Обгрунтування використання переговорної процедури
Тендерним комітетом Дніпропетровської обласної прокуратури було прийнято рішення застосувати, як виняток, переговорну процедуру закупівлі, відповідно до п.2 ч.2 ст. 40 Закону.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо товар може бути поставлений виключно певним суб'єктом господарювання через відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Це обумовлено тим, що відповідно до Положення про знаки поштової оплати, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 24.06.2010 року №388 (далі–Положення), визначено порядок видання, введення в обіг та організації розповсюдження знаків поштової оплати, до яких належать поштові марки, блоки, марковані конверти та картки, а також виведення їх з обігу.
Відповідно до вищезазначеного Положення, його дія поширюється тільки на національного оператора поштового зв'язку, виконання функцій якого покладено на акціонерне товариство «Укрпошта».
На підставі Закону України «Про поштовий зв’язок» №2759-III від 04 жовтня 2001 року, поштова марка–державний знак, виготовлений у встановленому законодавством порядку із зазначенням його номінальної вартості та держави, який є засобом оплати послуг поштового зв'язку, що надаються національним оператором.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 №10-р «Про національного оператора поштового зв’язку» виконання функцій національного оператора поштового зв'язку покладено на акціонерне товариство "Укрпошта".
АТ «Укрпошта» має найбільш розгалужену мережу об’єктів поштового зв’язку, яка охоплює всі населенні пункти України, і відповідно до законодавста забезпечує надання на всій території України загальнодоступних (універсальних) послуг поштового зв’язку.
У своїй діяльності АТ «Укрпошта», як національний оператор, керується Законом України «Про поштовий зв’язок», Правилами надання послуг поштового зв’язку, затвердженими постановою КМУ від 05.03.2009 №270 та іншими нормативними актами з питань поштового зв’язку.
Універсальні послуги надаються за тарифами, затвердженими Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, на виконання статті 9 Закону України «Про поштовий зв’язок».
Відповідно до статті 15 Закону України «Про поштовий зв’язок» передбачено, що національний оператор має виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і карток, а також виведення їх з обігу.
На підставі викладеного, оскільки розповсюджувачем знаків поштової оплати–поштових марок є правом займатися виключно національним оператором поштового зв’язку, альтернативи закупівлі поштових марок в інших учасників, крім АТ «Укрпошта» відсутня.
Таким чином, закупівля: код за ДК 021:2015-22410000-7-Марки: «V»–1 500 шт., «Т»–5 952 шт., «Н»–6 000 шт.) в кількості 13 452 шт. може здійснюватись виключно з АТ «Укрпошта».
Офіційний представник АТ «Укрпошта» у м. Дніпро –Дніпропетровська дирекція АТ «Укрпошта».
Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі:
1. Положення про знаки поштової оплати, затверджене наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 24.06.2010 року №388.
2. Закон України «Про поштовий зв’язок» від 04 жовтня 2001 року №2759-III.
3. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 №10-р «Про національного оператора поштового зв’язку».
4. Правила про надання послуг поштового зв’язку, затверджені постановою КМУ від 05.03.2009 №270.
Враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції з технічних причин щодо закупівлі поштових марок, у даному випадку відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, може бути застосована переговорна процедура закупівлі, яка для укладення договору з обраним учасником вимагає попереднє проведення з ним переговорів.