Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 04 серпня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2023 рік, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами від 16.12.2020 № 1266, далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 20.04.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління міського господарства та благоустрою Берегівської міської ради, (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 28.04.2023 №32, зі змінами внесеними у Додаток 3 від 10.05.2023; відповіді Замовника, щодо змісту тендерної документації, надані на звернення учасників; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Спецбудпрораб» ( далі – ТОВ «Спецбудпрораб»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця та про намір укласти договір «Спецбудпрораб» від 16.05.2023 №35; повідомлення про намір укласти договір від 16.05.2023 року; договір про закупівлю товару від 25.05.2023 №35/2023; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 18 та 20 липня 2023 року.
Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі «Придбання споруди цивільного захисту (укриття)», Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, через електронну систему закупівель 18 та 20 липня 2023 року Замовнику було направлено запити для надання пояснень та документів, проте Замовником відповіді та документи надані на шостий (26.07.2023) та четвертий (26.07.2023) робочі дні (відповідно), чим порушено абзац перший частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації, джерелом фінансування закупівлі «Придбання споруди цивільного захисту (укриття)» за ID: UA-2023-04-28-004389-a є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) та Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/26099415/profile) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів.
Так, пунктом 4-1 Постанови №710 (постанову доповнено пунктом 4-1 змінами від 16.12.2020 № 1266) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки постановлено забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Проте, за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі та наданих Замовником пояснень встановлено, що в порушення пункту 4-1 Постанови № 710 Замовником, як розпорядником бюджетних коштів, не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів.
Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей.
За результатами аналізу тендерної документації встановлено, що у пункті 5 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник зазначив підстави відхилення тендерної пропозиції учасника (переможця) торгів без врахування змін, внесених Постановою Кабінету Міністрів України № 157 від 17.02.2023 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178» до пункту 41 Особливостей, а саме: зміни, внесені до абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей; абзаци третій та сьомий підпункту 1 пункту 41 Особливостей викладені у новій редакції; абзац третій підпункту 2 Особливостей виключений з підстав відхилення тендерної пропозиції учасника.
Окрім того, за результатами аналізу тендерної документації встановлено, що на порушення пункту 44 Особливостей тендерна документація (пункті 5 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») містить вимоги до переможця процедури закупівлі щодо підтвердження відсутності підстав, які не відповідають вимогам абзацу п’ятнадцятого цього пункту.
Також, під час аналізу тендерної документації Замовника встановлено порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону №922-VIII, а саме: на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Таким чином, Замовник розробив та затвердив тендерну документацію без врахування чинних норм Особливостей, чим порушив вимоги пункту 14 частини другої, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Спецбудпрораб» та визначення його переможцем торгів встановлено наступне.
Замовником у пункті 1 додатку 2 «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям на виконання вимог статті 16 Закону» тендерної документації встановлено вимогу щодо надання довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій за встановленою формою 1 та документів, які підтверджують зазначену у довідці інформацію, зокрема, право володіння або договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо.
На виконання вищеописаної вимоги учасником ТОВ «Спецбудпрораб» надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій від 15.05.2023 №5 (файл «5. Довідка МТБ.pdf» в складі архіву «Тендерна пропозиція.rar»), з інформацією про наступні транспортні засоби: КАМАЗ 532130 вантажний автокран 1-20Т-С, 1998 р.в., JCB 4CX SITEMASTER, т 01253,2020 р.в. та на підтвердження права їх володіння зазначено договір про надання послуг №1 від 13.05.2023.
Слід зауважити, що в складі тендерної пропозиції ТОВ «Спецбудпрораб» договір про надання послуг № 1 від 13.05.2023 відсутній.
Разом з тим, в складі тендерної пропозиції ТОВ «Спецбудпрораб» міститься договір від 05 травня 2023 №05/05/23, який містить дані щодо КАМАЗ 532130 вантажний автокран 1-20Т-С, 1998 р.в., JCB 4CX SITEMASTER, т 01253,2020 р.в..
Окрім того, Замовником у пункті 2 додатку 2 «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям на виконання вимог статті 16 Закону» тендерної документації вимагається надання довідки про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за встановленою формою 2 та документів, що підтверджують інформацію, зазначену у довідці, зокрема, накази про призначення працівників або цивільно-правові договори.
На виконання даної вимоги учасником ТОВ «Спецбудпрораб» надано довідку від 15.05.2023 №6 (файл «6. Довідка працівники.pdf» в складі архіву «Тендерна пропозиція.rar»), у якій містяться дані щодо: Томашевського Івана
Михайловича (наказ про призначення №1 від 05.12.2022), Гербенського Володимира Антоновича (наказ про призначення №2 від 13.05.2023), Войтенка Олександра Віталійовича (цивільно-правова угода №3 від 03.04.2023), Дзюри Володимира Пертовича (цивільно-правова угода №4 від 03.04.2023).
Проте, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Спецбудпрораб» відсутні документи на підтвердження інформації зазначеною в довідці 15.05.2023 №6, а саме відсутні: накази про призначення №1 від 05.12.2022 та від 13.05.2023, цивільно-правові угоди №3 та №4 від 03.04.2023, чим недотримано вимоги пункту 2 додатка 2 тендерної документації.
