Кваліфікований електронний підпис накладено.
Зміст
Департамент житлового господарства Дніпровської міської ради не погоджується з висновком Східним офісом Держаудитслужби, у зв’язку з чим, керуючись правом, передбаченим п. 8 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» надає аргументовані заперечення до висновку.
Стосовно висновку Східного офісу Держаудитслужби щодо порушення норми п. 4 розділу І Наказу № 708, оскільки замовником визначено предмет закупівлі не за об’єктами будівництва. Дане порушення не мало місце. Відповідно до пункту 4.3. тендерної документації Замовника, визначено місце виконання робіт: згідно переліку у м. Дніпро. Обсяг виконання робіт: 20 робіт. У додатку № 2 до тендерної документації «Технічне завдання» визначено адреси об’єктів будівництва (місце виконання вказаних робіт), умови та об’єми робіт. Тобто предмет закупівлі визначено у відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі», ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» з урахуванням Єдиного закупівельного словника національного класифікатора України ДК 021:2015.
Відповідно до п. 4 розділу І наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15 квітня 2020 року «Про визначення предмета закупівлі», визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.
Згідно пункту пунктом 27 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Згідно пункту пунктом 27 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до п. 1 ст. 3 цього ж Закону, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 1500,00 тис. грн. застосовується процедура закупівель. Загальна вартість робіт відповідно до Експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації проекту (в кількості 20 робіт): «Капітальний ремонт покрівлі, що становить складову частину житлових будинків» становить 25 710 000,00 грн. (Двадцять п’ять мільйонів сімсот десять тися грн. 00 коп.), перевищує - 1500.0 тис. грн., оголошено відкриті торги на закупівлю робіт: ДК 021:2015 код 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, Капітальний ремонт покрівлі, що становить складову частину житлових будинків м Дніпро та становить складову частину загальної вартості робіт з капітального ремонту)
За результатами проведення закупівлі робіт: ДК 021:2015 код 45453000-7 – (Капітальний ремонт і реставрація (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, Капітальний ремонт покрівлі, що становить складову частину житлових будинків м Дніпро та становить складову частину загальної вартості робіт з капітального ремонту) департаментом житлового господарства Дніпровської міської ради було укладено договір підряду від 22.03.2021 №06/2021 на суму 25 565 154,41 грн. (Двадцять п’ять мільйонів п’ятсот шістдесят п’ять тисяч сто п’ятдесят чотири грн. 41 коп.), з переможцем закупівлі ТОВ «"БУДІВЕЛЬНА ГРУПА "АЛЬФАБУД"» та відповідно до проведеного аукціону на адреси зазначені в технічному завданні тендерної документації складено перелік (Додаток № 3) до договору з назвою адреси за якою потрібно виконати роботи та договірною ціною на роботи.
Враховуючи зазначене, Замовником не було допущено порушень Закону України «Про публічні закупівлі» в цій частині.
Стосовно висновку Східного офісу Держаудитслужби про невідповідність умов тендерної документації вимогам п. 11 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 4 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Пунктом 11 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Отже, в тендерній документації визначено строк дії тендерної пропозиції у відповідності до вказаної норми закону, якою керувались всі учасники закупівлі.
Стосовно висновку Східного офісу Держаудитслужби про невідповідність умов розділу 4 Проекту договору підряду (Додаток 6 до тендерної документації) та розділу 4 Проекту договору підряду наданого у складі тендерної пропозиції учасника-переможця відкритих торгів ТОВ «"БУДІВЕЛЬНА ГРУПА "АЛЬФАБУД" умовам розділу 4 «Порядок приймання-передачі та оплати виконаних робіт» Договору від 22.03.2021 року № 06/2021 укладеного між сторонами, що є порушенням вимог частини 4 статті 41 Закону. Дані висновки також є незаконними та необґрунтованими.
