Обгрунтування використання переговорної процедури
Закупівля послуг стаціонарного телефонного зв'язку - ПАТ «Укртелеком» місце надання послуг: Національне агентство України з питань державної служби, вул. Прорізна, 15, м. Київ (далі – НАДС) здійснюється з метою забезпечення зв’язком посадових осіб НАДС та його структурних підрозділів з органами державної влади та іншими підприємствами, установами та організаціями.
Телекомунікаційні послуги з надання телефонного зв’язку загального користування в їх повному обсязі, належній якості та по всій території України з виходом на лінії міжнародного зв’язку забезпечують ПАТ «Укртелеком», яке має у своєму розпорядженні сучасні високошвидкісні телекомунікаційні мережі загального та спеціального користування з найбільшим покриттям за нашим місцезнаходженням, що постійно вдосконалюються, та мають розвинуту інфраструктуру технічної підтримки телекомунікацій.
ПАТ «Укртелеком» працює із застосуванням граничних тарифів на загальнодоступні телекомунікаційні послуги, затверджених рішенням НКРЗІ від 26.11.2019 року № 564 «Про затвердження Граничних тарифів на загальнодоступні телекомунікаційні послуги і визнання таким, що втратило чинність, рішення НКРЗІ від 18 вересня 2018 року № 488», які мають застосовувати всі оператори телекомунікації, що надають телекомунікаційні послуги і розташовані в Україні.
Надання послуг здійснюється в цілодобовому режимі і не допускає можливості припинення та зміни оператора телекомунікації для отримання зазначених послуг. При цьому зміна оператора призведе до зміни всього номерного поля та до необхідності нових каналів зв’язку, що в свою чергу буде вимагати додаткових значних фінансових витрат. Згідно інформації Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації від 23.10.2018 № 02-6914/105, зміна оператора телекомунікації, що надає послуги телефонного зв’язку призведе до заміни номерного ресурсу та призведе до необхідності прокладання нових ліній. ПАТ «Укртелеком» занесений до Реєстру операторів та провайдерів телекомунікацій за рішенням НКРЗ від 28.09.2006 № 384 (пункт 81).
Відповідно до листа від 04.03.2021 № «84»-ВИХ-80D520-80D522-2021 (вх. від 10.03.2021 № 3189/0/11-21) Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» (далі – ПАТ «Укртелеком») щодо наявного експертного висновку від 04.03.2021 № 10685 Приватного акціонерного товариства «Український інститут із проектування і розвитку інформаційно–комунікаційної інфраструктури» «Діпрозв’язок» (далі – ПрАТ «Діпрозв’язок») стосовно підтвердження наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі Національним агентством України з питань державної служби за предметом: «Послуги телефонного зв’язку та передачі даних», код ДК 021:2015: 64210000-1 на 2021 рік у ПАТ «Укртелеком» (додається). Експертним висновком зазначається та підтверджується наявність підстав для застосування переговорної процедури закупівлі, а саме:
Національне агентство України з питань державної служби протягом багатьох років користується послугами ПАТ «Укртелеком».
ПАТ «Укртелеком» згідно з Договором від 02.12.2020 № K.U.- 6324/20 надає Національному агентству України з питань державної служби такі телекомунікаційні послуги:
– послуги місцевого, міжміського, міжнародного телефонного зв’язку з міських телефонних номерів;
– послуги з надання ліній безпосереднього зв’язку;
– послуги з надання з’єднувальних ліній для підключення відомчих АТС Національного агентства України з питань державної служби до телекомунікаційної мережі загального користування;
– послуги доступу до абонентів мереж рухомого (мобільного) зв'язку;
– послуги проводового радіомовлення.
Додатково до зазначених послуг ПАТ «Укртелеком» у 2021 році планує надавати Національному агентству України з питань державної служби послуги IP телефонії – «Хмарна АТС», із послугою доступу до мережі Інтернет.
ПАТ «Укртелеком» згідно з зазначеним Договором надає Національному агентству України з питань державної служби міські телефонні номери, загальна кількість яких становить 21 номерів, 200 номерів відомчої АТС та 22 номерів АТС-10, в адміністративній будівлі Національного агентства України з питань державної служби за адресою вул. Прорізна, 15.
Оперативне вирішення завдань Національного агентства України з питань державної служби, Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів України безпосередньо залежить від постійної забезпеченості працівників Національного агентства України з питань державної служби міськими телефонами та телефонами АТС-10 з незмінними номерами, які в обов'язковому порядку надаються до зазначених керівних органів, зазначені також у спеціальних довідниках державних організацій та відсутні у інших операторів.
Телефонні номери АТС-10 включаються на автоматичній телефонній станції АТС-10, яка призначена для здійснення оперативного телефонного зв’язку між абонентами цієї станції у м. Києві та знаходяться на балансі ПАТ «Укртелеком».
Надання телекомунікаційних послуг здійснюється в цілодобовому режимі і не передбачає можливості припинення та зміни оператора телекомунікацій для отримання вищезазначених послуг.
Лінійно-кабельні споруди, телекомунікаційне обладнання та з’єднувальні лінії знаходяться на балансі ПАТ «Укртелеком».
ПАТ «Укртелеком» забезпечує повний спектр телекомунікаційних послуг на всій території України.
Висококваліфіковані співробітники ПАТ «Укртелеком» мають необхідні знання та досвід реалізації складних проектів та забезпечують індивідуальний підхід до потреб кожного клієнта, що дозволяє отримувати та використовувати всі переваги телекомунікаційних послуг від ПАТ «Укртелеком».
Зміна існуючого оператора ПАТ «Укртелеком» на іншого можливого оператора телекомунікації призведе до:
– тимчасового призупинення отримання послуг, переривання зв'язку, що вплине на загальне функціонування роботи Національного агентства України з питань державної служби та до зриву виконання завдань Кабінету Міністрів України;
– втрати оперативного зв’язку з центральними органами виконавчої влади та іншими організаціями;
– виникнення негативних наслідків, які пов’язані зі значними фінансовими витратами на підключення та повного заміною існуючих телефонних номерів, що занесені у довідники та технічну документацію;
– витрачання значних бюджетних коштів на прокладання нових мережних комунікацій для підключення цих номерів до приміщень Національного агентства України з питань державної служби;
– необхідності надання відомостей про номери органам державної влади та організаціям, з якими співпрацює Національне агентство України з питань державної служби, видання нових телефонних довідників, що призведе до нових витрат державних коштів;
– виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням.
Зважаючи на те, що:
– оператор ПАТ «Укртелеком» виконує усі вимоги замовника послуг;
– доцільно і надалі використовувати діючі мережеві комунікації, вже побудовані певним постачальником послуг – оператором телекомунікацій ПАТ «Укртелеком»;
– зміна існуючого оператора телекомунікацій ПАТ «Укртелеком» на іншого можливого оператора призведе до зміни існуючих міських номерів, що вимагатиме збільшення витрат бюджетних коштів;
– відсутня альтернатива вибору іншого оператора при використанні мережевих комунікацій, побудованих оператором телекомунікацій ПАТ «Укртелеком».
Відповідно до ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
На підставі викладеного, оскільки надання зазначених послуг може бути запропоноване лише ПАТ «Укртелеком», згідно п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону для закупівлі зазначених послуг може бути застосована переговорна процедура закупівлі як виняток за відсутності конкуренції з технічних причин, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з ПАТ «Укртелеком».