Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 19 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання відповіді на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 06.07.2021 № 6, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Фармаклуб» (далі – ТОВ «Фармаклуб») та Товариства з обмеженою відповідальністю «СТМ-Фарм» (далі – ТОВ «СТМ-Фарм», протокол розгляду тендерних пропозицій від 17.08.2021 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.08.2021 № 11, повідомлення про намір укласти договір від 30.08.2021 року, договір про закупівлю від 16.09.2021 № 01-09/21, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 17.09.2021 року, відповідь Замовника на пояснення від 07.10.2021 року.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що приміткою Додатку 5 до тендерної документації зазначено наступне: «Зазначені в цьому додатку умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору, окрім тих, які стосуються істотних умов договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо публічних закупівель».
За нормою частини шостої статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі.
Таким чином, встановлення у тендерній документації (примітки Додатку 5 до тендерної документації) умови щодо можливості доповнення та коригування умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини шостої статті 33 та вимогам частини четвертої статті 41 Закону.
Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Фармаклуб» встановлено, що для підтвердження кваліфікаційного критерію наявності в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) у складі тендерної пропозиції ТОВ «Фармаклуб», на вимогу пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації надано довідку щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору від 22.07.2021 № 03. В довідці зазначено про досвід виконання наступних договорів: від 21.29.2020 № 274/20 з КНП ММР «Пологовий будинок №3» на загальну суму 96 541,42 гривень та від 28.12.2020 № 21-12 паб мк 20 з КНП ММР «Пологовий будинок №2» на суму 40 922,32 гривень.
Відповідно до вимог пункту 3.2 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен підтвердити дану інформацію надавши у складі тендерної пропозиції скановану копію договору, а також копії видаткової накладної, які підтверджують постачання товару згідно з наданим договором документів, завірених підписом і печаткою уповноваженої особи учасника.
Так, на виконання зазначеної вимоги у складі тендерної пропозиції ТОВ «Фармаклуб» надано копії договорів від 28.12.2020 № 21-12паб/МК20 із специфікацію на суму 40 922,32 гривень, від 21.29.2020 № 274/20 із специфікацію на суму 96 541,42 гривень та видаткові накладні на поставку товару.
Проте, видаткова накладна від 30.12.2020 № 142 до договору № 21-12паб/МК20 підтверджує поставку лише двох позицій товару з п’яти на суму 6 783,00 гривень. Видаткова накладна від 24.09.2020 № 70 до договору № 274/20 містить інформацію про поставку лише 5 упаковок товару з 500 на суму 2 911,45 гривень.
Таким чином, ТОВ «Фармаклуб» документально не підтверджено наявності досвіду виконання аналогічного договору, оскільки товар, зазначений у договорах, у повній мірі замовникам не поставлений, про що свідчать надані видаткові накладні (до договору № 21-12паб/МК20 надано видаткову накладну лише на суму 6 783,00 гривень, а до договору № 274/20 надано видаткові накладні на суму 41 223,87 гривень).
Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СТМ-Фарм» встановлено, що для підтвердження кваліфікаційного критерію наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у складі тендерної пропозиції ТОВ «СТМ-Фарм», на вимогу пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації надано довідку щодо працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 02.08.2021 № 214/21/0132/232-Вих-Р. В довідці зазначено, що фахівець відділу збуту Міщенко Ю.А. призначена на посаду відповідно до наказу № 30-ос від 12.01.2021 року.
Проте, відповідно до трудової книжки зазначеного фахівця, Міщенко Ю.А. призначена на посаду наказом № 20-ос від 12.0.12021 року. Отже, інформацію, наведену у довідці від 02.08.2021 № 214/21/0132/232-Вих-Р щодо Міщенко Ю.А. у складі тендерної пропозиції ТОВ «СТМ-Фарм» документально не підтверджено.
Таким чином, під час розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Фармаклуб» та ТОВ «СТМ-Фарм» Замовником порушено вимоги абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення учасників ТОВ «Фармаклуб» та ТОВ «СТМ-Фарм», які не відповідають кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Крім того, відповідно до вимог пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «Фармаклуб» та ТОВ «СТМ-Фарм», визначив ТОВ «Фармаклуб» переможцем та уклав з ним договір про закупівлю від 16.09.2021 № 01-09/21 на загальну суму 6 175 621,63 гривню.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, своєчасності надання відповіді на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору про закупівлю від 16.09.2021 № 01-09/21, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.