Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 03 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відокремленого підрозділу «Южно-Українська атомна електрична станція» державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – ВП «ЮУАЕС» ДП «НАЕК «Енергоатом», Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету від 23.12.2021 № 624, тендерні пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕКСТЕР» (далі – ТОВ «ТЕКСТЕР»), товариства з обмеженою відповідальністю «ПІЛТЕКС» (далі – ТОВ «ПІЛТЕКС»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 10.02.2022, повідомлення про намір укласти договір від 10.02.2022, договір на постачання товару від 23.02.2022 № 53-123-01-22-07511.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом, зокрема, завантаження наступних файлів (по кожному пункту окремо):
«7. Файл у форматі pdf, відсканований з оригіналу декларації про відповідність засобу індивідуального захисту вимогам Технічного регламенту засобів індивідуального захисту, виданої уповноваженим органом з оцінки відповідності (далі – Декларація).
8. Файл у форматі pdf, відсканований з оригіналу сертифікату перевірки (або експертизи) типу, виданий уповноваженим органом з оцінки відповідності (далі – Сертифікат)
9. Файл у форматі pdf, відсканований з оригіналу висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Товар» (далі – Висновок).
Учасники ТОВ «ТЕКСТЕР» та ТОВ «ПІЛТЕКС» у складі своїх тендерних пропозицій надали Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 02.06.2021 № 12.2-18-1/10493 виданий ТОВ «ЮАСАФЕТІ» (об’єкт експертизи: Засоби індивідуального захисту від падіння з висоти та комплексне приладдя, згідно із додатком), водночас додаток, що передбачений даним Висновком, учасники ТОВ «ТЕКСТЕР» та ТОВ «ПІЛТЕКС» у складі своїх тендерних пропозицій не надали, чим недотримались вимог підпункту 9 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Крім того, у складі своїх тендерних пропозицій учасники ТОВ «ТЕКСТЕР» та ТОВ «ПІЛТЕКС» не надали Декларацій, Сертифікатів та Висновків на товар: Світлофільтр ESAB 90х110 10 DIN, Світлофільтр ESAB 90х110 11 DIN, Світлофільтр ESAB 90х110 9 DIN виробництва ТМ «Portwest», чим недотримались вимог підпунктів 7 та 8 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Отже, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції учасників ТОВ «ПІЛТЕКС» та ТОВ «ТЕКСТЕР» як такі, що не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ПІЛТЕКС» та ТОВ «ТЕКСТЕР» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.