Замовником було оприлюднено оголошення про проведення спрощеної закупівлі по предмету: Спирт етиловий 96% (ДК 021:2015 – 24320000-3 Основні органічні хімічні речовини) (далі – Закупівля) оголошення UA-2021-02-26-005374-a.
За результатом аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією була визначена пропозиція Учасника ТОВ «Хемекс Плюс» (далі – Учасник). При розгляді пропозиції Учасника, уповноважена особа Замовника дійшла до висновку, що його пропозиція не відповідає вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмету закупівлі згідно п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Підстави для відхилення пропозиції Учасника були зазначені у протоколі уповноваженої особи Замовника від 19.03.2021 №283.
Звертаємо увагу Учасника на те, що Замовником здійснюється спрощена закупівля. Порядок застосування спрощеної закупівлі регламентовано виключно вимогами статті 14 Закону.
Ураховуючи вимоги статті 14 Закону, в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі Замовником були оприлюднені обов’язкові кваліфікаційні вимоги до учасників закупівлі та технічні вимоги до предмета закупівлі.
Спрощена закупівля, не дивлячись на те, що в ній можуть брати участь два і більше учасника (крім того у таких випадках проводиться електронний аукціон (ч. 8 ст. 14 Закону)) не є конкурентною процедурою закупівлі. До виключного переліку процедур закупівель згідно ст. 13 Закону віднесено лише здійснення конкурентних процедур, таких як, відкриті торги, торги з обмеженою участю та конкурентний діалог. Або, як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій ст. 40 цього Закону, переговорна процедура закупівлі.
У пункті 13 частини 1 статті 1 Закону також є чітке визначення терміна конкурентної процедурі закупівлі а саме: «конкурентна процедура закупівлі (далі - тендер) - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу».
Тому вважаємо зауваження Учасника та наведені у вимозі терміни з Закону про тендерну документацію та оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель є безпідставними.
Статтею 31 Закону установлений вичерпний перелік відхилення тендерних пропозицій для учасників процедур закупівель. Тобто цей перелік, в зазначеній статті Закону, на які посилається Учасник, не належать до спрощеної закупівлі, а стосується лише конкурентних процедур закупівель (тендерів).
Акцентуємо увагу Учасника на тому, що суб’єктивні думки або інші заключення, відносно прийнятих рішень Замовником, не можуть створювати об’єктивних підстав які призведуть до прийняття рішень щодо задоволення інтересів суб’єктів процесу закупівлі, в тому числі інтересів, які базуються лише на задоволенні власних потреб або вигоди, всупереч принципів здійснення публічних закупівель.
Згідно до визначених положень частини 13 статті 14 Закону, пропозиція Учасника, якого визначено переможцем, може бути відхилена лише в тому випадку, якщо він відмовився від підписання договору про закупівлю. До того умовами проведення спрощеної закупівлі, згідно до вимог Закону, не передбачено порядку проведення додаткової оцінки пропозицій Учасників після оприлюднення рішення про визначення переможця спрощеної закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного, Учасник ТОВ «Хемекс Плюс» не досконало (не в повному обсязі) проаналізував вимоги оголошення про проведення спрощеної закупівлі та надав необґрунтовану вимогу, яку не можна задовольнити у законний спосіб.