Обгрунтування використання переговорної процедури
Абзацом 11 пункту 1 частини 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що функціями тендерного комітету, зокрема, але не виключно є планування закупівлі, складання та затвердження річного плану закупівель, здійснення вибору процедури закупівлі та проведення процедури закупівель. Частиною 10 статті 3 Закону встановлено, що забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель / спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель / спрощених закупівель, визначених цим Законом. Пунктом 1 частини 1 статті 3 Закону встановлено, що норми Закону зокрема, застосовуються Замовниками при умові, коли вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Серед таких закупівель, які потрібно провести є закупівля Природного газу (ДК 021:2015 09120000-6 Газове паливо).
06.10.2021 Закарпатським апеляційним судом опубліковано оголошення про проведення спрощеної закупівлі за предметом Природний газ (ДК 021:2015 09120000-6 Газове паливо) на очікувану вартість 192 000 грн., строк поставки до 31.12.2021 (номер закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2021-10-06-012277-b), проте в зв’язку з відсутності пропозицій учасників для участі в ній, спрощена закупівля була автоматично відмінена електронною системою закупівель.
Враховуючи пониження температури зовнішнього повітря, ситуацію, що склалася із постачанням природного газу для бюджетних установ та початок опалювального сезону 2021/2022 років з метою запобігання негативним наслідкам, які стануться через відсутність опалення, Замовник звернувся до Державної служби України з надзвичайних ситуацій та регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій для отримання висновку стосовно класифікації надзвичайної ситуації, яка виникла у зв’язку з відсутністю постачання природного газу бюджетним установам на осінньо-зимовий період 2021/2022 років.
19.10.2021 за вхідними номерами 7815/21 та 7816/21 Замовник отримав відповідь від регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Закарпатської ОДА (копія протоколу №22 позапланового засідання регіональної комісії від 11.10.2021) та Експертної комісії ДСНС України з визначення рівнів та класів надзвичайних ситуацій (копія протоколу засідання №15/09-21 від 12.10.2021, затверджений головою Державної служби України з надзвичайних ситуацій 12.10.2021) стосовно класифікації надзвичайної ситуації, яка виникла у зв’язку з відсутністю постачання природного газу бюджетним установам на осінньо-зимовий період 2021/2022 років, як надзвичайну ситуацію техногенного характеру державного рівня.
Статтею 40 Закону визначено умови застосування переговорної процедури закупівлі, та викладено вичерпний перелік випадків застосування цієї процедури. Зокрема, переговорна процедура закупівлі застосовується замовником, як виняток, у разі якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю через виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера.
Тому, враховуючи вищенаведені факти та у відповідності до абз. 2 п. 3 ч. 2 ст. 40 Закону, прийняте рішення про закупівлю Природного газу (ДК 021:2015 09120000-6 Газове паливо) за переговорною процедурою є обґрунтованим, та таким, що відповідає Закону.