Звернення:
За тендером : Код ДК 021:2015 – 34110000-1 Легкові автомобілі
(Спеціально обладнані автомобілі для перевезення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату, та інших маломобільних груп населення)
Тема:
Вимагаємо внести зміни в Тендерну документацію
Зміст:
Шановний замовник! Ваша установа восьмий раз проводить закупівлю спеціально обладнаних автомобілів для перевезення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату, та інших маломобільних груп населення, а саме Ідентифікатор тендеру UA-2019-06-10-002678-b, UA-2019-06-10-002661-b, UA-2019-09-10-002603-b, UA-2019-07-25-000390-b, UA-2018-07-18-002198-b, UA-2019-02-14-003555-b, UA-2018-09-21-002436-c.
Технічні характеристики автомобілів тільки в останній закупівлі мають дискримінаційні ознаки конкретної торговельну марки а саме виробника Groupe PSA (PSA Peugeot Citroen).
Відповідно до ч.4 Ст .23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
В порушення зазначеної вимоги закону Вами, як Замовником, тільки в цій процедурі закупки зазначені певні конструктивні особливості предмету закупівлі, які є ВИКЛЮЧНО характеристиками конкретної марки автомобіля конкретного виробника Groupe PSA (PSA Peugeot Citroen), і виключають наявність еквіваленту. А відтак, виключають участь будь яких інших учасників, з можливо більш вигідними пропозиціями, які привели б до економії та ефективному використанню бюджетних коштів.
Учасники можуть запропонувати вам автомобіль іншої марки, який буде дешевший та більш технологічний. Наприклад, обґрунтуйте вимогу до двигуна такі як максимальна потужність – не менше 160 к.с., крутний момент – не менше 310 Нм, екологічні норми – не нижче «Євро 6». В іншому автомобілі може бути двигун іншої модифікації що є не гіршим показником, і так само з іншими характеристиками такими як круїз-контроль або задні датчики паркування які мають дискримінаційний характер та виключають наявність еквіваленту. Аналогічні дискримінаційні умови вже намагалися використовувати при закупівлі швидких допомог https://nashigroshi.org/2021/01/18/yak-zhumadilov-znis-zatochku-mozu-i-zbyv-tsinu-shvydkykh-na-chvert/?fbclid=IwAR3N2LEeMbfxuFS98BTV-Jb6nzSeNCAtMDfcDGGHE7TPHZyovmIg5XBZVCE
Але ці всі кращі характеристики можуть бути формальним приводом для дискваліфікації будь якого учасника, який запропонував більш вигідну пропозицію.
Відповідно до ч.4 Ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію ,та призводять до дискримінації учасників.
Так, згідно зазначених вимог та принципів Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник з метою здійснення закупівлі для державних потреб з максимальною економією та ефективністю повинен допустити до публічної закупівлі якомога більшу кількість учасників, для чого документація не повинна містити конкретних технічних вимог до предмета закупівлі.
В той же час Замовник, зловживаючи наданими йому правами та вносячи на свій розсуд до Документації додаткові вимоги, що не можуть ніяким чином сприяти законності їх проведення, фактично порушує права будь-якого учасника на дотримання принципів запобігання зловживанням неупередженості і прозорості публічної закупівлі.
Вважаємо, що встановлення Замовником характеристик конкретної марки автомобіля є зловживанням з боку Замовника та порушенням принципів, викладених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», таких як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність використання бюджетних коштів, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимагаємо внести зміни в Тендерну документацію, виключивши з документації дискримінаційні вимоги щодо технічних характеристик предмета закупівлі та виключити дискримінаційну вимогу по характеристикам комплектації базового автомобіля.
Потенційний учасник буде вимушений звернутися зі скаргою до АМКУ і в разі задоволення скарги буде поданий позов до суду з вимогою компенсації плати за юридичні послуги та судовий сбір з відповідальних осіб тендерного комітету. Є судовий прецедент по подібним спорам http://reyestr.court.gov.ua/Review/72544594
Згідно статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, зокрема передбачено штраф у розмірі сто неоподатковуваних мінімумів доходів громадян накладається на службових (посадових) та уповноважену особу замовника у разі невідповідності тендерної документації до вимог законодавства.
Дата оприлюднення звернення:
12.09.2021 11:57
Замовником було розглянуто Ваше звернення за роз’ясненнями та, керуючись ст.ст.1, 5, 22,24 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне:
ваші документально не підтверджені твердження, що технічні характеристики автомобілів мають дискримінаційні ознаки конкретної торговельну марки а саме виробника Groupe PSA (PSA Peugeot Citroen) є хибними, а саме: ви зазначаєте, що в цій процедурі закупівлі зазначені певні конструктивні особливості предмету закупівлі, які є ВИКЛЮЧНО характеристиками конкретної марки автомобіля конкретного виробника Groupe PSA (PSA Peugeot Citroen), і виключають наявність еквіваленту є безпідставними та не обґрунтованими оскільки:
по-перше, у Додатку 2 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ відсутні будь-які посилання на конкретну марку чи виробника автомобіля, зокрема й на виробника Groupe PSA (PSA Peugeot Citroen), про якого ви зазначаєте у зверненні;
по-друге, якщо Ви уважно проаналізуєте частину 2 «Загальні вимоги по експлуатаційній технологічності та технічним характеристикам Додатку 2 до Тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ» то вимоги не мають чіткого, конкретного та сталого значення, а повинні бути не менше тих (не гіршими), що встановлені Замовником.
Якщо уважно проаналізувати автомобільний ринок та станом на сьогоднішній день під дані технічні параметри (саме об’єм двигуна, кількість л.с., рівень Euro6 та інше) підпадають щонайменше чотири виробника:
Citroen Jumper (Двигун: Максимальна потужність, к.с. (кВт) - 160 (120); Стандарт токсичності – Euro6), Peugeot Boxer (Двигун: Максимальна потужність, к.с. (кВт) - 160 (120); Стандарт токсичності – Euro6), Mersedes Sprinter (Варіанти двигунів: 1-Максимальна потужність, к.с. (кВт) - 163 (120); Стандарт токсичності – Euro6; 2-Максимальна потужність, к.с. (кВт) - 170 (125). Стандарт токсичності – Euro6; 3-Максимальна потужність, к.с. (кВт) - 190 (140). Стандарт токсичності – Euro6); Ford Transit Van (Двигун: Максимальна потужність, к.с. (кВт) - 170 (125). Стандарт токсичності – Євро 6);
по-трете, ваше твердження, що так само з іншими характеристиками такими як круїз-контроль або задні датчики паркування, які мають дискримінаційний характер та виключають наявність еквіваленту є безпідставним, так як станом на сьогоднішній день більшість виробників автомобілів, в тому числі і перелічених вище, такі опції як круїз-контроль та датчики паркування включають до базової моделі автомобіля.
Окрім того, Додаток 2 до Тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ не містить вимог, щодо конкретної марки та моделі до датчиків паркування, які як окрема запасна частина може встановлюватися на будь-який автомобіль.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Аналізуючи викладене вище, вимоги до предмету закупівлі визначені в тендерній документації не містять жодних дискримінаційних вимог в тому числі дискримінаційних ознак конкретної торговельної марки, зокрема виробника Groupe PSA (PSA Peugeot Citroen).
Дякуємо за звернення!
Дата оприлюднення відповіді:
16.09.2021 13:17