Кваліфікований електронний підпис накладено.
Зміст
Аргументовані заперечення до висновку та інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону України « Про публічні закупівлі» повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. В оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, натомість у повідомленні про намір укласти договір, сформованому електронною системою закупівель автоматично, міститься розділ обґрунтування застосування переговорної процедури закупівель із посиланням на звіти про результати проведення процедури закупівель, що були двічі відмінені з причини недостатньої кількості учасників, а саме: UA-2021-06-08-000685-b від 08.06.2021; UA-2021-06-25-006984-c від 25.06.2021.
Ненадання експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі у повідомленні про намір укласти договір жодним чином не вплинуло на порядок укладення, умови укладеного договору та результат надання послуг за цим договором.
Також Замовник зазначає, що п.8 ч.6 ст.40 Закону України « Про публічні закупівлі» визначає лише загальну інформацію, яка має бути додана замовником у повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури. Замовником не було знайдено жодних інформативних, нормативно-правових, рекомендаційних листів, роз’яснень, положень до Закону України від 03.06.2021 № 1530-IX « Про внесення змін до Закону України « Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель» з визначенням прямого обов`язку замовника щодо надання визначених підтверджуючих документів або тих, які можуть мати статус підтверджуючих при застосуванні переговорної процедури закупівлі на підставі п.1 ч. 2 ст. 40 Закону України « Про публічні закупівлі». Тому при формуванні повідомлення про намір укласти договір, Замовник вважав за достатнє надати посилання на звіти про результати проведення процедури закупівлі, що були двічі відмінені з причини недостатньої кількості учасників. В подальшому Замовник гарантує що буде враховувати необхідність підкріплення експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Законом України від 19 жовтня 2017 року № 2168-VIII «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» визначені державні фінансові гарантії надання необхідних пацієнтам послуг з медичного обслуговування (медичних послуг) та лікарських засобів належної якості за рахунок коштів Державного бюджету України за програмою медичних гарантій. Національна служба здоров’я України здійснює моніторинг, аналізує та прогнозує потреби населення у медичних послугах, є замовником медичних послуг та відповідає за стратегічні їх закупівлі за Програмою медичних гарантій.
Комунальні некомерційні підприємства, що бажають укласти Договори за програмою медичних гарантій повинні відповідати специфікаціям та умовам закупівлі медичних послуг, які надаватимуться за Програмою медичних гарантій у відповідному році.
Формування вимог Національної Служби Здоров’я України (далі - НСЗУ) за програмою медичних гарантій відбувається на основі чинних галузевих стандартів, уніфікованих протоколів надання медичної допомоги, примірних табелів матеріально-технічного оснащення, інших нормативно-правових актів та міжнародних рекомендацій, які регулюють сферу надання медичних послуг.
Згідно з п.2 Розділу «А.2.2.2. Діагностика» УНІФІКОВАНОГО КЛІНІЧНОГО ПРОТОКОЛУ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ, ІШЕМІЧНИЙ ІНСУЛЬТ (екстрена, первинна, вторинна (спеціалізована) медична допомога, медична реабілітація), затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я від 03.08.2012 № 602 (Протокол лікування) нейровізуалізація головного мозку виконується всім пацієнтам з ГПМК в першочерговому порядку (в межах 24 годин від початку симптомів).
Діагностична нейровізуалізація (КТ або МРТ) – метод, який дозволяє провести диференційну діагностику (у тому числі ранню) та визначити тип ГПМК (ішемічний чи геморагічний). У більшості випадків початковим нейровізуалізаційним методом є безконтрастна СКТ.
П. 3 Розділу «А.2.2.1. Організація надання медичної допомоги» Протоколу лікування ЗОЗ, які приймають пацієнтів з підозрою на ГПМК (інсульт), повинні мати можливість забезпечити в цілодобовому режимі, зокрема, проведення методів нейровізуалізації КТ/МРТ.
Для надання медичної допомоги за пакетом послуг «МЕДИЧНА ДОПОМОГА ПРИ ГОСТРОМУ МОЗКОВОМУ ІНСУЛЬТІ» Надавач послуг повинен мати, зокрема, спіральний комп’ютерний томограф (СКТ) зі шприц-інжектором для проведення ангіографії та/або магнітно-резонансний томограф (МРТ) з режимами визначення геморагії (T2*/GRE/SWI) та безконтрастною ангіографією (ToF), які працюють в цілодобовому режимі за місцем надання медичних послуг, а саме за адресою: м.Чернігів, 1 Травня, 168Б. Така вимога встановлюється у зв’язку з тим, що для діагностики інсульту обов’язково треба зробити діагностичну комп’ютерну томографію головного мозку (КТ головного мозку).
У зв’язку з тим, що в лікарня має можливість організувати надання послуг медичної допомоги, має необхідну кількість фахівців за визначеними спеціалізаціями та необхідне обладнання, окрім обладнання для проведення досліджень шляхом комп’ютерної томографії, лікарня уклала Договір з підрядником для надання відповідних послуг пацієнтам, що не суперечить чинному законодавству.
У разі розірвання Договору про закупівлю послуг, заклад не буде в змозі забезпечити пацієнтів обов’язковою процедурою, що призведе до вимушеного зупинення надання медичної допомоги при гострому мозковому інсульті у КПН « Чернігівська міська лікарня №2» ЧМР, що в свою чергу призведе до припинення фінансування закладу, а як наслідок ставить під загрозу життя та здоров’я населення.
У зв’язку з тим, що укладення нового договору відповідно до Закону України « Про публічні закупівлі» потребує значного проміжку часу, а ненадання медичних послуг, згідно прийнятих на себе зобов’язань за договором укладеного з НСЗУ, може призвести до негативних наслідків на здоров’я пацієнтів, можливої втрати людських життів, що призведе до невідворотних наслідків для медичної галузі міста, Замовник не може здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, шляхом припинення зобов’язань за договором.