Звернення:
За лотом №1 позицією №1: «Швидкий тест для визначення антигена COVID-19»
ДК 021:2015 код 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (код НК: 024:2019 50280 – Короновірус (SARS-COV), Антигени IVD, набір, імунохроматографічний, експрес-аналіз).
Тема:
дискримінаційні вимоги в тендерній докумнтації
Зміст:
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію, а саме відповідно до тендерної документації додатку №3 кількісні характеристики предмета закупівлі: 2) Розчинник для зразків: 25 флаконів у наборі. 3) Інструмент для забору матеріалу з носоглотки (25 шт), кожен в стерильній упаковці 4)Інструкція з використання: 1 у наборі. 5) Чутливість та специфічність тесту: 100%. Дана вимога є дискрамінаційною, оскільки лише в лдного виробника тестів вказані дані технічні характеристики. Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінації учасників.
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. 5, 20, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, просимо надати відповідь на запитання щодо можливості поставки товару у пакуванні 20 флаконів у наборі та показників чутливості до 100 %! В разі незадоволення даної вимоги, залишаємо за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Дякуємо за розуміння.
Дата оприлюднення звернення:
22.02.2023 14:26
Шановний Учаснику, дякуємо за звернення.
Замовник торгів уважно вивчивши вашу вимогу, повідомляє наступне:
Щодо дискримінаційних вимог в тендерній документації.
Замовник повідомляє, що Тендерна документація складена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) зі змінами відповідно Постанови КМУ від 30 грудня 2022 р. № 1495.
Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено, що визначення потреби, кількісних та якісних характеристик предмету закупівлі є виключним правом Замовника. Закупівля за кодом ДК 021:2015 код 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (код НК: 024:2019 50280 – Короновірус (SARS-COV), Антигени IVD, набір, імунохроматографічний, експрес-аналіз), з необхідними технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі встановлено у Додатку 3 до тендерної документації.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічна специфікація згідно предмету закупівлі (Код ДК 021:2015 код 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (код НК: 024:2019 50280 – Короновірус (SARS-COV), Антигени IVD, набір, імунохроматографічний, експрес-аналіз)) – встановлена у Додатку 3 до тендерної документації, де визначено предмет закупівлі, медико – технічні вимоги та характеристики.
Тендерна документація підготовлена Замовником у суворій відповідності до вимог статей 22-23 Закону України «Про публічні закупівлі» і не містить незаконних вимог чи будь яких дискримінаційних вимог до потенційних учасників. Технічні характеристики, вказані Замовником у Тендерній документації ніяким чином не порушують принців закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», у тому числі таких як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Всі ці принципи в повній мірі дотримуються при проведенні процедури відкритих торгів з особливостями. Тобто всі пропозиції з такими або кращими технічними характеристиками будуть розглянуті згідно Закону України «Про публічні закупівлі».
Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено, що в тендерній документації може зазначатися інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі вимогам, що встановив Замовник. Також тендерна документація може містити іншу інформацію, наявність якої вимагає законодавство, та яку Замовник бажає включити до тендерної документації.
Зазначаємо, що у Додатку 3 до тендерної документації (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ)) чітко зазначено: «Всі торгові назви, які застосовуються в оголошенні про проведення закупівлі через систему електронних закупівель з метою лаконічного та зрозумілого для фахівців опису предмету закупівлі, містять вираз «або еквівалент»».
У разі, якщо учасником буде запропоновано еквівалент товару, учасник зобов’язаний довести еквівалентність документально, шляхом надання відповідних описів, обґрунтувань, наукових досліджень, тощо.
Разом з тим, Додатком 3 до тендерної документації визначено: «Обґрунтування необхідності посилання на конкретну торгову марку (виробника тощо) — замовник здійснює закупівлю товару із встановленням посилань на торгову назву конкретного виробника, оскільки таке посилання є необхідним для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника. Тому для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії, ефективності та пропорційності, замовником було прийнято рішення провести закупівлю саме даного товару.»
Виходячи з цього, товар, технічні характеристики якого вказані Замовником у Тендерній документації, можуть бути замінені на аналогічний товар («еквівалент»), який в повній мірі відповідає медико-технічним вимогам. В разі, якщо учасник пропонує еквівалент товару – він повинен надати порівняльну таблицю в довільній формі.
Тобто Замовник не звужує вибір постачальників, передбачивши можливість надання еквіваленту.
Враховуючи вище викладене, Ваше твердження про дискримінаційну вимогу є безпідставним, оскільки Вами не доведено, що виробники чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) не можуть запропонувати товар з відповідними характеристиками.
Таким чином, у Вашому зверненні не доведено, що Замовник, визначивши предмет закупівлі в наведений вище спосіб, порушив вимоги ст. 5, 22 та 23 Закону України «Про публічні закупівлі», а також не зазначено яким чином зазначена вимога порушує Ваші права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Отже, тендерна документація повністю відповідає вимогам ст. 5, 22 та 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата оприлюднення відповіді:
23.02.2023 13:51