Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
встановлено порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
conclusion.other
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 21 січня 2022 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (додаток) Комунального підприємства «Відділ з питань культури, сім’ї, молоді, спорту та туризму» (далі – Замовник) на 2022 рік, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі уповноваженої особи, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури).
За результатами аналізу питання щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону встановлено, що у повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) Замовником зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону, а саме: «Відсутність конкуренції з технічних причин».
Також, в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) Замовником зазначено наступне обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, а саме: «Для відділу з питань культури, сім’ї, молоді, спорту та туризму Дружківської міської ради постачання послуг з надання фізкультурно-оздоровчих заходів може бути надане тільки певним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Враховуючи вищенаведене, отримання послуг з надання фізкультурно-оздоровчих заходів неможливо від інших постачальників ніж Комунальний заклад «Донецький Палац молоді «Юність».
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Однак, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), не містить експертних, нормативних, технічних та інших документів, які підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону, чим порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури встановлено наступне:
Відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
Відповідно до частини другої статті 13 Закону як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 цього Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі.
Відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Проте Замовником внаслідок не зазначення в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі в тому числі експертні, нормативні, технічні та інші документи Замовником не підтверджено наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі чим порушено вимоги пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
Відповідно до пункту 2 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється Замовником у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходи передбачені частиною восьмою статті 40 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.