогам тендерної документації, хоча вони й мають досвід з надання послуг, аналогічних предмету закупівлі.
Таким чином, зазначена вимога унеможливлює прийняття участі у даній закупівлі тих учасників, які мають аналогічні за предметом закупівлі договори, виконані до набрання чинності Постановою КМУ від 03.11.2021р. №1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок», тобто до листопада 2021 року.
Тому, просимо виключити з положень п.п. 3.1 п. 3 Додатку 5 до Тендерної документації вимогу про те, що розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок за аналогічними договорами мала виконуватися саме по Методиці нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 року №1147.
3. Вимога щодо надання рішення про затвердження технічної документації з нормативно-грошової оцінки замовником за аналогічним договором також є дискримінаційною та такою, що обмежує та звужує коло осіб, які можуть взяти участь у закупівлі. Дане твердження неодноразово підтверджувалося у численних рішення Антимонопольного комітету України.
Відповідно до п. 19 Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 року №1147: «За результатами проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок».
До складу даної технічної документації, який визначений цим же пунктом Методики, не входить рішення про затвердження відповідної документації. Тобто, сторони за договором не зобов’язані включати етап затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок до умов договору, і замовник відповідних робіт (послуг) може здійснити цю процедуру самостійно, вже після повного виконання договору. Даний етап може не покладатися на учасника і ніяк не впливає на якість наданих послуг.
Виходячи із вищезазначеного, взяти участь у закупівлі зможуть виключно ті учасники, які мають рішення про затвердження відповідної документації, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Відповідно до ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Тому з метою дотримання чинного законодавства, просимо усунути порушення та викласти підпункти 3.1 та 3.2 пункту 3 Додатку 5 до тендерної документації в наступній редакції:
«3.1. Довідка за встановленою формою на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки Учасника у формі про виконання аналогічного договору – не менше одного договору щодо розроблення нормативної грошової оцінки земель.
Аналогічним буде вважатися договір: поставки (купівлі-продажу) аналогічного товару, робіт, послуг.
3.2. На підтвердження інформації, вказаній у довідці, учасник має надати копію(-ї) вказаного(-их) договору(-ів) зі всіма додатками, вказаними в договорі, листа – відгуку виконання аналогічного договору.»
Дата оприлюднення звернення:
23.06.2023 12:49
Розглянувши вищезазначене звернення, Замовник повідомляє наступне:
1. Розроблення нормативної грошової оцінки земель населеного пункту має свою специфіку та особливості як в структурі землевпорядних робіт, так і в порядку реєстрації та внесення відомостей про оціночні райони до Державного земельного кадастру України, отже, самі землевпорядні роботи з нормативної оцінки земель населеного пункту відрізняються від нормативної оцінки окремої земельної ділянки, тобто, є з своєю природою близькими, проте, потребують різного обсягу робіт та знань.
2. Методика нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 року №1147. Отже, інженери-землевпорядники які на сьогодні працюють вже використовують цю методику майже 2 роки, тобто ця вимога жодним чином не обмежує жодного спеціаліста який бажає прийняти участь у закупівлі та на сьогодні здійснює діяльність в сфері землеустрою.
3. Відповідно до Положення про Державний фонд документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 р. № 1553, залежно від виду документації із землеустрою та оцінки земель та рівня проведення землеустрою, розробник такої документації та розробник технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок через електронний вебпортал Держгеокадастру або через Єдиний державний вебпортал електронних послуг за заявою, форму якої наведено у додатку 1, безоплатно передає документацію із землеустрою та оцінки земель в електронній формі у місячний строк після її затвердження з використанням кваліфікованого електронного підпису сертифікованого інженера-землевпорядника.
Отже, на розробника покладається обов’язок в повній мірі та якісно розробити технічну документацію, подати її на затвердження до відповідної сільської, селищної чи то міської ради, та після чого передати її до електронного архіву.
Дата оприлюднення відповіді:
26.06.2023 17:55