Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 06.08.2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (в редакції чинній після 19.04.2020) (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Інституту овочівництва і баштанництва Національної академії аграрних наук України (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію та зміни до неї, затверджені протоколом засідання тендерного комітету від 27.05.2021 № 72, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерна пропозиція учасника-переможця Фізичної особи-підприємця Агапова Олександра Сергійовича (далі – ФОП Агапов О.С., учасник -переможець), протокол розкриття від 22.06.2021, протоколи засідань тендерного комітету від 29.06.2021 № 81, від 05.07.2021 № 83 та від 30.07.2021 № 94, повідомлення про намір укласти договір від 30.07.2021, скарга ФОП Агапова О.С. від 08.07.2021 № 1, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 22.07.2021 № 16816-р/пк-пз.
Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що підпункт 2.1. пункту 2 розділу V тендерної документації (файл «ТД_77110000-4_ред.doc») містить перелік формальних помилок затверджений Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрований в Міністерстві юстиції 29.07.2020 за № 715/34998, але приклади формальних (несуттєвих) помилок в тендерній документації не наведено, що є порушенням пункту 19 частини першої статті 22 Закону.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник-переможець ФОП Агапов О.С. не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Так, підпунктом 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та розділу «Документи, які повинен надати учасник для підтвердження інформації про відповідність його кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16» Додатку 2 до тендерної документації (файл «Додаток 2 Квал.критер_ред.doc») встановлена вимога щодо надання Учасником в складі тендерної пропозиції довідки в довільній формі, що містить інформацію про нaявнiсть oблaднaння та мaтepiaльнo-тeхнiчнoї бази, в тому числі наявність та/або можливість використання (залучення) не менше двох одиниць зернозбиральних комбайнів з відповідними жатками. Крім того, тендерною документацією передбачено надання підтверджуючих документів про наявність матеріально-технічної бази (власної чи орендованої сільськогосподарської техніки), зокрема - для орендованої (залученої) необхідно надати діючий договір оренди (залучення, послуг, тощо) сільськогосподарської техніки, що вказана у довідці разом з актом приймання-передачі.
При цьому, учасником-переможцем ФОП Агапов О.С. надано «Довідку про наявність матеріально-технічної бази» від 18.06.2021 № 2 (файл «Пропозиція Агапов О.С..pdf», стор. 3), в якій міститься інформація про наявність в Учасника двох комбайнів зернозбиральних CLAAS LEXION 580 з жатками John Greavs та Hydroflex, які учасник-переможець орендує на підставі договору оренди від 11.06.2021 року.
Однак, на підтвердження факту передачі техніки від орендодавця орендарю, надано договір найму (оренди) сільськогосподарської техніки від 11.06.2021 та акт прийому - передачі сільськогосподарської техніки від 11.06.2021 (файл «Пропозиція Агапов О.С..pdf», стор. 20) в якому зазначено, що прийом-передача у тимчасове платне користування транспортних засобів (двох комбайнів зернозбиральних CLAAS LEXION 580) здійснюється відповідно до договору найму (оренди) сільськогосподарської техніки від 04.01.2021 року.
Тобто, учасником-переможцем ФОП Агаповим О.С. не надано акту приймання-передачі техніки за діючим договором оренди від 11.06.2021, що не відповідає вимогам підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та вимогам Додатку 2 до тендерної документації та кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Відповідно до абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Однак, на порушення абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Агапова О.С. та визначив його переможцем процедури закупівлі.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення Замовником пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За наслідками моніторингу питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів, передбачених частиною першою статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.