Типи порушень
встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу
conclusion.other
Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 01 липня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу процедури закупівлі проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік UA-P-2021-03-01-007537-a Відокремленого структурного підрозділу "Криворізький фаховий коледж економіки та управління Державного вищого навчального закладу "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана" (далі Замовник), оголошення про проведення закупівлі, протокол засідання тендерного комітету Замовника від 01.03.2021, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 01.03.2021, договір про закупівлю теплової енергії від 09.03.2021 №263.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі – це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав.
За результатами моніторингу установлено, що в оголошенні та у повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури в обґрунтуванні застосування переговорної процедури Замовником визначено відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи (п. 2 ст. 35 Закону). При цьому стаття 35 Закону визначає порядок проведення процедури конкуретного діалогу, тоді, як умови застосування переговорної процедури закупівлі визначені статтею 40 Закону.
Відповідно до частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів ( п’ять днів, зокрема у разі закупівлі централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
В ході моніторингу установлено, що відповідно до повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі з АТ "Криворізька теплоцентраль" предметом закупівлі є теплова енергія для потреб бюджетних установ.
Окрім того, відповідно до пункту 1.2 розділу 1 договору про закупівлю теплової енергії від 09.03.2021 №263 предметом договору є товар за ДК 021-15:0930000-8 «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція», конкретна назва предмету закупівлі - теплова енергія для потреб бюджетних установ, отже, Замовником не підтверджено закупівлю централізованого постачання теплової енергії або послуг з централізованого опалення, що у свою чергу вплинуло на строк укладання договору.
Таким чином, договір про закупівлю теплової енергії від 09.03.2021 №263 укладено з порушенням строків, передбачених частиною сьомою статті 40 Закону, а саме на 8-й день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір 01.03.2021, тобто раніше строку, передбаченого Законом, а саме менше ніж через 10 днів з дня оприлюднення такого повідомлення.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю теплової енергії від 09.03.2021 №263 є нікчемним оскільки він укладений з порушенням строку, передбаченого частиною сьомою статті 40 цього Закону.
Водночас, моніторингом установлено, що на порушення вимоги пункту десятого частини першої статті 10 Закону договір про закупівлю теплової енергії від 09.03.2021 №263 оприлюднено не у повному обсязі, а частково, зокрема без реквізитів та підписів сторін.
Крім того, на порушення вимоги частини п’ятої статті 8 Закону на запит Східного офісу Держаудитслужби про надання пояснень від 17.06.2021 Замовник не надав запитувану інформацію, разом з тим яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання щодо своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимоги частини сьомої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання своєчасності оприлюднення договору про закупівлю встановлені порушення вимоги пункту десятого частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором від 09.03.2021 №263 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.