Обгрунтування використання переговорної процедури
Підставою для обрання переговорної процедури закупівлі є чинне законодавство України про природні монополії.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами: переговорна процедура закупівлі застосовується як виняток, у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків, зокрема, відсутності конкуренції з технічних причин.
Закон України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 р.№2019-VIII визначає правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії, регулює відносини, пов’язані з виробництвом, передачею , розподілом, купівлею-продажом, постачанням електричної енергії для забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, розвитку ринкових відносин , мінімізації витрат на постачання електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище. Пунктом 72 статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» визначено, що Регулятором на ринку електричної енергії є Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі НКРЕКП). До повноважень Регулятора належить в тому числі ліцензування господарської діяльності у сфері електроенергетики відповідно до вимог закону та контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності, затвердження методик(порядків) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу, затвердження кодексів розподілу та систем передачі та інше. Згідно з п.56 ст.1 Закону України “Про ринок електричної енергії”, відповідальність за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію , технічне обслуговування та розвиток системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обгрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього середовища та забезпечення енергоефективності покладається на юридичну особу- оператора системи розподілу (далі ОСР).
Єдиним надавачем послуг з розподілу електричної енергії у Дніпропетровькій області, де розташований Замовник, виступає АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК Дніпровські електромережі» (код ЄДРПОУ 23359034) яке включене до Переліку суб’єктів природних монополій, про що свідчить «Реєстр суб’єктів природних монополій, які проводять господарську діяльність у сфері енергетики» станом на 31.05.2021 року https://www.nerc.gov.ua/data/filearch/litsenziini_reestry/reestr_monopol_energo.pdf за номером 75 АТ «ДТЕК ДНІПРОВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» займає монопольне (домінуюче) становище по передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами (розподіл електричної енергії) на території Дніпропетровської області.
Враховуючи, що АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДТЕК Дніпровські електромережі» є єдиним постачальником послуги з РОЗПОДІЛУ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ, умовою застосування переговорної процедури закупівлі у одного учасника є пункт 2 частини 2 статті 40 Закону, а саме: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин. Тендерним комітетом було прийнято рішення провести переговорну процедуру по закупівлі: послуги з нестандартного приєднання до електричних мереж системи розподілу «під ключ», за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи з АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» (Місце розташування об’єкта: 49027, м. Дніпро, вул. І.Акінфієва, 5).
Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
- Закон України «Про природні монополії»;
- офіційні дані, опубліковані на офіційному сайті Антимонопольного комітету України про монопольне становище ПАТ «ДТЕК ДНІПРООБЛЕНЕРГО».