У пункті 4.1. проекту договору підряду (додаток 6 до тендерної документації) було допущено технічну описку в частині граничної дати повернення невикористаного авансу, вказано «25 грудня 2020 року» замість «25 грудня 2021 року», оскільки дата затвердження тендерним комітетом Замовника тендерної документації 16.02.2021 року, а дата укладення договору підряду із Підрядником 22.03.2021 року. У пункті 4.1. Договору від 22.03.2021 року № 06/2021, укладеного з ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА "АЛЬФАБУД» було виправлено вказану описку, оскільки фактично вказаний пункт не міг бути виконаний сторонами враховуючи дату укладення даного договору 22.03.2021 року.
Так, в пункті 4.1. Договору від 22.03.2021 року № 06/2021 визначено, що «При наявності коштів Замовник перераховує Підряднику аванс у розмірі 30 % ціни Договору, визначеної пунктом 3.1. даного Договору на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів протягом трьох місяців після одержання авансу по кожному виду робіт за цим договором згідно із календарним графіком виконання робіт у порядку передбаченому постановами КМУ від 27.12.01 № 1764 «Про затвердження порядку державного фінансування капітального будівництва» та від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти». Погашення авансу Підрядник зобов’язується використати протягом 3-х місяців, але не пізніше 25 грудня 2021 року.
По закінченні 3-х місячного терміну невикористані суми авансу повертаються Замовнику, в разі не своєчасного повернення, Підрядчик повертає аванс та сплачує Замовнику пеню в розмірі 0,5% від суми авансу.»
Більше того вказаний пункт укладеного договору у повному обсязі відповідає вимогам постанови КМУ від 04.12.2019 року № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти», оскільки встановлює строк повернення невикористаної суми авансу та відповідальність підрядника за несвоєчасне повернення. Відповідно до п. 6 даної постанови, рекомендувати розпорядникам (одержувачам) бюджетних коштів укладати договори про закупівлю товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства з урахуванням такого: повернення після закінчення строку, визначеного у договорі про закупівлю товарів, робіт і послуг, виконавцями робіт, постачальниками товарів і надавачами послуг невикористаних сум попередньої оплати та застосування штрафних санкцій у разі невчасного повернення таких коштів.
Стосовно доповнення пункту 1.1. розділу 1 Договору від 22.03.2021 № 06/2021 новим змістом: «… перелік яких, зазначений в Додатку № 3, який є складовою невід’ємною частиною цього Договору…», що дане доповнення не суперечить змісту тендерної документації, де в пункті 4.3. тендерної документації Замовника визначено місце виконання робіт: згідно переліку у м. Дніпро. Обсяг виконання робіт: 20 робіт. У додатку № 2 до тендерної документації «Технічне завдання» визначено адреси об’єктів будівництва (місце виконання вказаних робіт), які й вказані в додатку № 3 до договору підряду. Дане доповнення не суперечить змісту тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ГРУПА "АЛЬФАБУД», в якій також вказані об’єкти виконання робіт, які зазначені у Додатку № 3 до договору підряду.
Стосовно доповнення Договору пунктом 4.3. в наступній редакції: «аванс 30% на роботи з капітального ремонту покрівель закриваються актами виконаних робіт у повному обсязі, згідно з договірною ціною», то вказане доповнення так само не суперечить змісту тендерної документації Замовника та тендерної пропозиції Підрядника, а також нормам чинного законодавства.
У пункті 18 Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою КМУ № 1764 від 27.12.2001 року зазначено про те, що розрахунки за виконані роботи, поставлену продукцію та надані послуги в будівництві (далі - роботи) здійснюються за договірними цінами відповідно до укладених договорів (контрактів), вимог законодавства та проводяться платежами за об'єкт у цілому або проміжними платежами (за етапи, черги будівництва, пускові комплекси або окремі види робіт, конструктивні елементи). Розрахунки здійснюються на підставі актів приймання виконаних робіт.
