Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 15 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі (скорочена), відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору узгодженій ціні пропозиції учасника при застосуванні переговорної процедури закупівлі (скорочена), внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «ПРОЗОРРО» на 2022 рік, обґрунтування застосування переговорної процедури (скорочена), повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури закупівлі (скорочена), оприлюднене в електронній системі закупівель 21.02.2022, договір від 09.03.2022 № 00000382/Г (далі – Договір), пояснення та документи на запит Південного офісу Держаудитслужби, отримані 09.12.2022 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі (скорочена) встановлено наступне.
Відповідно до абзацу 5 пункту 3 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після розгляду/оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується.
Так, відповідно до повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена), оприлюдненого в електронній системі закупівель 21.02.2022, Замовником застосовано переговорну процедуру (скорочена) за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 72410000-7 Послуги провайдерів з вищезазначеної підстави.
Відповідно до даних електронної системи закупівель встановлено, що товариством з обмеженою відповідальністю «Торгові Системи» 11.02.2022 подано скаргу до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – орган оскарження) на рішення та дії замовника щодо проведення закупівлі за переговорною процедурою та намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) за номером ID: UA-2022-02-01-013292-b.
За результатами розгляду скарги Колегією прийнято рішення від 22.04.2022 № 4041-р/пк-пз та зобов’язано Замовника відмінити переговорну процедуру закупівлі.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.12.2022 щодо обґрунтування рішення щодо застосування переговорної процедури (скорочена) за даним предметом закупівлі з підстави: «оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після розгляду/оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується», Замовником 09.12.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначено, що враховуючи факт оскарження оголошеної процедури закупівлі та наявності нагальної потреби у здійсненні закупівлі було прийнято рішення провести переговорну процедуру, в обсязі що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується, про що 21.02.2022 було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури. В зв'язку з неправомірним рішенням органу оскарження в даній скарзі та зобов'язанням щодо відміни переговорної процедури за номером ID: UA-2022-02-01-013292-b, Замовником було подано позов до Окружного адміністративного суду міста Києва, за яким ухвалою від 16.05.2022 було відкрито провадження № 640/7157/22. Тому в розрізі нагальності даної потреби Замовник вимушений був провести дану переговорну процедуру.
Отже, надане Замовником пояснення не підтверджує наявності умов застосування переговорної процедури (скорочена), оскільки на момент оприлюднення повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури (скорочена) із закупівлі послуг провайдерів, у Замовника не оскаржувалися рішення, дії чи бездіяльність замовника щодо триваючого тендера після розгляду/оцінки тендерних пропозицій учасників.
Таким чином, на порушення вимог абзацу 5 пункту 3 частини другої статті 40 Закону Замовником безпідставно застосовано переговорну процедуру (скорочена) із закупівлі послуг провайдерів.
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) вимогам Закону встановлено наступне.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником оприлюднено повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури (скорочена) за номером ІD: UA-2022-02-21-003910-b, очікуваною вартістю 2 300 736,00 грн з ПДВ.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проте на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Так 26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесені зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на».
Таким чином, оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури (скорочена) повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.12.2022 щодо відсутності експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури (скорочена), Замовником 09.12.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначено, що при проведенні переговорної процедури за номером ID: UA-2022-02-21-003910-b Замовник в повідомленні про намір укласти договір зазначив обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі: «у зв’язку з оскарженням переговорної процедури закупівлі за номером ID: UA-2022-02-01-013292-b, виникла необхідність в проведенні переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 5 пункту 3 частини другої статті 40 Закону, а саме: оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендеру після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується. В обґрунтуванні наявний ідентифікатор процедури закупівлі, що оскаржується і на підставі чого та керуючись абзацом 5 пункту 3 частини другої статті 40 Закону було прийнято рішення провести переговорну процедуру. Процедура закупівлі за номером ID: UA-2022-02-01-013292-b, що була оскаржена, знаходиться за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-02-01-013292-b. Отже в системі наявні та доступні до перегляду документи, які стосуються оскарження.
За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення внесення змін до істотних умов договору встановлено наступне.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник за результатами застосування переговорної процедури (скорочена) уклав з товариством з обмеженою відповідальністю «ГІГАКЛАУД» Договір на загальну суму 2 300 736,00 грн з ПДВ.
Відповідно до пункту 9.1. Договору цей Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31 травня 2022 року (включно), але в будь-якому випадку положення цього Договору є дійсними до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за цим Договором.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.12.2022 про надання пояснення щодо стану виконання Договору та укладання додаткових угод до Договору, Замовником 09.12.2022 в електронній системі закупівель оприлюднено пояснення, в якому зазначено, що загальна сума наданих за договором послуг за період з 1 січня 2022 року по 23 травня 2022 року включно становить 2 210 002,56 грн, на даний час сплачено 710 002,56 грн (кредиторська заборгованість за отримані послуги становить 1 500 000 грн). Крім того, у поясненні зазначено, що у зв’язку із воєнним станом, за взаємною згодою сторін Договір був розірваний додатковою угодою до Договору від 24.05.2022 № 3. На підтвердження зазначеного Замовником в електронній системі закупівель надано додаткову угоду до Договору від 24.05.2022 № 3, відповідно до пункту 1 якої Сторони домовились розірвати Договір.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Отже, Замовником на підставі додаткової угоди до Договору від 24.05.2022 № 3 змінено істотну умову Договору в частині зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення.
Станом на 15.12.2022 в електронній системі закупівель відсутні повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та додаткова угода до Договору від 24.05.2022 № 3.
Таким чином, на порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та додаткову угоду до Договору від 24.05.2022 № 3, якою внесено зміни до істотних умов Договору, протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.