Обгрунтування використання переговорної процедури
Відповідно до п. 62 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії», побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність). Таким чином, на даний час Закон України «Про ринок електричної енергії» передбачає обов’язок електропостачальників здійснювати постачання електричної енергії для побутових споживачів виключно на умовах універсальної послуги, з метою гарантування прав фізичних осіб, що використовують електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, як безпосередньо так і в складі колективного побутового споживача на забезпечення електричною енергією за встановленими тарифами та визначеною вартістю. Електрична енергія закуповується для: гуртожитку, тобто виключно для потреб побутових споживачів (населення), що не включають професійну та/або господарську діяльність, та розраховується за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення побутових потреб населення. Таким чином, для гарантування прав населення на отримання електричної енергії та дотримання вимог ЗУ «Про ринок електричної енергії» в частині порядку постачання електричної енергії побутовим споживачам, дану закупівлю необхідно провести на умовах універсальної послуги. Отже закупівля електричної енергії саме на умовах універсальної послуги повністю забезпечує дотримання основних принципів проведення публічних закупівель, визначених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: максимальну економію та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінацію учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Корупційні дії та зловживання пов‘язані із формуванням ціни на предмет закупівлі при постачанні електричної енергії на умовах універсальної послуги є неможливими, оскільки всі складові ціни затверджуються уповноваженими державними органами. Таким чином, тариф на універсальну послугу є державним регульованим тарифом, всі складові вартості електричної енергії, що поставляється за універсальною послугою підлягають державному регулюванню. Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) ТОВ «Одеська обласна енергопостачальна компанія»» є єдиним постачальником універсальної послуги постачання електричної енергії за регульованим тарифом на території розташування здійснення діяльності замовника - Одеської області.