У пункті 4.3. проекту договору підряду (додаток 6 до тендерної документації Замовника) з яким погодився Підрядник зазначено також про те, що розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватися на підставі Акту здачі-приймання виконаних робіт по формі № КБ-2в, довідки про вартість виконаних будівельних робіт по формі № КБ-3 та рахунку на оплаті робіт.
Відповідно умов договору про закриття перерахованого Замовником авансу підписанням акту приймання виконаних робіт відповідає умовам тендерної документації та вимогам закону.
Стосовно доповнення пункту 5.1. Договору посиланням на додатки № 1 «Календарний план» та № 2 «План фінансування будівництва, що вказані доповнення так само не суперечать змісту тендерної документації Замовника та тендерної пропозиції Підрядника. В пункті 5.1. проекту договору підряду (додаток 6 до тендерної документації) з яким погодився Підрядник визначено, що початок робіт та закінчення виконання робіт визначається Сторонами у Календарному плані. Календарний план та план фінансування будівництва.
В пункті 4.1. проекту договору підряду (додаток 6 до тендерної документації) зазначено, що при наявності коштів Замовник перераховує Підряднику аванс у розмірі 30 % ціни Договору, визначеної пунктом 3.1. даного Договору на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів протягом трьох місяців після одержання авансу по кожному виду робіт за цим договором згідно із календарним графіком виконання робіт у порядку передбаченому постановами КМУ від 27.12.01 № 1764 «Про затвердження порядку державного фінансування капітального будівництва» та від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти».
Тобто, умовами проекту договору підряду (додаток 6 до тендерної документації) передбачено наявність вказаних документів як Календарний план та план фінансування будівництва, і зазначення початку робіт та закінчення виконання робіт у Календарному плані. Вказані документи виступають в якості додатку до укладеного Договору підряду від 22.03.2021 № 06/2021. Календарний план виконання робіт відповідає п. 4.4. розділу 1 Тендерної документації Замовника, згідно із яким строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): до 31.12. 2021 року. (в календарному плані зазначено початок виконання робіт – березень 2021 року (дата укладення договору підряду), закінчення робіт – грудень 2021 року).
Стосовно доповнення договору підряду № 06/2021 від 22.03.2021 року пунктом 5.2. в наступному змісті: «Роботи, передбачені п. 1.1. цього Договору, мають бути закінчені до 31.12.2021 року». Даний пункт договору відповідає п. 4.4. розділу 1 Тендерної документації Замовника, згідно із яким строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): до 31.12. 2021 року.
Стосовно доповнення договору підряду № 06/2021 від 22.03.2021 року підпунктом 6.1.1. пункту 6.1. розділу 6 щодо прав та обов’язків сторін іншого змісту «Укласти угоду зі спеціальною організацією, щодо технічного та авторського нагляду». Вказане доповнення змісту договору не суперечить змісту проекту договору підряду (додаток 6 до тендерної документації) з яким погодився Підрядник та передбачено чинним законодавством.
Відповідно до п. 6.2.2 проекту договору підряду (додаток 6 до тендерної документації), замовник має право здійснювати у будь-який час, не втручаючись у діяльність Підрядника, технічний нагляд і контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт.
Відповідно до пункту 2 Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об’єктів архітектури, затверджених постановою КМУ № 903 від 11 липня 2007 року, авторський нагляд здійснюється архітектором - автором проекту об'єкта архітектури, іншими розробниками затвердженого проекту або уповноваженими особами (далі - генеральний проектувальник) відповідно до законодавства та договору із замовником (забудовником) протягом усього періоду будівництва і передбачає контроль за відповідністю будівельно-монтажних робіт проекту.
Тобто проектом договору підряду передбачалося право замовника на здійснення нагляду за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт, що реалізується замовником шляхом укладення відповідних договорів із спеціальними організаціями.
Висновок Східного офісу Держаудитслужби про наявність порушень ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» є неправомірним, оскільки укладений договір підряду № 06/2021 від 22.03.2021 року відповідає умовам тендерної пропозиції Підрядника та тендерній документації Замовника.