Враховуючи вищезазначене, учасником ТОВ «Спецбудпрораб» документально не підтверджено (в повному обсязі) кваліфікаційні критерії щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у спосіб, встановлений Замовником у тендерній документації та який би в повній мірі відповідав вимогам Замовника.
Окрім того, у розділі IV «Вимоги до наявності документів по предмету закупівлі» Додатку 3 тендерної документації на підтвердження відповідності учасника технічним, якісним та іншим характеристикам предмета закупівлі Замовником визначені перелік документів та умови їх надання, однак під час здійснення моніторингу встановлено, що документи, подані у складі тендерної пропозиції ТОВ «Спецбудпрораб» не відповідають установленим Замовником вимогам, зокрема:
- пунктом 2 розділу IV Додатку 3 тендерної документації передбачено надання документа про якість, в якому завод гарантує міцність бетону (при зберіганні контрольних зразків в нормальних умовах по ДСТУ Б.В:2.6-2:2009) досягає необхідної міцності:С25/30кг/см2, відповідної проектної марки у віці 28 діб з дня виготовлення виробів. Проте, наданий у складі тендерної пропозиції ТОВ «Спецбудпрораб» документ про якість від 15.05.2023 №10 (файл «10. Документ про якість.pdf» в складі архіву «Тендерна пропозиція.rar») не є документом про якість, в якому завод гарантує міцність бетону, оскільки наданий у вигляді довідки в довільній формі від імені самого учасника (за підписом директора) ТОВ «Спецбудпрораб». Також, відповідно наданої виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань №392225392065 від 07.12.2022, у ТОВ "Спецбудпрораб" відсутній вид діяльності з виробництва бетону. При цьому, згідно наданих технічних умов виробником товару є ТОВ «СБМ Захід». Отже, наданий учасником у складі тендерної пропозиції документ про якість від 15.05.2023 №10 не відповідає вимогам пункту 2 розділу IV Додатку 3 тендерної документації;
- згідно з пунктом 3 розділу IV Додатку 3 тендерної документації – «на запропонований модуль споруди захисної надати Технічні умови, зареєстровані згідно чинного законодавства України, також на запропонований захисний модуль надати сертифікат відповідності». Згідно наданого учасником сертифікату відповідності (файл «8. Сертифікат відповідності.pdf» в складі архіву «Тендерна пропозиція.rar») виробником продукції є ТОВ «ІНДУСТРІЯ ЛВ», тоді як відповідно до наданого технічного паспорту (файл «Технічний паспорт Укриття ВАРТА2.pdf» в складі архіву «Тендерна пропозиція.rar») та технічних умов (файл «Технічні Умови ВАРТА2_20230420_0001.pdf» в складі архіву «Тендерна пропозиція.rar») - виробником продукції є ТОВ «СБМ Захід». Враховуючи зазначене, наданий сертифікат відповідності не відповідає інформації, зазначеній у технічних умовах, як наслідок, учасником ТОВ «Спецбудпрораб» не підтверджено вимогу пункту 3 розділу IV Додатку 3 тендерної документації;
- відповідно до вимог пункту 4 розділу IV Додатку 3 тендерної документації, учасник має надати ЕКСПЕРТНУ ОЦІНКУ на предмет закупівлі товару (захисна споруда цивільного захисту), «Захист» місткістю до 50 осіб. Проте, всупереч даної вимоги тендерної документації учасником надано документ довільної форми з назвою «Експертна оцінка» від 15.05.2023 №11 (файл «11. Експертна оцінка.pdf» в складі архіву «Тендерна пропозиція.rar»), складений учасником ТОВ «Спецбудпрораб», у якому відсутня інформація щодо кількості (місткості ) осіб - до 50.
З огляду на вищевикладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області 20.07.2023 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, яким чином здійснювалася оцінка тендерної пропозиції ТОВ «Спецбудпрораб» та було прийнято рішення про її відповідність установленим вимогам тендерної документації Замовника.
Надані Уповноваженою особою Замовника пояснення не обґрунтовують прийняте рішення щодо відповідності тендерної пропозиції ТОВ «Спецбудпрораб» установленим вимогам тендерної документації Замовника та не спростовують виявлені під час моніторингу процедури закупівлі невідповідності, що підлягали виправленню відповідно до пункту 40 Особливостей, який є імперативною нормою та визначає обов’язок розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією.
Проте, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити вищезазначені невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей, що призвело до укладання договору з учасником ТОВ «Спецбудпрораб», тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей (абзац другий підпункту 2 пункту 41 Особливостей) та вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII (абзац п’ятий підпункту 2 пункту 41 Особливостей).
Таким чином, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено, що Замовником на порушення вимог абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію учасника торгів ТОВ «Спецбудпрораб», а укладено з ним договір від 25.05.2023 №35/2023 на суму 1 760 000,00.
Згідно наявної інформації на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів (https://spending.gov.ua/new/transactions/search) Замовником 18.07.2023 здійснено оплату за договором від 25.05.2023 №35/2023 в повному обсязі на підставі накладної від 11.07.2023 № 1.