07.05.2021 р ДЗ "Українська алергологічна лікарня МОЗ України" оприлюднив в електронній системі закупівель «Вимогу про усунення порушення», в якій було зазначено, що Учасником торгів (ТОВ "ЕНЕРГОРЕСУРС ТРАНС") у Довідці: «Довідка про відсутність підстав відмови Замовником Учаснику в участі у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» в п. 4): помилково зазначено суперечні дані. Замовником було заявлено прохання завантажити виправлений варіант Довідки.
07.05.2021 р ТОВ "ЕНЕРГОРЕСУРС ТРАНС" подало «Довідку ст 17 (виправлена)», в п.4 якої було вказано, що суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років НЕ притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів.
Таким чином, ТОВ "ЕНЕРГОРЕСУРС ТРАНС" виправило виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
11.05.2021 р за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції ТОВ "ЕНЕРГОРЕСУРС ТРАНС" ДЗ "Українська алергологічна лікарня МОЗ України" визначив переможця процедури закупівлі (ТОВ "ЕНЕРГОРЕСУРС ТРАНС"), прийняв рішення про намір укласти з ТОВ "ЕНЕРГОРЕСУРС ТРАНС" договір про закупівлю та оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ "ЕНЕРГОРЕСУРС ТРАНС".
12.05.2021 р в електронній системі закупівель була розміщена вимога, в якій вказано, що Замовник не мав правових підстав надавати ТОВ «Енергоресурс Транс» можливість усунути невідповідність його пропозиції в частині ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, згідно ст.31 закону України «Про публічні закупівлі»:
1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
Вказаних обставин не існує.
Щодо передбачених ст.17 закону України «Про публічні закупівлі» підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі:
- ТОВ "ЕНЕРГОРЕСУРС ТРАНС" у встановлений ст.31 закону України «Про публічні закупівлі» термін усунуло невідповідності у документах шляхом подачі виправленої довідки, в якій зазначено про не притягнення до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів.
- Замовником було самостійно перевірено наявність/відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, яка передбачена п.4 ч.1 ст.17 закону України «Про публічні закупівлі». Так, на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних на сторінці –https://data.gov.ua/dataset/2d328664-7603-4a6e-acf2-15afb4e47c15 містяться «Зведені відомості про рішення органів Комітету про визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді спотворення результатів торгів (тендерів) та накладення штрафу». Згідно даним, які містяться у файлі
«2021-05-05_zvedeni_vidomosti_pro_rishennya_organiv_komitetu», викладеному на цій сторінці, ТОВ "ЕНЕРГОРЕСУРС ТРАНС" протягом останніх трьох років не притягувалось до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів.
Таким чином, інформація щодо наявності/відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, яка передбачена п.4 ч.1 ст.17 закону України «Про публічні закупівлі», оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації".
А згідно ч.5 ст.17 закону України «Про публічні закупівлі» замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
І ДЗ "Українська алергологічна лікарня МОЗ України" не вимагав у своїй тендерній документації подання учасниками у складі своїх тендерних пропозицій відомостей саме по п.4 ч.1 ст.17 закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, зазначені у «Вимозі про усунення порушення» обставини не є підставами для скасування рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ "ЕНЕРГОРЕСУРС ТРАНС", не є підставами для відхилення тендерної пропозиції вказаного учасника.
На підставі викладеного ДЗ "Українська алергологічна лікарня МОЗ України" відмовляє у задоволенні вищевказаної «Вимоги про усунення порушення».