Звернення:
За тендером : Поточний ремонт системи охоронної сигналізації складу 1132
Тема:
Дискримінаційні вимоги до учасників
Зміст:
Шановний Замовник. Вами передбачена Вимога: «Підчас періоду уточнення закупівлі учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження виконання робіт та дефектний акт, а потім акт обстеження робіт та дефектний акт завантажити в систему перед аукціоном, якщо акту завантаженого не буде, то переможець розглядатися не буде.»
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною. Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не підписати акт огляду, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об’єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Тим більше, дана вимога є недопустимою, адже поширення СOVID-19, тільки посилює можливість зловживанням даною Вимогою, адже Замовник зможе не підписувати акт, посилаючись на виникнення обставин які спричиненні вірусним захворюванням, наприклад: відсутність на робочому місці уповноваженої особи, не функціонування об'єкту і т.д. Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550; 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264; 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669; 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз. Виходячи із вищесказаного вимагаємо скасувати дану вимогу. В разі не внесення Замовником змін в тендерну документацію, ми вимушені будемо звернутись зі скаргою в АМКУ та Державну аудиторську службу України.
Дата оприлюднення звернення:
03.02.2022 17:24
Відповідно до Ваших зауважень, щодо нашої вимоги: «Під час періоду уточнення закупівлі учасник повинен обов’язково відвідати об’єкт та скласти акт обстеження виконання робіт та дефектний акт, а потім акт обстеження робіт та дефектний акт завантажити в систему перед аукціоном, якщо акту завантаженого не буде, то переможець розглядатись не буде» повідомляємо наступне:
Така вимога ніяким чином не порушує права та інтереси потенційних учасників закупівлі, а також не створює дискримінаційні умови та не обмежує конкуренцію. Вона зазначена замовником з метою максимальної економії, ефективності використання бюджетних коштів, запобігання корупційним діям і зловживанням. Вказана вимога передбачена замовником для визначення учасниками детального обсягу надання послуг (робіт) замовнику та оцінки їх власних можливостей відповідно до техніки, яку вони планують застосувати, наявного досвіду виконання робіт та наявних власних кваліфікованих фахівців.
Додаємо, що даною вимогою замовник не лишає права учасника на електронне загальнодоступне спілкування на веб-порталі Уповноваженого органу, а складання паперового акту обстеження може проводитись без залучення уповноваженої особи для проведення процедури закупівлі.
Дата оприлюднення відповіді:
04.02.2022 14:53