Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 26 липня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Червоноградводоканал» (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2021-12-31-000829-a), оприлюднене в електронній системі закупівель обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, протокол розкриття тендерних пропозицій від 31.12.2021, протокол про намір укласти договір від 21.01.2022 №3-01/22; договір поставки від 21.01.2022 №3-01/22 та додаткову угоду від 28.04.2022 №1 до вказаного договору.
Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок №1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), Замовник зазначив вид предмету закупівлі: Труби та супутні вироби. ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби.
Проведеним під час моніторингу аналізом опублікованої в електронній системі закупівель інформації щодо процедури закупівлі UA-2021-12-31-000347-a встановлено, що у специфікації до укладеного за результатами проведеної переговорної процедури договору №3-01/22 від 21.01.2022 зазначено номенклатурні позиції товару за предметом закупівлі (труби з поліетилену марки ПЕ-100 для подачі питної води різного діаметру, труби з поліетилену марки PE-RT, труби двошарові гофровані для зовнішніх мереж безнапірної каналізації SN8 з муфтою та двома ущільнюючими кільцями, муфти терморезисторні ПЕ 100 ВОДА SDR17 різних діаметрів, переходи поліетилен-сталь з терморезисторним розтрубним з’єднанням, втулки під фланець ПЕ 100 ВОДА SDR 17 різних діаметрів, фланці під буртову втулку різних діаметрів), всього 22 найменування товару.
Слід зазначити, що Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні підкоди за класом кодів ДК 021:2015:44160000-9 щодо номенклатурних позицій товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 44167110-2 «Фланці», 44163100-1 «Труби», 44163240-4 «Трубні муфти», тощо.
Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі) Замовником не вказано назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082.
Відповідно до норми частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель.
Одночасно, за вимогою частини п’ятої статті 8 Закону замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
У межах проведення моніторингу Західним офісом Держаудитслужби надано Замовнику запит про надання пояснень шляхом його опублікування в електронній системі закупівель 19.07.2022, зокрема щодо надання пояснення про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, а також надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Проте Замовником протягом трьох робочих днів (до: 2022-07-22 00:00:00) та станом на час завершення моніторингу (26.07.2022) пояснення (інформація та/або документи) на запит органу державного фінансового контролю в електронній системі закупівель не опубліковано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Згідно з пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
В обґрунтуванні застосування переговорної процедури з підстави «Двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом» Замовником зазначено, що попередньо оголошені процедури закупівель : UA-2021-11-23-005681-b та UA-2021-12-13-015223-c по предмету за кодом ДК 021:2015: 44160000-9 — Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби та супутні вироби), були автоматично відмінені системою через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій (подання на участь у торгах тендерної пропозиції лише одним учасником - ТОВ «ЗАХІД ПОЛІ ГРУП»).
Водночас, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі при опублікуванні повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) Замовником не опубліковано, чим порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082 та пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Крім того, встановлено порушення вимог частини п'ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання Замовником інформації та документів у випадках, визначених Законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби здійснити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону, пункту 14 Наказу Мінекономрозвитку №1082 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю та вимог частини п’ятої статті 8 Закону – при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.