Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 17 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», у редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального позашкільного навчального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школа «Україна» Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 06.02.2023 № 06-02/23 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 15.02.2023, протокол уповноваженої особи від 15.02.2023 № 15-02/23, тендерну пропозицію ФОП Зубенко Микита Владиславович, повідомлення про намір укласти договір від 15.02.2023, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 10.04.2023, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 08.05.2023.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону встановлено, що Замовником 06.02.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель Prozorro оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями без накладання на нього кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи, чим не дотримано вимоги частини другої статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та абзацу третього пункту 3 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – наказ Мінекономрозвитку № 1082).
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Пунктом 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації для учасників процедури закупівлі установлено вимогу, якою визначено, що «тендерна пропозиція повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП)».
Частиною третьою статті 12 Закону передбачено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис – електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Також, Законом України «Про електронні довірчі послуги» розмежовано використання кваліфікованих електронних підписів та удосконалених електронних підписів за рівнем довіри до схем електронної ідентифікації.
Відповідно до роз’яснення Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатися кваліфікованим (кваліфікованим електронним підписом (далі – КЕП) є такий, за результатами перевірки якого відображається інформація: «тип підпису: кваліфікований», «тип носія особистого ключа: захищений»).
За результатами перевірки електронного підпису, накладеного на тендерну пропозицію ФОП Зубенко Микити Владиславовича, на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) сервісом створення та проведення перевірки надано результат, відповідно до якого «тип носія особистого ключа: незахищений», «тип підпису: удосконалений», а отже тендерна пропозиція ФОП Зубенко Микита Владиславович підписана удосконаленим електронним підписом, а не КЕП.
Враховуючи вищевикладене та з огляду на те, що Замовником у тендерній документації чітко визначена конкретна вимога до учасників щодо накладення саме КЕП (без жодної альтернативи), дана тендерна пропозиція не відповідала вимогам пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації.
Однак, Замовник в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ФОП Зубенко Микита Владиславович як таку, що не відповідала вимогам тендерної документації.
За результатами аналізу питання своєчасності укладення договору встановлено порушення вимог абзацу 4 пункту 46 Особливостей, з огляду на наступне.
Відповідно до вимог абзацу 4 пункту 46 Особливостей, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Замовником повідомлення про намір укласти договір оприлюднено в електронній системі закупівель 15.02.2022.
Згідно з поясненнями, наданими Замовником на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «договір № 5 від 02.03.2023 року було оприлюднено на офіційному майданчику за посиланням: https://zakupki.com.ua (о/р 3495676) 06.03.2023 тобто на другий робочий день з дати підписання договору».
Відповідно до даних електронної системи закупівель Prozorro договір станом на 17.05.2023 не оприлюднено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимоги частини другої статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та абзацу третього пункту 3 наказу Мінекономрозвитку № 1082.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимоги абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору встановлено, що Замовником в порушення вимог абзацу 4 пункту 46 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом ? порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема шляхом відміни процедури закупівлі та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.