Обгрунтування використання переговорної процедури
Для забезпечення функціонування Міністерства охорони здоров’я України та виконання покладених на нього завдань необхідно здійснити закупівлю телекомунікаційних послуг. ДК 021:2015 – 64210000-1 Послуги телефонного зв’язку та передачі даних (Телекомунікаційні послуги ПАТ «Укртелеком»). Систему зв’язку в МОЗ України, за адресою вул. Грушевського, 7, м. Київ організовано від оператора зв’язку – акціонерного товариства «Укртелеком» (ЄДРПОУ: 21560766, м. Київ). Для цього оператором було здійснено підключення до телекомунікаційної мережі усіх телефонних номерів загального користування, що наявні на даний час у Міністерстві, а саме: - телефони індивідуальні без погодинної оплати місцевих розмов (АТС-10) – 19 шт; - телефони індивідуальні з погодинною оплатою місцевих розмов – 148 шт; - послуга проводового радіомовлення – 1 радіоточка; - користування ліній безпосереднього зв’язку – 7 шт.; - послуги голосової телефонії з використанням мережі Інтернет за протоколом SIP (Послуга SIP Trunk) – 10 шт.; - глобальна телекомунікаційна послуга з кодом «800» (гаряча телефонна лінія Міністерства охорони здоров'я України) – 1 шт. Іншими операторами електрозв’язку такі телекомунікаційні послуги в необхідних номенклатурі та обсягах не надаються. Відповідно до частини першої статті 70 Закону України «Про телекомунікації», номерний ресурс надається оператору телекомунікацій Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, на підставі дозволу на строк не менше п’яти років, для використання без права передачі іншим особам, крім випадків, визначених цим Законом, та випадків вторинного розподілу, відповідно до законодавства. Так, відповідно до підпункту 1.13 пункту 1 рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації (далі – НКРЗІ) № 625 від 24.12.2019 «Про переоформлення дозволів на використання номерного ресурсу місцевих телефонних мереж АТ «Укртелеком»», телефонні номери якими користується МОЗ України та які закріплені за АТ «Укртелеком» на території м. Києва, продовжено до 02.04.2026 (https://nkrzi.gov.ua/index.php?r=site/index&pg=422&id=8927&language=uk). Відповідно до законодавства АТ «Укртелеком» надано дозвіл на використання номерного ресурсу, яким користується МОЗ за №HP 100187 від 28.12.2019, виданий НКРЗІ та який діє до 02.04.2026 (витяг з Таблиця розподілу номерного ресурсу, який розміщено на офіційному веб-порталі НКРЗІ – додається). Відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян», статті 1 Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» АТ «Укртелеком» надає телекомунікаційні послуги з кодом «800» (гаряча телефонна лінія Міністерства охорони здоров'я України 0-800-505-201), дана послуга гарантує закріплених Конституцією України права на звернення до органів державної влади, права громадян на участь в управлінні державними справами та є безкоштовною. Таким чином, заміна постачальника послуг призведе до заміни номерного ресурсу міського телефонного зв’язку, відмови від послуг зв’язку, що надаються з використанням номерів станції спеціального призначення АТС-10, зменшення номенклатури інших отримуваних телекомунікаційних послуг, необхідності проведення робіт із створення нових каналів електрозв’язку із АТС іншого оператора та перенаправлення трафіку. Як наслідок, використання номерної ємності та каналів електрозв’язку, наданих іншим оператором, для здійснення дзвінків на номери національного оператора АТ «Укртелеком» призведе до збільшення вартості послуг за рахунок залучення іншого оператора, що виконуватиме функцію посередника. В свою чергу, закупівля телекомунікаційних послуг інших операторів неминуче спричинить додаткові фінансові витрати на придбання телефонних кабелів, додаткового кросового обладнання, монтажних та комутаційних робіт. Також, виконання будівельних та комутаційних робіт спричинить відсутність зв'язку, що негативно вплине на забезпечення належної організації робочого процесу МОЗ України. Розірвання договору з оператором зв’язку – акціонерним товариством «Укртелеком» призведе до зміни номерів, що у свою чергу викличе за собою збій у роботі Міністерства і тим самим дестабілізує інформаційне середовище його апарату. Крім того, при зміні оператора зв’язку необхідна заміна всіх телефонних довідників, що приведе до додаткових фінансових витрат на рекламні послуги та послуги з друкування відповідних інформаційних буклетів та довідників. На підставі вищезазначеного, а також враховуючи відсутність конкуренції з технічних причин на телекомунікаційні послуги, які надає оператор зв’язку акціонерне товариство «Укртелеком», дані послуги можуть бути надані тільки вищевказаним оператором. Закупівля телекомунікаційних послуг у акціонерного товариства «Укртелеком» із застосуванням переговорної процедури дозволяє забезпечити нагальну потребу у телекомунікаційних послугах та безперебійну роботу Міністерства. З метою забезпечення виконання МОЗ України своїх основних функцій у безперервному режимі до кінця 2021 року існує потреба у закупівлі телекомунікаційних послуг із застосуванням переговорної процедури у акціонерного товариства «Укртелеком» на підставі пункту 2 частини другої статті 40 Закону (відсутності конкуренції з технічних причин). Враховуючи зазначене, з метою забезпечення виконання МОЗ України своїх функцій у безперервному режимі до кінця 2021 року