Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 05 квітня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення з усіма додатками до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Державного підприємства «Іллінецьке лісове господарство» (далі – замовник), протокол засідання тендерного комітету від 26 лютого 2021 року №10, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір на закупівлю лісозаготівельних послуг від 04 березня 2021 року №4/21-ЛЗ та пояснення від 31 березня 2021 року, отримане від замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу встановлено, що замовник у повідомленні про намір укласти договір, яке оприлюднив в електронній системі закупівель 26 лютого 2021 року, умовою застосування переговорної процедури закупівлі визначив пункт 1 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», із змінами (далі – Закон), а саме: двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом, та уклав договір на закупівлю лісозаготівельних послуг 04 березня 2021 року.
Водночас, згідно частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Однак, замовник уклав договір на закупівлю лісозаготівельних послуг на шостий день з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, чим порушив вимоги частини сьомої статті 40 Закону.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю визнається нікчемним у разі його укладення з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону.
Крім того, замовник не оприлюднив додатки до договору на закупівлю лісозаготівельних послуг від 04 березня 2021 року №4/21-ЛЗ, які є його невід’ємною частиною, а саме карту технологічного процесу розроблення лісосіки; акт приймання-передачі лісосіки для розробки та технічне завдання, чим порушив вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Окрім того, за результатами перевірки файлів «Електронний цифровий підпис», які накладені на річний план закупівель UA-P-2021-02-23-002330-c та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify установлено, що замовником накладено удосконалений електронний підпис, що не належить до кваліфікованого електронного підпису, та є порушенням вимоги пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082 (далі – Порядок №1082), яким визначено, що після внесення інформації в електронні поля на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю установлено порушення вимог частини сьомої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю та усіх додатків до нього установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання щодо розміщення інформації про закупівлю установлено недотримання вимог пункту 3 Порядку №1082.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.