Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу
встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 25 травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відокремленого структурного підрозділу «Полтавський політехнічний фаховий коледж Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» (далі – замовник) на 2021 рік; протокол засідання тендерного комітету Відокремленого структурного підрозділу «Полтавський політехнічний фаховий коледж Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» від 17.03.2021№ 157; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі) від 18.03.2021; договір про постачання та закупівлю електричної енергії постачальником універсальних послуг від 06.04.2021 року № 22300492 на суму 65520,00 грн. (з ПДВ) із ТОВ «Полтаваенергозбут» (далі – договір № 22300492); договір про постачання електричної споживачу від 06.04.2021 року № 22310492 на суму 220400,00 грн. (з ПДВ) із ТОВ «Полтаваенергозбут» (далі – договір № 22310492).
Необхідно зазначити, що переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток, на що вказує частина перша статті 40 Закону.
Моніторингом установлено, що замовником у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) не дотримано вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в частині обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, вказаною нормою передбачено, що «Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію:… обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі».
При цьому, замовник у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вказав наступну інформацію: «Переговорна процедура закупівлі на поставку електричної енергії для Відокремленого структурного підрозділу «Полтавський політехнічний фаховий коледж «Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» у 2021 році застосовується на підставі п.1 ч.2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VІII (із змінами)».
Вказане свідчить, що в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) замовником не здійснено посилання на інші документи (зокрема на номери відмінених процедур відкритих торгів), що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
За результатом проведення вказаної процедури закупівлі замовником в особі директора Пітякова О.С. укладено: договір про постачання та закупівлю електричної енергії постачальником універсальних послуг від 06.04.2021 року № 22300492 на суму 65520,00 грн. (з ПДВ) із ТОВ «Полтаваенергозбут» та договір про постачання електричної споживачу від 06.04.2021 року № 22310492 на суму 220400,00 грн. (з ПДВ) із ТОВ «Полтаваенергозбут».
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що замовником не оприлюднено додаток № 1 «Заява-приєднання» до договору № 22300492 та додаток № 2 «Комерційна пропозиція» до договору № 22300492, які згідно пункту 13.12 розділу 13 «Строк дії Договору та інші умови» є невід?ємною частиною договору від № 22300492.
Також встановлено, що замовником не оприлюднено додаток № 1 «Заява-приєднання» до договору № 22310492 та додаток № 2 «Комерційна пропозиція» до договору № 22310492, які згідно пункту 13.11 розділу 13 «Строк дії Договору та інші умови» є невід?ємною частиною договору від № 22310492.
Вказаним порушено пункт 10 частини першої статті 10 Закону.
Так, відповідно до норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього – протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Отже, оприлюднення договорів про закупівлю не в повному обсязі не виконує вищевказані норми законодавства.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому Законом порядку, зокрема, шляхом вжиття заходів недопущення їх в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.