Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 17 березня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, молоді та спорту, культури та туризму Великосеверинівської сільської ради на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, тендерну пропозицію учасника товариство з обмеженою відповідальністю «МПС-С» (далі – ТОВ «МПС-С»), протокол рішення уповноваженої особи від 17.01.2023 б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір про закупівлю товарів від 26.01.2023 № 16, укладений між Замовником та ТОВ «МПС-С» (далі – Договір), додаткова угода від 27.01.2023 № 1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, пояснення надані Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що на порушення вимог пункту 51 Особливостей не оприлюднено в окремих документах переліки змін, внесених 06.01.2023 та 09.01.2023 до Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі. Технічна специфікація.» (далі – Додаток № 2 до тендерної документації).
За результатом аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено, що на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей, не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «МПС-С» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини 3 статті 22 Закону, та автоматично не відмінено торги електронною системою закупівель, відповідно до вимог підпункту 1 пункту 48 Особливостей.
Так, в пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником, зокрема, з інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам — згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
В Додатку 2 до тендерної документації зазначено перелік документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Одним з вищезазначених документів є технічна специфікація, складена учасником згідно таблиці 1 за інформацією (вимогами), формою та змістом цього додатка.
Також, Замовником наведено форму таблиці 1, згідно з якою учасник повинен надати інформацію щодо найменування товару, технічних характеристик товару, одиниць виміру, кількості та ціни за одиницю товару (без ПДВ/з ПДВ).
В примітках до вищевказаної таблиці 1 зазначено, що з метою підтвердження відповідності ціни учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції довідку/лист/експертний висновок, що виданий Торгово-промисловою палатою чи її територіальним відділенням на ім’я учасника щодо рівня цін на запропонований товар в м. Кропивницький або Кіровоградській області у грудні 2022 року.
На виконання вищевказаних вимог, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «МПС-С» надано гарантійний лист від 11.01.2023 №БН, який містить таблицю 1 з інформацією про товар відповідно до вищевказаних вимог тендерної документації.
Також, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «МПС-С» надано Висновок за результатами цінового моніторингу Кіровоградської регіональної торгово – промислової палати від 12.12.2022 № В-427, складений на замовлення ТОВ «МПС-С» (далі – Висновок) який містить цінову інформацію про ринкову вартість на продукти харчування станом на 12.12.2022 за результатами вивчення та аналізу ринкової вартості, аналізу кон’юнктури цін, які склалися в магазинах та на ринках м.Кропивницького.
Однак, вищезазначеним Висновком не підтверджено відповідність цін на продукти, зазначені в таблиці 1, яка міститься у гарантійному листі від 11.01.2023 №БН, чим недотримано вимоги, зазначені Замовником в примітці до таблиці 1, наведеної у Додатку 2 до тендерної документації.
Так, Замовником зазначена в таблиці 1 ціна (без ПДВ) 1 кг буряка – 25,00 грн, а згідно з пунктом 2 Висновку ціна 1 кг буряка становить 8,15 – 15,00 гривень.
Аналогічно, наданим Висновком не підтверджено ціни за 1 кг (без ПДВ) на наступні овочі та фрукти:
капуста білокачанна середня та пізня – ціна в п. 2 таблиці 1 - 25,00 грн, в п. 4 Висновку ( капуста білокачанна) - 12,14 – 20,00 грн.;
- морква середньої та пізньої стиглості – ціна в п. 4 таблиці 1 – 36,00 грн, в п. 6 Висновку – 18,94 – 30,00 грн;
- цибуля зелена – ціна в п. 6 таблиці 1 - 360,00 грн, в п. 14 Висновку - 200,00- 216,00 грн;
- томати свіжі - ціна в п. 8 таблиці 1 - 106,00 грн, в п. 7 Висновку (помідори) - 64,95 – 90,00 грн;
- огірки свіжі - ціна в п. 9 таблиці 1 - 108,00 грн, в п. 8 Висновку - 59,95 – 85,00 грн;
- перець солодкий свіжий - ціна в п. 10 таблиці 1 – 140,00 грн, в п. 17 Висновку (перець болгарський солодкий) - 74,95 - 110,00 грн;
- часник свіжий - ціна в п. 11 таблиці 1 - 140,00 грн, в п. 10 Висновку (часник) - 79,95 - 110,00 грн;
- кріп свіжий - ціна в п. 12 таблиці 1 - 380,00 грн, в п. 15 Висновку (зелень кропу) - 171,90 - 275,00 грн;
- апельсини свіжі - ціна в п. 15 таблиці 1 - 90,00 грн, в п. 30 Висновку (апельсини) - 59,95 – 85,00 грн;
- груші свіжі - ціна в п. 16 таблиці 1 - 90,00 грн, в п. 27 Висновку (груші) - 31,95 - 65,00 грн;
- мандарини свіжі - ціна в п. 17 таблиці 1 - 90,00 грн, в п. 29 Висновку (мандарини) - 58,95 – 80,00 грн;
- гарбуз свіжий - ціна в п. 18 таблиці 1 - 38,00 грн, в п. 11 Висновку (гарбуз) - 17,84 – 25,00 грн;
- сливи свіжі - ціна в п. 21 таблиці 1 - 60,00 грн, в п. 28 Висновку (сливи) - 72,90 - 75,00 гривень.
З урахуванням вищезазначеного, Висновком, наданим в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «МПС-С» не підтверджено відповідність ціни на товар, зазначений учасником в наданій в складі тендерної пропозиції таблиці 1, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу 3 тендерної документації, примітки до таблиці 1, наведеної у Додатку 2 до тендерної документації.
За результатами аналізу питання виконання вимог Постанови № 710, встановлено, що на запит Держаудитслужби про надання пояснень від 03.03.2023 щодо, зокрема, посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник 07.03.2023 повідомив про не оприлюднення відповідної інформації на сторінках власного вебсайті або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови № 710.