Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 21 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Одеський обласний центр соціально значущих хвороб» Одеської обласної ради» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.01.2023 № 12, тендерну пропозицію учасника товариство з обмеженою відповідальністю «КРІОПРОМ-ГАЗ-ІЗМАЇЛ» (далі – ТОВ «КРІОПРОМ-ГАЗ-ІЗМАЇЛ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 01.02.2023 № 42, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 01.02.2023, укладений договір про закупівлю від 14.02.2023 № 2220/31, пояснення та документи Замовника від 20.02.2023, отримані через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (у тому числі згідно Додатку №3 даної тендерної документації).
У розділі 2 Додатка 3 «Медико-технічні вимоги» до ТД Замовником визначено, зокрема, наступні вимоги:
товар повинен бути зареєстрованим у встановленому законодавством порядку і мати відповідні документи на застосування його в медичній практиці (надати копії реєстраційного посвідчення МОЗ України і інструкції про медичне застосування), відповідати вимогам Державних стандартів та мати сертифікати (паспорти) якості;
якщо Учасник не є виробником товару відповідно до предмета закупівлі, то він повинен надати оригінал гарантійного листа про змогу поставляти необхідну кількість кисню медичного, яка зазначена Замовником в оголошенні про проведення процедури закупівлі та копії наступних документів:
ліцензія на оптову торгівлю на кисень медичний;
ліцензія виробника на виробництво лікарських засобів кисню медичного;
реєстраційне посвідчення виробника на кисень медичний відповідно до предмета закупівлі;
паспорти якості від виробника на лікарський засіб – кисень медичний.
Проте, учасником ТОВ «КРІОПРОМ-ГАЗ-ІЗМАЇЛ» у складі тендерної пропозиції не надано інструкції про медичне застосування запропонованого товару та паспорти якості від виробника на лікарський засіб – кисень медичний, що не відповідає вимогам пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та розділу 2 Додатка 3 «Медико-технічні вимоги» до ТД.
Таким чином, на порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «КРІОПРОМ-ГАЗ-ІЗМАЇЛ», у зв’язку із невідповідністю його тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Також, відповідно до абзацу 3 пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей.
Відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 Додатку № 2 до ТД Замовником визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме, зокрема:
інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі. Довідка надається в період відсутності функціональної можливості перевірки інформації на вебресурсі Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка не стосується запитувача (пункт 3 частини першої статті 17 Закону).
Проте, переможцем процедури закупівлі ТОВ «КРІОПРОМ-ГАЗ-ІЗМАЇЛ» не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, що підтверджує відсутність підстави, визначеної пунктом 3 частини першої статті 17 Закону.
Отже, на порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця ТОВ «КРІОПРОМ-ГАЗ-ІЗМАЇЛ» у той час, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей, та укладено з ним договір про закупівлю від 14.02.2023 № 2220/31.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 17.02.2023 із зазначених питань Замовник 20.02.2023 надав пояснення, що у зв’язку з неможливістю усунення порушення описаного у запиті, Замовником прийнято рішення про розірвання договору з учасником-переможцем Товариством з обмеженою відповідальністю «КРІОПРОМ-ГАЗ-ІЗМАЇЛ». Відповідно до Додаткової угоди № 1 від 20.02.2023 до Договору про закупівлю від 14.02.2023 № 2220/31 дію Договору припинено.
Також Замовником 20.02.2023 оприлюднено в електронній системі закупівель додаткову угоду від 20.02.2023 № 1 про розірвання за взаємною згодою сторін договору про закупівлю від 14.02.2023 № 2220/31 та звіт про виконання договору про закупівлю у зв’язку із його розірванням.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу 2 підпункту 2 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.