Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 01 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Кам’янської міської ради «Міська лікарня №4»" (далі Замовник) ID: UA-P-2021-04-22-009610-a на 2021 рік, оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), оприлюднені 22.04.2021, протокол щодо проведення переговорної процедури закупівлі від 22.04.2021 №5, договір від 28.04.2021 № Т-2021/2, пояснення замовника, отримані 20.05.2021 через електронну систему закупівель.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до частини 1 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Виключний перелік підстав для застосування переговорної процедури закупівлі визначено частиною 2 статті 40 Закону.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону Повідомлення про намір укласти договір повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовником зазначено умову застосування та обґрунтування переговорної процедури закупівлі - відсутність конкуренції з технічних причин.
Моніторингом встановлено, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури), оприлюднене на веб – порталі Уповноваженого органу, не містить посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, чим порушено норми пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Частиною сьомою статті 40 Закону визначено, що Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
За результатами моніторингу встановлено, що на порушення норми частини 7 статті 40 Закону Замовником укладено договір про закупівлю 28.04.2021 (на 6-й день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі (22.04.2021), тобто раніше терміну, передбаченого Законом, а саме менше ніж через 10 днів з дня оприлюднення такого повідомлення.
Відповідно до інформації, викладеної в системі електронних закупівель, згідно з Повідомленням про намір укласти договір та пунктом 1.1 договору від 28.04.2021 № Т-2021/2 конкретна назва предмета закупівлі «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (теплова енергія)», отже, замовником не підтверджено закупівлю централізованого постачання теплової енергії або послуг з централізованого опалення, що у свою чергу вплинуло на строки укладання договору.
Водночас пунктом четвертим частини першої статті 43 Закону визначено, що договір про закупівлю, укладений з порушенням строків визначених частиною сьомою статті 40 Закону, є нікчемним.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої та пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення договору про закупівлю відповідно до Закону - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо припинення зобов'язань за договором від 28.04.2021 № Т-2021/2 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.